h

در راستای تعمیق ساخت داخل و کاهش هزینه واردات، زنجیره ‌تامین گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری دو شرکت فولاد مبارکه و ورق خودرو موفق به بومی‌سازی ورق‌های مصرفی در خودرو شد.

ایکوپرس- شرکت ساپکو با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل و کاهش هزینه‌های واردات، با همکاری زنجیره تامین، موفق به بومی‌سازی و تولید انبوه ورق گرم استحکام بالای HE445D با ضخامت های ۲.۵ ، ۳ و ۳.۵ میلی متر مصرفی مجموعه درایو پلیت گیربکس اتوماتیک خودروهای ۲۰۷، تارا و دنا پلاس در شرکت فولاد مبارکه و همچنین ورق گالوانیزه استحکام بالای پیشرفته دو فازی گرید DP590 شامل دو نوع ورق با ضخامت‌ ۱.۱۷ میلی‌متر با عرض های ۱۰۱۰ و ۷۶۰ میلی‌متر مصرفی قطعات تقویت داخلی در جلو، محکم کننده داخلی در عقب بدنه خودرو تارا و نیز با ضخامت ۱.۲۷میلی‌متر با عرض های ۱۱۳۵ و ۱۱۲۵ میلی‌متر مصرفی قطعات تقویت ستون بالایی وسط بدنه خودروی تارا در شرکت ورق خودرو شد.

این پروژه منجر به خودکفایی بیش از ۳۵۰۰ تن از ورق های مورد نیاز زنجیره تامین ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ شده و پیش‌بینی می‌شود بومی‌سازی این سه نوع ورق توسط شرکت ساپکو زمینه‌ساز کاهش ارزبری بیش از چهار میلیون یورو در سال باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    تولید خوبه اما این خودروسازها که 100 میلیون دلار خسارت در سال میزنن. حالا خسارت تحقیر ملی هم به کنار که یکی از عوامل اصلی طعنه های تجزیه طلب، خائنین و فحاشان و در نهایت احساس زبونی هست
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    محصولات این دو شرکت حداقل باید 50درصد تولید داخل باشند و گرنه پلمب کنید
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    محصولات این دو شرکت حداقل باید 50درصد تولید داخل باشند و گرنه پلمب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس