کد خبر 1587750
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
برگزاری دادگاه متهمان حمله به کروکوس و اعتراف آنها به جرم خود

متهمان پرونده حمله تروریستی به کروکوس یکشنبه شب با حضور در دادگاه باسمان مسکو ضمن تفهیم اتهام، به جرم خود اعتراف کردند.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپوتنیک، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های چهار نفر از متهمان پرونده حمله تروریستی به سالن کنسرت شهر کروکوس در شمال غربی مسکو یکشنبه شب برگزار شد.

سرویس مطبوعاتی دادگاه باسمان شهر مسکو، اعلام کرد: دلیرجان میرزایوف ۳۲ ساله اهل تاجیکستان و دارای چهار فرزند زیر ۱۸ سال متهم ردیف اول، رجب علیزاد سعیداکرمی متولد سال ۱۹۹۴ متهم ردیف دوم، شمس‌الدین فریدونی ۳۲ ساله، متولد سال ۱۹۹۸ در تاجیکستان و تبعه این کشور که یک فرزند هشت ماهه دارد متهم ردیف سوم و محمدصبیر فیضوف ۲۰ ساله متهم ردیف چهارم، متهمانی هستند که به دادگاه آورده شدند و به خبرنگاران اجازه داده شد به مدت چند دقیقه از پشت شیشه از آنها عکس و فیلم تهیه کنند.

دادگاه برای میرزایوف متهم ردیف اول حمله تروریستی کروکوس که به مدت سه ماه در شهر نووسیبیرسک اقامت موقت داشته و تاریخ آن به اتمام رسیده و به صورت کامل هم اتهام‌های خود را پذیرفته و به جرم خود اعتراف کرده است، قرار بازداشت صادر کرد.

همچنین دادگاه برای رجب علیزاد سعیداکرمی متهم ردیف دوم پرونده حمله تروریستی کروکوس که به صورت کامل اتهام‌های خود را پذیرفته و به جرم خود اعتراف کرده است، قرار بازداشت صادر کرد.

دادگاه همچنین برای فریدونی متهم ردیف سوم پرونده حمله تروریستی به کروکوس که به صورت کامل اتهام‌های خود را پذیرفته و به جرم خود اعتراف کرده نیز قرار بازداشت صادر کرد.

دادگاه برای فیضوف متهم ردیف چهارم پرونده حمله تروریستی به کروکوس که با ویلچر و همراه پزشک به دادگاه منتقل شد و به صورت کامل اتهام‌های خود را پذیرفت و به جرم خود اعتراف کرد هم قرار بازداشت صادر کرد.

به نوشته اسپوتنیک دادگاه رسیدگی به حمله تروریستی در مسکو، شبانه و پشت درهای بسته برگزار شد.

همچنین اسپوتنیک گزارش داد که بازداشت شدگان حمله تروریستی به مجتمع کروکوس برای ادامه روند رسیدگی به این حادثه تروریستی، به ساختمان کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه منتقل شدند و بنا به درخواست کمیته تحقیق، این چهار متهم تا ۲۲ می (۲خرداد) در یک بازداشتگاه موقت زندانی خواهند بود.

به نوشته اسپوتنیک، دفتر دادستانی کل هیچ تخلفی در بخش امنیت سالن کروکوس پیدا نکرده و نیازی به استقرار نگهبانان مسلح در این سالن کنسرت نبوده است.

متهمان حادثه تروریستی سالن کنسرت کروکوس ابتدا موفق به فرار از صحنه شدند اما ساعاتی بعد توسط نیروهای امنیتی در منطقه «بریانسک» توسط نیروهای امنیتی روسیه دستگیر شدند. گزارش‌های اولیه نهادهای روسیه حاکی است آنها قصد داشتند به سمت اوکراین فرار کنند.

قاضی برای هر چهار متهم این پرونده که گفته شده همگی خارجی هستند، ۲ ماه قرار بازداشت صادر کرده است.

در پی حمله تروریستی روز جمعه به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک تاکنون ۱۳۳ نفر کشته شده‌اند.

اداره منطقه‌ای وزارت بهداشت روسیه در مسکو در گزارشی از آخرین آمار مجروحان حمله تروریستی تالار کروکوس اعلام کرد که در این حادثه ۱۸۰ نفر مجروح شده‌اند.

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به فاجعه‌ای هولناک منجر شد.

بنا بر آخرین گزارش کمیته تحقیقات روسیه برخی افراد به علت جراحت ناشی از گلوله و برخی دیگر نیز به دلیل مسمومیت ناشی از آتش‌سوزی جان باختند. بنا بر این گزارش، عوامل حمله تروریستی از مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن کنسرت استفاده کردند.

آتش‌سوزی این محل بامداد شنبه چهارم فروردین مهار شد اما همچنان عملیات آواربرداری در محل این سالن ادامه دارد. وزارت شرایط اضطراری روسیه بامداد یکشنبه پنجم فروردین اعلام کرد که تجهیزات سنگین برای برچیدن سازه های آسیب دیده و پاکسازی آوارها به تالار شهر کروکوس رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    12 0
    هر چند این دادگاه فقط قرار بازداشت صادر کرده است ولی در روحیه مردم خیلی تاثیر گذار است . متاسفانه در ایران بعد از دستگیری متهمان حتی نام آنها را با حروف اختصاری می آورند و چهره آنها را هم نشان نمی دهند و توقع مردم را برآورده نمیکنند
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 5
    تحویل خانواده قربایان بدهند تا سوراخ سوراخشان بکنند.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 3
    آقا بازم حقوق بشر بازی در آوردین؟!! یه پیراهن به رنگ پرچم اوکراین و یه شلوار به رنگ پرچم آمریکا تنشون کنین، ببرین جلوی همون تالار کنسرت که توش جنایت کردن، جلوی دوربین ها بنزین بریزین روشون آتیششون بزنین بره!! خانواده هاشونم برای سرشون جایزه بزارین تا هروقت یانکی‌ها یا اوکراینی های جنایتکار خواستن کسی رو اجیر کنن اونا یاد این جریان بیفتن جرأت نکنن قبول کنن!!
  • US ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 1
    لطفا مشخصات کلی این افراد را اعلام کنید تا مردم آگاه باشند از دیدن این موجودات آماده باش باشند
  • تک سوتر DE ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    19 3
    اگر ایران بود، فعلا تا یک سال درمرحله تکمیل پرونده به سر می برد. بعدشم عفو می گرفتن
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      2 7
      غلط اضافه ممنوع
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      0 5
      تو حرف نزن
    • ایرانی GB ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      1 1
      عین حقیقت رو گفتین دوست عزیز , این قاضی های آبکی ما با اون قلبهای پوست پیازی خودشون که سرشار از شفقت نسبت به خلافکاران هست بایستی در موسسات خیریه کار بکنند بجای تکیه زدن بر صندلی قضاوت , یادمه یک مدت پیش یک کسی رو تو ایران گرفته بودند که دهها سابقه خلافکاری و پشت میله های زندان خوابیدن رو داشت و دوباره دستگیر شده بود !!! ایران به معنی واقعی کلمه بهشت خلافکاران و دزدان و تبهکاران هست که بشدت از طرف یک مشت عوام کله پوک نادان به بهانه فقر و نداری مورد حمایت قرار میگیرند چون هر کسی که در ایران خلاف میکنه فوری یک عده کله پوک شروع میکنند به دلسوزی واسه اش و گفتن اینکه علت فقر و نداری هست که خلافکاران هم بخوبی از این حماقت این جماعت کله پوک نادان مثلا" دلسوز به نفع خودشون بهره برداری میکنند , ای خاک بر سر هر کسی که ولو به هر دلیلی از دزدان و خلافکاران و تبهکاران حمایت میکنه و فکر میکنه داره کار درستی رو انجام میده
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 4
    باید با روش خودشون مجازاتشون کنن. روی هرکدوم یه گالن بنزین بریزن و فندک رو یکی از بازماندگان اون 155 بیگناه بزنه.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    11 1
    حالا ادم میفهمه چطور روسیه با این فشارتحریم خارجی شبیه ایران در شرایط جنگی اقتصاد پول و وحدت اجتماعی را حفظ کرده در حالی که هنوز جنازه ها بر زمین است دادگاه تکلیف را معلوم میکند ایران ولی 4 ماه بعد از حادثه کرمان هنوز متهمان در حال دریافت رافت اسلامی در زندان هستند در مورد بقیه جرایم مخصوصا مالی که بسیار بدتر
  • باران کوثری IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    5 4
    منم نوبل میخوام . نه به اعدام .
  • عمیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 2
    همین که رفتن توی دادگاه باید داد بزنن
  • عمیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 5
    خون با خون پاک میشه !!
  • عمیر IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    1 7
    فیلمشو دیدم به شدت خشنونت انگیز بود
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      6 1
      باید اعدام شوند
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 3
    باید تیرباران بشن
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 1
    اون فریدونیه کجائیه؟!
    • DE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      تاجيكستان يا افغانستان
  • CA ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 2
    این تازه شروع بازیه !!! یه زمانی حاج قاسم سلیمانی به پوتین گفت اگه تو سوریه نجنگی فردا باید تو روسیه با این جنایتکارها بجنگی !! گر چه روسیه وارد روسیه شد ولی جهت محافظت از اسراییل !! و حالا باید پس بده !!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 2
    کارفرمای جنایت کاران در کرمان و مسکو یکی هستند لعنت خدابهشون
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 0
    دم روسیه گرم دقت کردید کشتار روسیه شبیه شهید کردن مردممون تو مجلس و شاهچراغ بود ! خیلی راحت اسلحه رو به سمت مردم گرفتند و با خونسردی مردمو شهید کردند ولی ما که نفهمیدیم اخرش تروریستهای حمله کننده به مجلس و شاهچراغ چی شدند ؟! هنوز دوروز نگذشته تو روسیه ، دادگاه تشکیل دادند . ارکانهای انتظامی و قوه قضاییه و برداران بالا و پایین لطفا یاد بگیرید
  • DE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    چرا بايد عده اي براي فسق و فجور در كنسرت حاضر بشن؟ اين غضب الهي هست، حديث داريم كه موسيقي جايگاه شيطان هست
    • حمید IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      جوک گفتی برادر..! در اونجا جمعیت زیاد بوده بخاطر همین اونجا انتخاب شده،همین شیطان....
  • CA ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    3 0
    از حمله تروریستی ماه رمضان چندسال پیش در صحن امام رضا «ع»به چند روحانی و بعد هر دو حمله تروریستی شاهچراغ و حالا هم این حمله تروریستی بیرحمانه در کروکوس روسیه واقعا آدم نمیدونه چرا این تاجیکستان اینهمه تروریست تولید میکنه.واقعا اینهمه خونخواری ازکجا میاد.
  • رضا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    چراایران همیشه چهره متهم هاومجرم هارومیپوشونه حتی اگه اتباع خارجی باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس