بیمارستان گاندی آتش گرفت

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع حریق در بیمارستان گاندی تهران و اعزام آتش نشانان به محل حادثه خبر داد.

به گزارش مشرق، جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران اعلام کرد: وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و … به محل حادثه اعزام کرد. عملیات آتش‌نشانان در این محل آغاز شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: هنوز گزارش دقیق از محل حادثه واصل نشده و مشخص نیست چند نفر دچار سوختگی شده و یا کدام قسمت بیمارستان طعمه حریق شده است. جزئیات بزودی اعلام می‌شود.

توضیحات ملکی درباره حریق بیمارستان گاندی +عکس و فیلم

همچنین محمد اسماعیل توکلی رییس اورژانس استان تهران با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیمارستان گاندی گفت: با اعلام وقوع آتش سوزی در بیمارستان گاندی بلافاصله ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی آتش‌نشانی در ارتباط با جزئیات این آتش‌سوزی گفت: درحال حاضر باید منتظر ماند تا اطلاعات جدیدی کسب و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

وی گفت: بنا بر گزارشات اولیه این آتش‌سوزی ییشتر بر روی نمای ساخنمان بیمارستان بوده اما در هر صورت برای اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام خواهد شد.

حریق در بیمارستان گاندی تهران / اعزام آتش نشانان به محل حادثه/ حریق مربوط به نمای بیرونی ساختمان است +عکس و فیلم


ملکی در ارتباط با فوتی ها و مصدومان این حادثه گفت: هنوز در این خصوص گزارشاتی داده نشده است.

رئیس بیمارستان گاندی: ضلع شرقی بیمارستان دچار حریق شده و در حال تخلیه بیمارستان هستیم

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت:

جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم.

همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

حریق در بیمارستان گاندی تهران / اعزام آتش نشانان به محل حادثه/ حریق مربوط به نمای بیرونی ساختمان است +عکس و فیلم

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که عملیات تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی صورت گرفته و طبق اطلاعات اولیه هیچ آسیبی به هیچ بیماری وارد نشده است.

وی با تاکید بر آنکه بیماران به سرعت تخلیه شده و در بیمارستان‌های شهر تهران در حال توزیع هستند، گفت: همچنین تعدادی از بیماران که وضعیت پایدار و مناسبی داشتند در هتل مجاور بیمارستان اسکان داده شدند تا به بیمارستان دیگر منتقل شوند.

حریق در بیمارستان گاندی تهران / اعزام آتش نشانان به محل حادثه/ حریق مربوط به نمای بیرونی ساختمان است/ آسیبی به بیماران بیمارستان گاندی وارد نشده است +عکس و فیلم

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

محمد اسماعیل توکلی که در محل بیمارستان گاندی حضور دارد، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی گفت: درپی این حادثه اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه فرماندهی و مدیریت بحران حادثه گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده، بنا شده تا عملیات تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی و انتقال آنان به دیگر مراکز درمانی به وسیله آمبولانس‌های اورژانس انجام شود.

توکلی که فرماندهی عملیات انتقال بیماران از بیمارستان گاندی را برعهده دارد، افزود: در همین راستا نیز با اولویت بیماران حاضر در ICU و CCU و همچنین بیماران نیازمند مراقبت بیشتر عملیات تخلیه بیمارستان در حال انجام است.

رئیس اورژانس استان تهران گفت: در مواردی افرادی که بر روی تخت در حال خروج از بیمارستان بوده و ممکن است تصاویر آن نیز منتشر شود، نه مصدوم این حادثه، بلکه بیماران این بیمارستان هستند که اورژانس نسبت به تخلیه و انتقال آنان اقدام کرده است.

حریق در بیمارستان گاندی تهران / اعزام آتش نشانان به محل حادثه/ حریق مربوط به نمای بیرونی ساختمان است/ آسیبی به بیماران بیمارستان گاندی وارد نشده است +عکس و فیلم

محمد مخبر در تماس‌های تلفنی با احمد وحیدی و علیرضا فخاری، پشتیبانی لازم از دستگاه‌های امدادی و درمانی در پی آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران، را ضروری دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت موجود به کار ببندند.

وزیر کشور و استاندار تهران نیز در این تماس‌های تلفنی آخرین وضعیت حادثه را تشریح و از تلاش همه دستگاه‌های امدادی برای مهار بحران و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پشتیبانی و رسیدگی به حادثه دیدگان خبر دادند.

ادامه تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن حریق

آتش تقریبا مهار شد

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون اعلام کرد:آتش تقریبا مهار شده اما هنوز تمام نشده ضمن اینکه هیچ فوتی و مصدومی گزارش نشده است.

وی همچنین در توضیحات تکمیلی اعلام کرد: قسمت مهمانپذیر بیمارستان گاندی دچار حریق شده بود که خوشبختانه از سرایت آتش به بدنه اصلی بیمارستان جلوگیری شد.

به گفته ملکی، تمام افراد داخل بیمارستان تخلیه شده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت: فوتی و مصدوم نداشتیم

بنابر اعلام معاون درمان وزارت بهداشت، ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.دو نفر دیگر هم به دلیل آن که به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند.

وی تاکید کرد که در این حادثه خوشبختانه فوتی و مصدوم سوختگی نداشتیم.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه این حادثه مورد فوتی و مصدوم نداشت، گفت: حوالی ساعت ۲۲ شعله‌های آتش به‌طور کامل در بیمارستان گاندی انجام شد و هم‌اکنون با پایان عملیات لکه‌گیری، عملیات تخلیه دود در حال انجام است. پس از آن نیز کارشناسان آتش‌نشانی اقدامات خود برای بررسی علت وقوع حریق را آغاز خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    15 8
    باید هلیکوپترهایی مخصوص کار آتشنشانی داشته باشیم .
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    9 3
    آتش سوزی در نما؟!!! چرا؟
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      5 0
      یسری نوابغ ازکامپوزیت آلومینیم که ترکیب پلاستیک و آلومینیم و اشتعال پذیره در نمای همچین مرکز حساسی استفاده کرده اند و شهرداری هم با کمال میل پایان کار داده.
  • محسن NL ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    6 3
    پله اضطراری نداره ؟
    • US ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      8 7
      اکثریت ساختمان ها از دوران پهلوی مانده مقایسه کنید با ترکیه! متاسفانه ساخت و بافت اکثر ساختمان ها فرسوده و تاریخ مصرف گذشته هستند
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      1 0
      شايد بعضي ساختمونها از قديم مونده باشه اما تعداد ساختمانها و تعداد بيمارستانها الان با زمان شاه اصلا قابل قياس نيست شهر ما زمون شاه دو تا بيمارستان داشت هر دو ساخت خيرين...الان ١٥ تا بيمارستان داريم يعني بعد انقلاب١٣ تا اضاقه شده و ٩ تا رو دولت ساخته ٤ تأ را خيرينن...ولي شاه شهر ما هيچ بيمارستاني نساخته بود
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    4 0
    به به
  • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    51 10
    چه خبره؟ یا میترکیم یا میسوزیم یا گلوله بارون میشیم یا موشکمون میزنند، نکنه ما هم گنبد آهنین خریدیم یا ساختیم و علم کردیم؟
    • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      20 5
      سلام مثل این که دربهشت هستیم هیچ اتفاقی نباید بیفتد که خاطر آقایان به رنج افتد اتفاق می افتد تا حال برای شما اتفاقی نیفتاده؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    8 11
    مرگ بر اسرائیل گودک کش و مریض کش
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    19 11
    سناریو نخ نما چقدر شبیه ریختن پلاسکو بعد فوت هاشمی است حالا بیمارستان بعد رد صلاحیت روحانی
    • حسن روحانی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      6 6
      توهم توطئه
    • خودم IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      کجا سیر می‌کنی برادر؟!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    4 3
    اگر اشتباه نکنم چند سال پیش جناب ملکی سخن گوی آتش نشانی یکی از عوامل موثر سرایت آتش را را همین نمای کامپوزیتی می دانست. تصاویر هم مشخص می باشد که نما در حال سوختن و ذوب شدن (شره کردن ) می باشد
  • پریسا متفکر IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    12 10
    لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
  • پریسا متفکر IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    12 8
    لعنت بی کران و ازلی و ابدی خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
  • پریسا متفکر IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    10 7
    لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
  • پریسا متفکر IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    9 10
    لعنت بی کران و ازلی و ابدی خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
  • پریسا متفکر IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    11 9
    همه این آتیش ها از گور شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش بلند میشود
  • US ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    27 0
    جل الخالق، مگه مواد نمای بیرونی آتش زا هستن؟
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    22 2
    چه گره ای میکنه
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 5
    بخش مهمانپذیر بیمارستان بوده
  • معرفی به مردم IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 4
    ساختمان ناایمن باید با یک پلاکارد نارنجی (ناایمن خطرناک) یا پلاکارد قرمز (ناایمن بحرانی) به مردم و مراجعین معرفی شود تا خود مردم برای خرید ، کار اداری و یا درمان و ... وارد آن ساختمان نشن ۲ روز کار و کاسبی این ها بخوابه روز سوم با عجله تمام و با همت جمعی می افتن دنبال پاس کردن اقدامات ایمنی و ایمن سازی سازه اما الان شما یک رویه بسیار طولانی چندین ساله تعریف کردین که هی باید نامه بزنید تهش کلی رویه دادگاه بازی پیش بیاد یکسری از این ها هم از قدرت و نفوذشان برای معطلی چندین ساله بهره می برند یعنی شما با یک مسخره بازی آشکار ، اجازه می دین که مردم نادانسته وارد سازه های خطرناک بشن خود شماها با جون مردم بازی می کنید حداقل اون دنیا باید بابت کشته شده ها و معلولین طی این حوادث پاسخ بدین که طرف یقوتونو سر پل صراط می گیره که اگر معرفی کرده بودین من اونجا خرید نمی کردم من اونجا بیمارمو بستری نمی کردم من اونجا کار اداریمو انجام نمی دادم فعلا به دادگاه بازی هاتون برسید مردم ناآگاه هم روزانه وارد این بمب های ساعتی می شن تا منتظر فاجعه بعدی باشیم تک تک شماهایی که با این مسخره بازی ها ، جون مردم را به بازی گرفتید حداقل اونطرف پاسخگو خواهید بود این قطعیست.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    1 1
    اینطور که نوشتید نمای ساختمان آتش سوزی شده حال باید از سازمان نظام مهندسی پرسید چرا باید مجوز ساخت نما با مواد آتش زا داده شود
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    کاملا عمدبیه-کار خودتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس