هک سامانه از مجرای سامانه سوخت نبوده است

نزدیک به یک هفته از اختلال سامانه سوخت میگذرد و در فضای مجازی موضوع جدیدی مبنی بر اینکه اختلال ایجاد شده از طریق سرورهای بانک ملت رخ داده مطرح شده، موضوعی که تا کنون تأیید و تکذیب نشده است.

به گزارش مشرق، نزدیک به یک هفته از اختلال سامانه سوخت می‌گذرد و در فضای مجازی موضوع جدیدی مبنی بر اینکه اختلال ایجاد شده از طریق سرورهای بانک ملت رخ داده است مطرح می‌شود، موضوعی که تا کنون تأیید و یا تکذیب نشده است.

همان روز اختلال جایگاه های سوخت بود که جلیل سالاری مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اذعان کرد، با توجه به آفلاین بودن سامانه، امکان هک خارج از شبکه وجود ندارد اما مسأله پرداخت از طریق نظام بانکی می‌ماند که باید توسط مسؤولان امر بررسی شود.

حالا هم جعفر سالاری نسب مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: اختلالی در جایگاه‌های سوخت وجود داشته که آن را برطرف کردیم؛ امروز میگویم مساله هک جایگاه‌های سوخت به ما مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین باید پدافند غیر عامل علت این مساله را بررسی و اعلام کند.

این مقام مسئول یادآور شد: زمانی که افراد به جایگاه می‌رفتند امکان پرداخت با درگاه بانک ملت وجود نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله صحت دارد که اختلال از طریق درگاه پرداخت بانک ملت صورت گرفته است یادآور شد: یک اختلالی بوده است و اکنون رفع شده است، اعلام این موضوع با پدافند غیر عامل است و این نهاد باید علت این اختلال را اعلام کند.

به گفته مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید در نظر داشت که مشکل ایجاد شده از مجرای ما یعنی سامانه سوخت نبوده است.

حالا باید منتظر واکنش مقامات مسئول ماند و دید که آیا اختلال ایجاد شده از سوی سرورهای بانک ملت بوده یا آنکه پشت پرده این ماجرا مساله دیگری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    22 3
    تامین مالی خزانه از مجرای سوخت به قیمت آزاد بوده؛ خیلی ساده ای مشرق! هک نمیشه کرد دیگه سامانه رو.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    24 2
    یعنی چی؟ لابد از طریق رایانه خانگی عمه من هک شد؟ هرگز ندیده ایم یک مدیر در جمهوری اسلامی حاضر شود مسئولیت خطا و نارسایی در حوزه ی خود را بپذیرد ولو آن نارسایی به دلیل هک سامانه سازمان مزبور توسط دشمن یا هر کس دیگر باشد!!!
  • عصمت الله کنگر زاده IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 1
    جو بایدن سگ پیر مستکبر با این حک ها نمیتوانی جلوی سربازان امام زمان بیستی ما کاخ سفیدت را حسینیه خواهیم کرد دست از سرت برنمیداریم
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    کجااختلال رفع شده بمردم ادرس جایگاه سوخت بدیدمن خودم کاربر جایگاهم هیچ جایگاهی توشیرازرفع نشده اختلالش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس