کد خبر 1588720
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
فرود پرواز ایران ایر در لحظه وقوع طوفان در فرودگاه لندن

وزش شدید باد همراه با بارش شدید باران موسوم به طوفان «نلسون» علاوه بر جاری کردن سیلاب و ایجاد اختلال گسترده در سیستم حمل‌ونقل، برنامه سفرهای عید پاک میلیون‌ها انگلیسی را در آستانه عید پاک مختل کرد.

به گزارش مشرق، وزش شدید باد از دیروز (پنجشنبه) سبب شده است تا حرکت کشتی‌ها و قطارها متوقف و برنامه پرواز هواپیماها نیز با تاخیر طولانی مواجه شود.

همچنین تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در خیابان‌های منتهی به بنادر مرزی، صف‌های طولانی از خودروهایی تشکیل شده که تلاش می‌کنند تا پیش از عید پاک به مقصد برسند.

«عید پاک» یکی از مهمترین مناسبت‌های مذهبی مسیحیان، به شمار می رود. پیروان عیسی مسیح (ع) معتقدند پس از آنکه آن ‌حضرت به صلیب کشیده شد، در چنین روزی به معراج رفت تا رستاخیزی دیگر برای او آغاز شود. خانواده‌های مسیحی همانند ایام کریسمس گردهم آمده و این روز را جشن می‌گیرند.

بر اساس گزارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که امروز (جمعه) حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ سفر با خودرو انجام شود و ۲ میلیون مسافر هم با هواپیما از کشور خارج شوند. اما طوفان نلسون که از اسپانیا آغاز شده است، تا این لحظه برنامه‌های مسافرتی خانواده‌ها را نقش بر آب کرده است.

شرکت کشتی‌رانی دی‌اف‌دی‌اس دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که حرکت بیشتر کشتی‌ها به دلیل وزش شدید باد در کانال مانش لغو و یا با تاخیر انجام خواهد شد. این درحالیست که از صبح امروز هم یک صف طولانی در اتوبان منتهی به بندر مرزی دوور در جنوب شرق انگلیس تشکیل شده و سفرها به سمت فرانسه با یک ساعت تاخیر انجام می‌شود.

در همین حال به مسافران راهی «استنستد» چهارمین فرودگاه شلوغ انگلیس توصیه شده که از ایستگاه قطار لندن لیورپول به دلیل سقوط درخت روی خطوط ریلی تردد نکنند.

طوفان نلسون همچنین حرکت هواپیماها را با مشکل مواجه کرده و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی نشان می‌دهد که چطور هواپیماها به دلیل شدت وزش باد قادر به فرود روی باند فرودگاه نیستند.

اداره هواشناسی انگلیس افزون بر ۲۰۰ هشدار آب‌وهوایی برای سراسر این کشور صادر و پیش‌بینی کرده که شرایط اقلیمی طی چند روز آینده ناآرام خواهد بود.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، به طور دائم با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند، اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    مهم نیست، ما که تو تهران طوفان نلسون نداریم، پس به درک!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس