کد خبر 1499460
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
روحانی

رئیس‌دولت یازدهم و دوازدهم گفت: برجام فقط یک امضا می‌خواست که در یک یا دو هفته قابل انجام بود اما از فرصت استفاده خوبی نشد. 

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: حسن روحانی در دیدار جمعی از استانداران ‌سابق، با ابراز خوشنودی از اینکه برای همه روشن شده که با دنیا باید تعامل کرد افزود: خوب است همه فهمیدند راه اصلاح کشور از تعامل با جهان و روابط با همسایگان می‌گذرد نه با دعوا و نزاع و شعار نوشتن روی موشک. امیدوارم این رویکرد ادامه پیدا کند و فقط به دو سه مورد ختم نشود و تبدیل شود به حرکتی برای توسعه کشور و تعامل سازنده با جهان. خوب است همه فهمیدند نمی‌شود سفارت آتش زد و دردسر ایجاد کرد از اینکه با عربستان توافق کردند ما خوشحالیم. به ما می‌گفتند دولت واداده و به همین دلیل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند خوشحالم امروز با آژانس توافق می‌کنند من در طول دوره ریاست جمهوری بارها گفتم ما هیچ خط قرمزی در روابط با دنیا نداریم جز منافع ملی.

روحانی اهمیت اجرایی کردن برجام در تحولات اقتصادی را یادآور شد و اظهار داشت: برجام فقط یک امضا می‌خواست که در یک یا دو هفته قابل انجام بود اما از فرصت استفاده خوبی نشد امیدوارم بتوانند از درخت تنومند برجام که وقت ثمر دادن آن است استفاده کنند. ثمره برجام یکی در سال ۲۰۲۰ بود با پایان تحریم تسلیحاتی، دیگری در نوامبر امسال است با پایان تحریم موشکی و برخی تحریم‌ها و دیگری در اکتبر ۲۰۲۵ با پایان محدودیت‌های هسته‌ای.

او با با بیان اینکه ‌اشتباهی که در ارزیابی‌ها دیده می‌شود آن است که دو دوره ۹۲ تا ۹۶ و دوره جنگ اقتصادی ۹۷ تا ۱۴۰۰ را با هم یکسان می‌بینند اظهار داشت: دوره سال‌های ۹۲ تا ۹۶ هدف ما توسعه کشور و احقاق حقوق ملت و نجات کشور از خطرات اقتصادی و امنیتی و فرهنگی بود در سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی علیه ملت ایران طراحی شد و توانستیم با مقاومت کشور را نگه داریم و نگذاریم فروپاشی اقتصادی اتفاق بیفتد.

روحانی افزود: با وجود جنگ اقتصادی، اگر کرونا نبود ما می‌توانستیم شرایط را تغییر دهیم با این حال در سال ۹۹ توانستیم تورم را در کانال ۳۰ درصد نگه داریم. در سه ماهه آخر دولت در بهار ۱۴۰۰ رشد اقتصادی به ۷.۶ درصد رسید. در دوران جنگ اقتصادی در اواخر ۹۸ و سال ۹۹ و اوایل ۱۴۰۰ حدود ۱۷ طرح پتروشیمی افتتاح کردیم بسیاری از طرح‌های بزرگ در پنجشنبه‌های افتتاح و در اواخر دوشنبه‌های افتتاح هم اضافه شد و افتتاح برخی طرحها را به دولت سیزدهم سپردیم.

‌اشاره روحانی به تعامل با جهان در حالی است که دولت‌ وی، عملا روابط یکطرفه و دیپلماسی التماسی با آمریکا و تروئیکای اروپایی را در پیش گرفته و کلا دیپلماسی با بسیاری از کشورهای فرا غرب را تعطیل کرده بود.

بر خلاف این رویه غلط، دولت سیزدهم‌ ظرف بیست ماه توانسته روابط با بسیاری از کشورها از همسایگان گرفته تا شرق آسیا و آمریکای لاتین و آفریقا و همچنین قدرت‌هایی مهمی مانند چین و روسیه واندونزی را احیا کند و به تجارت خارجی تنوع بخشد افزایش سطح تجارت خارجی در دو بخش نفتی و غیر نفتی در حالی در همین دوره رخ داده که روحانی و برخی اطرافیانش، امکان کمترین تحرک در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی را مشروط به تسلیم در ماجرای برجام و FATF کرده بودند. از سوی دیگر گویا آقای روحانی نمی‌داند که برجام قبلا امضا شده بود و با یک امضا مشکلش حل نمی‌شد بلکه مسئله کلاهی بود که دولت اوبامای مؤدب بر سر ایشان گذاشته و با وجود توافق اقدام به گسترش تحریم‌ها در قالب‌، آیسا، سیسادا، ویزا و... کرده بود. دولت بایدن با وجود انتقاد از دولت ترامپ به خاطر خروج از برجام حاضر نشد تضمین معتبری برای لغو موثر تحریم‌ها ارائه کند و صرفا می‌خواست به مکانیسم ماشه برجام دسترسی پیدا کند و بدون لغو تحریم‌های دو برابر شده در روند برجام، ایران را برای تعطیلی مجدد برنامه هسته‌ای مجاب کند. توافقی که روحانی می‌گوید آماده امضا بود، در واقع آمادگی وی برای مجال بخشیدن به آمریکا برای کلاهبرداری دوباره بود.

در موضوع کرونا او مدعی بود که واکسن سوهان قم نیست که بشود به راحتی وارد کرد و با همین ادعا که شرط واردات واکسن، برجام و FATF‌ است، رکورد مرگ روزانه ۷۰۹ نفر را به ثبت رساند و موجب تشدید رکود اقتصادی شد. در مقابل آقای رئیسی همان ابتدای آغاز ریاست جمهوری از طریق برخی پیگیری‌های جدی و تعاملات دیپلماتیک توانست ظرف چند ماه واکسیناسیون عمومی را به سر انجام برساند.

در موضوع آمارهای اقتصادی گل و بلبلی هم که روحانی ادعا می‌کند کافی است گزارش اعضای دولت روحانی در حضور آقای رئیسی منتشر شود که از خالی بودن خزانه، صفر شدن بودجه ارزی سالانه، کسری بودجه شدید و ناتوانی دولت در امکان پرداخت حقوق کارمندان دولت حکایت می‌کرد. بی‌اعتنایی به تمهید افزایش تولید مسکن و میراث تورم ۵۹ درصدی از شاهکارهای پایان دوره آقای روحانی است که کاملا بر عکس روایت می‌شود. او در حالی می‌گوید نگذاشتیم فروپاشی اتفاق بیفتد که در آغاز دولتش ادعا می‌شد مجموعا ۳۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و پول بلوکه شده به ایران خواهد آمد و دگرگونی اساس در معیشت مردم رخ خواهد داد. وعده‌ای که کاملا بر عکس رخ داد و رکورد بالاترین تورم مربوط به دولت‌ هاشمی را هم شکست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 13
  • سید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    34 4
    که آن یک امضاء هم به پای رهبر گذاشته شود مانند امضای قبل که به زور از رهبر گرفتند و پس از آن که معلوم شد برجام خسارت محض بود، گفتند که نظام با آن موافقت کرده است (منظور رهبر) ! درست همان خباثت خوارج نهروان!!! سیاستی که چه موافقت بشود و چه نشود رهبر را مقصر جلوه دهند !!!
    • فرید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      29 4
      درخت تنومند برجام ?!!!!!!!!!!!!!! جنس از کدوم موتوری میگیری حسن ؟!
    • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      3 13
      خوب است همه فهمیدند راه اصلاح کشور از تعامل با جهان و روابط با همسایگان می‌گذرد، نه با دعوا و نزاع و شعار نوشتن روی موشک.
    • سردار آزمون IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      10 1
      بر ساقی بد لعنت، بر ساقی بد لعنت
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      9 0
      حسن فریدون برای تحمیق مخاطبان خودش خوب دروغ میگوید .
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      5 0
      لعنت خدا رسولش و مومنین بر همه منافقان این رو ببینید تا متوجه بشید https://eitaa.com/jedaaltv/886 این دو تا گفتگوی علیزاده عالیه چیزی برای ظریف و روحانی باقی نذاشت https://www.aparat.com/v/0T8iI https://www.aparat.com/v/0P31q
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 2
      مگه تحریم ها هنوز هست
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      3 0
      چه ربطی به موشک داره؟ لابد می خواستی موشک رو هم مث هسته ای، بتن ریزی کنی؟ الانم که موشک فراصوت فتاح رو ساختند و با همسایگان هم دوست شدند.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      خیانت برجام کاملاً مشخص است و امیدوارم خائنین امتیاز دهنده به دشمن با قبول برجام خسارتبار هر چه زودتر محاکمه و بجرم خیانت مجازات شوند.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      1 0
      ظریف وزیر خارجه حسن روحانی است که مستندات عدم سلامت عقلی و روانی اش در فیلم ""هاله نور روحانی"" موجود است. فیلم ""هاله نور روحانی"" را در اینترنت هست لطفاً ببینید. حسن سابقه توهم و حرفهای بیربط زدن زیاد داره و ظاهراً سلامت روحی روانی نداره - صحبتش در فیلم رو اگر ببینید به عقل و شعور روحانی شک که نه بلکه یقین میکنید - بیچاره مردم که 8 سال اختیارشون دست روحانی بیعقل و ظریف مورد تائید این فرد بوده - روحانی با زبان خودش صریحاً در این مصاحبه گفته که سفینه فضایی بشکل هودج با نور سبز را در سمنان اسکورت میکرده مشرق جان فیلم ""هاله نور"" روحانی را لطفاً بذار
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    23 2
    صد رحمت به سنگ پا خوبه هنوز دو سال نگذشته از خیانت دولت روحانی در واگذاری حقوق مسلم ایران در هسته ای و گرفتاری هایی که حالا حالا ها دست از سر این مملکت بر نخواهد داشت
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    20 2
    واقعا چرا ایشون رو محاکمه نمیکنن !!؟
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    12 1
    امضا فقط امضای کری که تضمینه انگار معامله خیارشور تو سوپر مارکت محله است که سبیل همسایه تضمین باشه انوقت اینها زبان دنیا بلد بودن
  • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    7 1
    الحمدلله برجام هیچ حاصلی برای کشور نداشت و الا این متوهمان پررو دیگر تا پایان تاریخ گلوی ملت را رها نمی کردند برای شما صدمات حاصل از برجام مهم نبود و نیست: - از یک سو کاهش قدرت هسته ای و از سوی دیگر افزایش تحریم ها بوسیله اوبامای باهوش و - سپس خروج از برجام و اعلام بزرگترین جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و نیز بهشهادت رساندن نور چشم ملت ایران بوسیله ترامپ قمارباز بود لذا برجام را درختی تنومند می دانید بلی به همت شما این درخت در بخش محدودیتهای ایران تنومند شدخه اما هیچ میوه ای برای ایرانیان نداشته است
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    12 1
    پاشو پاشو زیاد خوابیدی.دستشویی هم برو که بدجوری بالا زده وسرریز کرده حالت کهخوب شد ومزاجت یکطرفه شد بازم بهتره لال باشی
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      4 0
      نمیتونه بلند بشه آخه نتونستن از صندلی جداش کنن😆
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    16 1
    امضای کری تضمین بود
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    14 1
    تف به برجام
  • US ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    13 2
    ای مردم نکنه دوباره گول این اصلاح طلبها را بخورید...
  • دهه هشتادی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    11 1
    تمام تنم میلرزه وقتی عکس یا اسم روحانی رو میبینم اینقدری که از خدا میخوام یا من رو بکش یا ایشون رو
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 13
    کسانی که برجام را امضا نکردند در واقع به ملت ایران خیانت کردند والان هم دارند نتیجه اش را می بینند
  • محمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    6 11
    هر آدم عاقلی میتونه بفهمه که در زمان برجام اوضاع اقتصادی مملکت چقد خوب بود.تورم کنترل شد،خونه ارزان بود،قیمت دلار ثابت بود،راحت میشد ماشین خرید... اما حالا چی؟ دوسال از زمان این دولت گذشته و فقط داریم وعده و وعید می‌بینیم و میشنویم.همین چند وقت پیش شایعه دیدار نمایندگان ایران وآمریکا پیش اومد دلار 4تومن ارزون شد.آمریکا تکذیب کرد دلار دوباره گرون شد.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      5 0
      همین دیگه آقا محمد شما نمیبینی اینها ترفند آمریکاست که اقتصادمونو شرطی کنه به مذاکره بی نتیجه به اینکه ما همه چیزمون رو بدیم هیچی هم نگیریم اقتصاد تو دولت روحانی خوب بود؟با همون مذاکرات دلار ۳ تومنی شد ۳۰ تومن ۸ سال یارانه ۴۵ تومن موند قیمت خونه ده ها برابر شد پراید ۲۰ تومنی شد ۱۵۰ تومن پس دیدی مذاکره راه حل نمیشه اگه میشد لیبی الان سر جاش بود نه اینکه فرو بپاشه
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    31 12
    امضایی که اگه انجام میشد این همه خسارت نمیدیدیم جوانیمون رفت
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      5 1
      اگه با برجامیون بود الان حتی برق نداشتی بیایی نت از روحانی دفاع کنی
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      5 5
      واقعا کله از این همه حماقت دود میکنه
  • محمد IQ ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    9 1
    زمان روحانی حقوق خوان تحریم‌ها بالمره لغو شد با امضای جان کری..! فقط قیمت دلار 10 برابر وحجم چاپ پول هم 10 برابر شد.. خدا از روحانی و اعوان و انصارش نگذره که 8 سال مملکت رو معطل برجام کرد و توان داخلی رو نادیده گرفت و ارتباط با دنیا رو فقط تو ارتباط با آمریکا و 3 کشور اروپایی اون هم از نوع سلطه پذیری میدونست..
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      4 0
      تاره بنزین یه شبه شد ۳ تومن آقای روحانی صبح جمعه فهمید ۸ سال یارانه موند ۴۵ تومن خونه ده ها برابر شد با دلار ۴۲۰۰ جهانگیری کود انسانی از ترکیه وارد کردیم و هزاااار خیانت دیگه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    10 7
    بعضیا انگار مثل روحانی و بایدن آلزایمر و زوال عقل دارند مگه توافق نشد بعد ترامپ دیوونه پاره ش کرد
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      6 6
      به دستور پوتین پاره کرد
  • ایرانی با غیرت IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    5 0
    بایستی یکنفر پیدا شود و به عنوان مدعی العموم علیه انها که این برجام را برای مملکت به ارمغان اوردند اعلام جرم کند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    8 0
    مردم همه چیز رو میدونن
  • FI ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    3 0
    غربگدایی هم یک انتخاب است.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    12 0
    حقیقت تلخیه
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    74 0
    با سلام مرور اظهارات روحانی پرسش های جدی ای در باره شخصیت وی به ذهن متبادر می کند. تحلیل این اظهارات و مدل سازی آنها از منظر تیپ شخصیتی ، روحانی را در ردیف اوباش قرار می دهد. رفتار وی بیشتر شبیه شر خرها است و از مفاهیمی استفاده می کند که دقیقا دشمنان قسم خورده کشور از آنها دل شاد می شوند. مرجفون انگشت اشاره قرآن به این افراد است.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    9 7
    آقای روحانی محو شو فقط. محووووو.... مجسمه وقاحت
  • AS 7 IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    4 0
    به کسانی که به حرف این جناب هنوز اطمینان دارن پیشنهاد میکنم مستند فروشنده 1 و 2 رو حتما نگاه کنن بعد قضاوت کنن
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      فیلم "هاله نور روحانی" را در اینترنت هست لطفاً ببینید. حسن سابقه توهم و حرفهای بیربط زدن زیاد داره و ظاهراً سلامت روحی روانی نداره و توهم زیاد میزنه
  • حمید IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    55 0
    به امید روزی که این حضرت به ظاهر آقا بابت خیانتی که در برجام و غیره به این سرزمین و مردم کرد به پای میز محاکمه بیاد و یه دادگاه بی طرف و صالح جواب ایشان را بدهد!!! ظاهرا ایشان سیاستهای دولت شان در جهت تخریب ایران را به فراموشی سپردند
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      ظریف وزیر خارجه حسن روحانی است که مستندات عدم سلامت عقلی و روانی اش در فیلم ""هاله نور روحانی"" موجود است. فیلم ""هاله نور روحانی"" را در اینترنت هست لطفاً ببینید. حسن سابقه توهم و حرفهای بیربط زدن زیاد داره و ظاهراً سلامت روحی روانی نداره - صحبتش در فیلم رو اگر ببینید به عقل و شعور روحانی شک که نه بلکه یقین میکنید - بیچاره مردم که 8 سال اختیارشون دست روحانی بیعقل و ظریف مورد تائید این فرد بوده - روحانی با زبان خودش صریحاً در این مصاحبه گفته که سفینه فضایی بشکل هودج با نور سبز را در سمنان اسکورت میکرده مشرق جان فیلم ""هاله نور"" روحانی را لطفاً بذار
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    12 7
    روحانی خیلی پخته تر بود فقط مخالفش زیاد بود
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      2 5
      عین شلغم! خامش موردی نداره اما پخته اش بک بویی میده که نگو! البته بلانسبت شلعم که لااقل یک خاصیتی دارد.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      فیلم "هاله نور روحانی" را در اینترنت هست لطفاً ببینید. حسن سابقه توهم و حرفهای بیربط زدن زیاد داره و ظاهراً سلامت روحی روانی نداره - صحبتش در فیلم رو اگر ببینی به عقل و شعور روحانی شک میکنی و از حمایت کردنش خجالت میکشی - بیچاره مردم که 8 سال اختیارشون دست روحانی بیعقل بوده - روحانی با زبان خودش صریحاً گفته که سفینه فضایی بشکل هودج با نور سبز را اسکورت میکرده مشرق جان فیلم "هاله نور" روحانی را لطفاً بذار
  • .... IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    7 8
    برو بابا متوهم
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    7 8
    هر آدمی جای این بود،باید از شرم میمرد!
  • امیر IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 0
    آقای روحانی وقت رای است بآید فرافکنی کنی مرد ناحسابی با برجام ناقص و ترکمانچای زمان شیراز کشور را از هم پاشیدند مگر الان موشک آزمایش نمی کنند با همان برجام عرزه وارد کردن واکسن کرونا نداشت روزی قریب به ۸۰۰ نفر می مرداد اگر یک امضا می خواست چرا نزدی با عوام فریبی می خواهی چکار کنی به یک مجلس شو ای نگهبان اگر به تو صلاحیت بدهد باید فاتحه این مملکت را خواند .
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    6 0
    این یارو تقصیری نداره چون دروغگویی عادتش شده و نمی تونه ترک کنه. مقصر اونایی اند که اینو به خاطر دروغ ها و خیانتهایش محاکمه نمی کنند
  • مصطفی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    8 0
    کاکتوس اگر اعتماد به نفس اصلاح طلب ها رو داشت هلو می داد./ واقعا مردم رو حافظه تاریخ رو چی فرض کردن به قول خودشون تا تاریخ تاریخه؛ تاریخه./ ما نه فراموش می کنیم اصلاحات چه کرد، نه میزاریم فراموش بشه الظاهر خوشون هم هی دوست دارند گنداشون رو یادآوری کنند.
  • رضایی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    8 5
    باز این زر زد
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    6 0
    آقا یه برجام شکلانی بدین به این ریش خاکستری بی خاصیت! سرمان درد گرفت از وزوز بیجایش.
  • جلال میاندواب IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    8 0
    برای مملکت عزیزم افسوس میخورم که یک چوپان فهمید که برجام یک معامله، 90به10 بود که سودش فقط برا غرب بود ولی رئیس جمهور ما نفهمید جناب آقای روحانی شما گل که نزدید بلکه پنالتی هم دادین شما بهانه دادین شما مفت همه چی را فروختین استغفار بخاین و سکوت اختیار کنید و از خواب بیدار شین
  • نیستانک IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    5 0
    هنوز هم متوجه نشده برجام بعلت بی تعهدی به امضا از بین رفت. مگر امضاهای دیگر که انجام شد تعهدی را بوجود آورد؟ برجام نیاز به قانون جنگل و قدرت بیشتر داشت. آسیب ها و خسارتهایی که امضا ملکه انگلیس به کشورها زده بعلت عدم تعهد به آن را بهتر است در کتاب تاریخ بخوانیم. برجام نیازمند زور بیشتر بود نه امضا. و دوم اینکه تمام روسای جمهور حداقل یک یادگار کاری گذاشتند شما حتی یک یادگار هم نگذاشتی و سنگی شدی ته چاه که هزار عاقل هم نتوانست آنرا دربیآورد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    9 8
    این نمک به حروم اگه به وقتش مجازات شده بود دیگه هر ساعت خودش و نوچه هاش نطق نمیکردن و خیانتهاشون رو به اسم دستاورد به خورد ملت فراموشکار نمیدادن.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    5 0
    برو مردک تو هم زلنسکی برده ای بیش نبودی و نیستی مملکت گند زدی بهش خودت با قبیله ات مشرق دیگه از این بی حیا ها مطلب نزار لطفا هنوز از آتیشی که به مملکت زدن داریم میسوزیم
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    4 0
    فقط در یک مورد سازمان تامین اجتماعی بعلت غلط های زیادی دولت روحانی در ارائه خدمت به ملت و عزاگرفتن در پرداخت یارانه ، سه ماه یارانه زمستان سال ۹۵ را پرداخت کرد
  • ش. AE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    5 0
    ببند اون گوال رو حسن کلید نافرجام رو همه امضا کردن و هیچ کس امضا شو قبول نداشت بابا این مردک یا اختلال حواس داره یا خودش رو زده به اون راه کاش این حرف رو فردا صبح جمعه میگفتی
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    4 13
    رو که رو نیست سنگ پای قزوین به پررویی تو نیست
  • محمدایوب IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    4 0
    آقا در دیدار اخیر با دانشمندان هسته‌ای فرمودند با آژانس همکاری کنید الان این شیخ انگلیسی آمده میگه زمان ما نمی گذاشتند یکی نیست به این استاد شیطان 😈 بگوید شما و همکاران فقط مانده بود با آژانس وامریکا هم خوابی کنید میگی نه از جیسون رضاییان نه موگرینی نه کری بابا شیخ ره بده که
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    4 7
    روحانی باید به خاطر این همه ترک فعل محاکمه و مجازات شود
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    49 0
    تا آخرین لحظه هشت سال مملکت را معطل یک امضا کردی مدام به استقبال هر قانون من درآوردی غربی ها رفتی و آنها در مقابل هیچ همه چیز را ازمملکت گرفتند وهنوز خیانت به پایان نرسیده باز هم دنبال امضایی!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    4 8
    چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید حکایته آقای روحانیه ک ۸سال از عمر هر ایرانی را تباه کرد و در خدمت انگلیس فداکاریها کرد
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 4
    برجام و دولت سیزدهم به باد داد و الان ام دنبال توافق موقته !! حتی اسرائیل ام از توافق موقت استقبال کرد ، ولی از برجام نه..
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      2 0
      گول نخور برادر .موقت فعلی هزار برابر سودمندتر از برجام دائمی قبلی هستش.اینجا امتیاز میگیریم ولی در برجام قبلی امتیاز دادن بود تا گرفتن.اسمشو گذاشتن موقت چون روشون نمیشه که آمریکایی ها بگن ما برگشتیم به برجام
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    تو خدا به شعور مردم توهین نکنید
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که با وجود حفظ کانال‌های دیپلماتیک با ایران، سیاست واشنگتن در قبال آن تغییری نکرده است و فعلا برنامه آن محدودسازی ایران از طریق «اعمال فشار» است. مذاکره کننده رفته با عربها مذاکره میکنه ؟! اونا الان این وسط چکاره اند... آمریکا اعراب و فقط میدوشه تا وقتی شیرشون تموم شه ، فکر کردید چیزی حسابشون میکنه ؟!
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    3 0
    نظام که اراده ای برای محاکمه خائنین نداره ... خدایا همه شونو به اسفل السافلین واصل کن!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 0
    جالبه که اینا برجام رو امضا کردند اجرا هم کردند و این افتضاح به بار اومد و الان جوری صحبت میکنن که انگار برجام تو مراحل آخر امضا نشده!!!!! اگه بهشون اجازه داده نشده بود برجام رو امضا کنن الان چه ادعاهایی میکردن؟؟؟؟؟؟؟!!!!! یعنی قشنگ روی حماقت مخاطبینشون حساب باز کردن
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    3 0
    این شیخ هنوز هم نفهمیده بدون موشک الان مملکتی بنام ایران نداشتیم ! ابوجهل
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      0 0
      از اول میدونست و میخواست ایران رو بی دفاع بذاره با حقه برجام ولی نمیونست که رهبر انقلاب باهوش‌تر از این حرفاست که بشه بهش کلک زد
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    3 0
    یک بار صد تا امضا هم کردید. امضای کری هم سند بود. رو دارید بخدا
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 0
    بله برجامی که شما در نظر داشتین و فقط واگذاری امتیاز به غرب بود فقط یه امضا میخواست که رهبری و مجلس اجازشو ندادن.این برجام که میخواد امضا بشه از روی قوت هستش و نه ضعف و انفعال
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    3 0
    تو برجامی که حسین فریدون و جاسوس و ... باشه معلومه که کلا کلکی بیش نیس و مردم بدبخت میشدن
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 0
    صالحی اصلاح طلب هم تو این برجام نقش داشت و برای روحانی کار می‌کرد ونه برای وطن
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 0
    روحانی ولایت مدار نیس که به مصلحت ملت و مملکتش فکر کنه.اصلاح طلبها همگی یه جوری.از توبره خوردن الان دنده معکوس حرکت میکنن
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    11 0
    یعنی این یکی برجام نیست فرجامه?
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 0
    جنس از ظریف میگیره احتمالا توسط چیتوز موتوری براش میفرستن !!!!!
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    فیلم "هاله نور روحانی" را در یوتیوب ببینید. حسن سابقه توهم و حرفهای بیربط زدن زیاد داره و ظاهراً سلامت روحی روانی نداره
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • اریا SG ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    در یک جایی از متن اشاره کردید روحانی ملعون و عواملش گفتند رو موشک شعار نوشتن و برجام به هم خورد. به خدا اگه شعار نمینوشتیم این بی شرفهای دو عالم میومدن گیر میدادن اصلا چرا سفارت امریکا نیست و 13 ابان هست و سر همین برجام بهم میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس