۱۰ میلیون نفر مشکوک به فشار خون بالا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در پویش ملی سلامت حدود ۱۰ میلیون نفر مشکوک به فشار خون بالا بودند.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی در همایش جهاد تبیین «رویداد ملی روایت پیشرفت» در مرکز نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده یکی از اقدامات مهم این وزارتخانه است، گفت: در این طرح برای هر ایرانی و هر کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل می‌شود و هر فرد یک مراقب بهداشت خواهد داشت؛ پویش ملی سلامت را از نظر فشار خون آغاز کردیم و ۸۸۰ هزار نفر از فشار خون خود خبر نداشتند. همچنین حدود ۱۰ میلیون نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۳ میلیون نفر مشکوک به دیابت بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد کرد: خود مراقبتی از مسائل مهمی است که رهبر انقلاب بارها به آن تاکید کرده اند و برنامه سلامت خانواده یک برنامه منطبق با الگوی اسلامی ایرانی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در این برنامه، بیماران از طریق پزشک خانواده به پزشک طرف قرارداد ارجاع داده می‌شوند و اگر از این مسیر به پزشک ارجاع داده شوند بخش زیادی از هزینه بیماران پرداخت می‌شود.

عین اللهی با اشاره به این که در آغاز این دولت ۱۰ درصد پرونده‌های سلامت به صورت الکترونیکی بود و اکنون این آمار به ۹۰ درصد رسیده است، گفت: متأسفانه در برخی اوقات می‌بینیم سرطان‌های قابل درمان به دلیل تشخیص دیرهنگام قابل درمان نیست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور اضافه کرد: بنابراین با توجه به این موضوع در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، به دنبال پیشگیری و خودمراقبتی هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در افتتاح پروژه‌های درمانی، پویش‌های ملی سلامت و… گفت: با تاکید رهبر انقلاب، پیشگیری از بیماری یکی از مهمترین اولویت‌های ماست و به دنبال عادلانه شدن نظام سلامت در سراسر کشور هستیم.

عین اللهی افزود: در گذشته خیلی از مردم، اهیمت نظام سلامت را درک نکرده بودند اما با شیوع بیماری کرونا اهمیت دسترسی به پزشک و نظام سلامت مشخص شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاکید رئیس جمهور به دنبال عادلانه شدن نظام سلامت، گفت: تا امروز ۲ هزار و ۶۶۴ پروژه بهداشتی افتتاح شده و هزار و ۴۰۰ پروژه را به زودی افتتاح خواهیم کرد. در ۴ ساله قبل هزار و ۶۰۰ پروژه افتتاح شده بود اما در مدت دو ساله دولت سیزدهم ۲ هزار و ۶۶۴ پروژه افتتاح شده که ۷۰ درصد این پروژه‌ها در نقاط کم برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۴ هزار و ۳۰۰ بهورز جذب شده است، گفت: در ۶ سال گذشته هیچ گونه تقویتی از نظر ناوگان ترابری در وزارت بهداشت نداشته ایم اما در دولت سیزدهم ۵۰۰ خودرو و ۵ هزار و ۴۰۰ موتورسیکلت در اختیار پرسنل این وزارتخانه قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جمشید IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 0
    با نان و گندم و محصولات تراریخته از این بیشتر نمیشه
  • آرش چویل IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    شناسایی شدن خیلی عالیه قبلاً همچین چیزی نبود . از مسئولان پیگیری بیشتری می‌خواین از جمله تحت پوشش بهداشت محلات بشن این 10 ملیون کار خاصی هم نیست مثلاً آموزش و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس