بیست و ششمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه با حضور قالیباف

رییس مجلس گفت: با توجه به اینکه همه ما در عرصه‌های سیاسی فعال هستیم بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند تقوای جمعی است.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در نشست زن، مشارکت، تحول حکمرانی که در مجموعه شهدا سرچشمه تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب گفت: با توجه به اینکه همه ما در عرصه‌های سیاسی فعال هستیم بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند تقوای جمعی است.

رییس مجلس بیان داشت: امروز موضوع فلسطین زنده است و بعد از ۷۵ سال امروز فلسطین نه تنها موضوع جهان اسلام بلکه موضوع همه آزادی‌خواهان جهان با هر گرایش، سلیقه و دین است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی و برجستگی‌های بی‌نظیر انقلاب اسلامی این بود امام (ره) زنان را ورود به جامعه داد. کرامت زن، ارزش زن، احترام به زن، و اهمیت نقش زن در همه عرصه‌های جامعه در کلام و عمل امام وجود داشت و ایشان حق زنان می‌دانند که در موضوعات اساسی کشور دخالت کنند و حق زنان است که در سیاست، مسایل اجتماعی و مدیریتی دخالت کنند و امام این را تکلیف زنان می‌دانند.

وی افزود: در قبل از انقلاب نسبت به حضور زنان در عرصه سیاسی بعضاً مخالفت می‌شد اما امام محکم فرمودند که هیچ فرقی بین زن و مرد نیست و در این میدان زنان باید بیایند و حضور پیدا کنند.

وی افزود: بین نگاه جبهه غرب به حوزه زنان و نگاه اسلام تفاوت‌های اساسی وجود دارد. آنچه در غرب وجود دارد موضوع جنسیت و برابری زنان است و زن را ابزاری برای تبلیغات و برای تهییج مردان می‌خواهند.آنها این را می‌خواهند که زن اگر می‌خواهد در جامعه پذیرفته شود باید اول خصلت مردی را پیدا کند تا جامعه آن را بپذیرد. ولی در نگاه اسلامی، جنسیت مطرح نیست بلکه تاکید بر نقش زن در جامعه است و این موضوعیت دارد و نه برابری جنسیتی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    3 0
    بجا اینقدر فکر کردن در مورد زن لطیف که باعث میشه تمرکز رو مسائل امنیتی کم بشه برید اقتدار زیاد کنید
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    16 0
    زن در نگاه شما چگونه است؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس