حداد عادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، افزایش مشارکت و تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد را دو راهبرد این شورا در انتخابات پیش رو دانست.

به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل روز یکشنبه در دومین مجمع سالانه جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی با عنوان «وحدت و اعتلاء» با تسلیت اقدام تروریستی کرمان و شهید و مجروح شدن جمعی ا هموطنان و گرامیداشت شهدای مقاومت ۹۰ روزه غزه مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، مقاومت را پیروز این جنگ دانست؛ در تشریح ۲ کلیدواژه «ملت» و «وطن»، گفت: برخلاف مفهوم «وطن» که واژه‌ای ملموس و عینی است، مفهوم «ملت» انتزاعی است که نمی‌توان حد و حدود آن را مثل وطن مشخص کرد اما در جای خاص خود تجلی می‌یابد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: مناسبت‌هایی چون جنگ، حوادث طبیعی و یا حتی سن‌ های ملی مثل عید نوروز یا موفقیت‌های ورزشی از جمله عرصه‌هایی است که مفهوم ملت خودش را نشان می دهد و در انقلاب اسلامی ملت ایران به تمام معنای کلمه «ملت بودن» خود را احساس و اثبات کرد.

حدادعادل با تصریح بر اینکه در دوران استبداد ستمشاهی خبری از مفهوم ملت نبود، گفت: در آن دوران دوگانه سلطان- رعیت مطرح بود و هرگز نامی از ملت نبود اما در دوران انقلاب دوگانه مذکور با دوگانه ملت - دولت جایگزین شد و فضا به گونه‌ای رقم خورد که ملت، دولت را تعیین کرد.

وی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند و لزوم مشارکت مردم پای صندوق افزود: انتخابات عرصه‌ای است که ملت به عنوان یک اراده فائقه شکوه خودش را اثبات می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از عرصه‌های ظهور ملت؛ سازمانهای مردم نهاد و سمن‌ها است و هرچه نهادهای مردمی بیشتر باشند، جامعه را جامعه‌تر می کنند چون جامعه با جمعیت فرق می‌کند.

حدادعادل با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینکه با مشارکت بیشتر اقتدار نظام بیشتر می‌شود، و با اقتدار بیشتر امنیت بیشتر خواهد شد و در سایه امنیت بیشتر پیشرفت بیشتری حاصل خواهد شد، تاکید کرد: افزایش مشارکت سبب بوجود آمدن مجلس خوب می‌شود و مجلس خوب از منظر نیروهای ائتلاف، مجلسی انقلابی و کارآمد است.

حداد عادل خاطرنشان کرد: من امیدوارم بر پایه سه اصلی که در شورای ائتلاف در پیش گرفته‌ایم، یعنی عقلانیت، معنویت و عدالت بتوانیم مجلسی انقلابی و کارآمد تشکیل دهیم و با دو کلیدواژه ایمان و امید، کار خود را پیش می‌بریم و شاهد حضور باشکوه مردم ایران پای صندوق‌های رأی باشیم تا یک مجلس انقلابی و کارآمد دیگری دوباره شکل بگیرد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: نهادهای مردمی می‌توانند فرصتی برای تمرین فعالیت اجتماعی باشند و به مجلس در تصویب بهترین قانون‌ها کمک کنند و واسطه جامعه و مجلس باشند.

حداد عادل ابراز امیدواری کرد که با عقلانیت، معنویت و عدالت بتوانیم مجلس انقلابی و کارآمد تشکیل دهیم.

وی گفت: از ابتدای امسال با دو کلیدواژه «ایمان و امید» که رهبری معظم انقلاب در ۱۴ خرداد عنوان فرمودند کار خودمان را در شورا پیش می بریم و امیدوار به تشکیل مجلسی نیرومند، انقلابی، متخصص و کارآمد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 1
    با گوشت ۷۰۰
  • انتشار IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    6 1
    غیر قابل انتشار
  • 22 IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 4
    جناب حداد رای میدهم نه به لیست . رایم سفید فقط بخاطر شهدا. واقعا خجالت نمیکشید یک نماینده که بفکر مردم باشه معرفی کنید متاسفم .
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    5 1
    با وجود این همه مشکلاتی که مردم دست به گریبان هستند
  • کارشناس IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    2 1
    ملت دیگه قصد ندارند جانی ها رو به مجلس بفرستند. کسانیکه به ظاهر نماینده ملت هستند بر علیه انها قانون وضع میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس