کد خبر 1497014
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
زارع پور: سند توسعه هوش‌ مصنوعی در حال تدوین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متولی ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی، شورای عالی فضای مجازی است که بر روی سند توسعه هوش مصنوعی در حال کار هستند.

به گزارش مشرق، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را متصل به شبکه می کنیم اظهار کرد: این کار چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی درباره مدیریت سبز در وزارت ارتباطات افزود: یکی از مهم ترین بحث‌هایی که در دنیا در حوزه حفظ محیط زیست مطرح است، هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات است که می تواند منجر به کاهش سفرهای درون و برون شهری شده و از این طریق کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته اتفاق بزرگی که افتاد این بود که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به آن متصل شده اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می دهند ادامه داد: هدف گذاری امسال این است که ۱۰۰ درصد این خدمات از این طریق ارائه شده و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود یعنی مردم بدون هر گونه مراجعه حضوری و بدون ارسال مدرک و بدون دخالت عامل انسانی خدمات را از دولت بگیرند.

زارع پور یادآور شد: این اتفاق غیر از مزایای دیگری مانند حذف امضاهای طلایی و حفظ کرامت مردم، مزایایی چون کاهش سفرهای غیر ضروری مردم نیز خواهد داشت که حتما منجر به بهبود شرایط زیست محیطی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    امیدوارم در سند توسعه هوش مصنوعی کشور ، نقش و جایگاهی شایسته هم برای دانشگاه های پیشرو و توانمند در این زمینه، اساتید، تحصیل کردگان و داتشجویان آنها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در نظر گرفته شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس