کد خبر 1577223
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
واکنش حماس به وتوی قطع‌نامه آتش‌بس در غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به وتوی قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به وتوی قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

جنبش حماس اعلام کرد: استفاده دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از وتو علیه قطع‌نامه پیشنهادی الجزایر در شورای امنیت را که خواهان برقراری آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه و عدم پذیرش کوچاندن اجباری فلسطینیان بود، به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شکست‌کشاندن تصویب این قطع‌نامه را به منزله ممانعت از تحقق خواسته بین‌المللی و در راستای خدمت به برنامه‌های اشغالگران نازی جهت کشتار و کوچاندن ملت فلسطین می‌دانیم.

حماس تاکید کرد: جو بایدن و دولت وی به صورت مستقیم در قبال کارشکنی در صدور قطع‌نامه توقف حمله به غزه مسؤول هستند؛ زیرا موضع آمریکا به منزله چراغ سبز به اشغالگران برای ارتکاب جنایت‌های بیش‌تر و کشتار ملت بی‌دفاع ما بر اثر بمباران و گرسنگی است و مشارکت مستقیم در نسل‌کشی کودکان و شهروندان غیرنظامی در نوار غزه از سوی اشغالگران به شمار می‌آید.

گفتنی است کمی پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر در تصویب قطع‌نامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه شکست خورد. این قطع‌نامه که از سوی الجزایر تهیه شده بود اگر چه ۱۳ رأی مثبت آورد، اما به دلیل وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

بر اساس این قطع‌نامه پیشنهادی، شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهان آتش‌بس فوری و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به تمامی نقاط نوار غزه بدون هرگونه کارشکنی، عدم پذیرش کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و پایبندی به حکم صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری می‌شد که با وتو از سوی آمریکا به تصویب نرسید.

از آغاز حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه این سومین بار است که آمریکا قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش‌بس در غزه را وتو می‌کند و مانع از تصویب آن می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Puyamotlaq IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 1
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر دیکتاتوری رژیم آمریکا خونخوار.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    3 0
    واسه چی محکوم میکنن؟ مگه دنبال اتش بس هستن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس