کد خبر 1573432
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷
نیجیریه با شکست آفریقای جنوبی به فینال رسید

تیم فوتبال نیجریه با پیروزی مقابل آفریقای جنوبی در ضربات پنالتی به فینال سی‌وسومین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا صعود کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های نیجریه و آفریقای جنوبی امشب در مرحله نیمه‌نهایی سی‌وسومین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا به مصاف یکدیگر رفتند.

نیمه اول این مسابقه بدون گل به پایان رسید، دو تیم که یک بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار داده بودند حملاتی را روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند اما هیچ توپی از خط دروازه‌ها رد نشد.

نیمه دوم را نیجریه را بهتر آغاز کرد، آنها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و عملکرد بهتری نسبت به حریف خود داشتند، آنها گل اول را زدند اما در دقیقه ۹۰ دروازه‌شان باز شد تا کار به وقت‌های اضافی بکشد.

در دقیقه ۶۷: نیجریه به گل اول رسید، خطای مدافعان آفریقای جنوبی روی مهاجم این تیم باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد، ویلیام تروست اکونگ پشت توپ ایستاد و توپ را به گل تبدیل کرد.

در دقیقه ۹۰: در حالی که نیجریه در لاک دفاعی فرو رفته بود و آنها با دفع چند لایه قصد داشتند حملات آفریقای جنوبی را خنثی کنند مدافع این تیم بازیکن حریف را سرنگون کرد تا موکوئنا بازی را به تساوی بکشاند.

در وقت‌های اضافی اتفاق خاصی رخ نداد تا برای مشخص شدن تیم برنده کار به ضربات پنالتی بکشد.

در ضربات مرگبار پنالتی نیز موکوئنا و کاکگوپا از آفریقای جنوبی و آینا از نیجریه پنالتی‌های خود را از دست دادند و درنهایت نیجریه به پیروزی ۴-۲ رسید.

ستاره اول نیجریه در ضربات پنالتی دروازه‌بان این تیم بود که دو پنالتی حریف را به زیبایی مهار کرد تا نقش اول این صعود را ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس