کد خبر 1589081
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
۵۷۲ متهم و متجاوز مرزی توسط دریابانی قشم دستگیر شدند

فرمانده پایگاه دریابانی قشم به عملکرد یکساله این پایگاه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: به همت مرزبانان در پایگاه‌ دریابانی قشم، بیش از ۲ میلیون و ۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و توقیف شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ پرویز امیری افزود: با تلاش مرزبانان این پایگاه در سال گذشته ۲۱۷ نفر متهم و ۳۵۵ متجاوز مرزی در مرزهای نگین خلیج فارس دستگیر و برای رسیدگی به اتهامات به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: مقابله با رفت و آمدهای غیرمجاز از مرزهای جمهوری اسلامی به داخل یا خارج کشور از وظایف ذاتی مرزبانی و گروه گشت دریایی پایگاه دریابانی قشم است که این امر با جدیت در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم توضیح داد: اهمیت اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره مورد توجه ویژه دریادلان این پایگاه بوده و برخورد با قاچاقچیان، از اولویت های جدی مرزبانان در این شهرستان مرزی است.

سرهنگ امیری اضافه کرد: در راستای اجرای طرح های عملیاتی و مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز در جزیره قشم و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، در سال ۱۴۰۲ با هدایت و برنامه ریزی های انجام شده به همت مرزبانان غیور در پایگاه‌ دریابانی قشم، بیش از ۲ میلیون و ۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و توقیف شد.

وی گفت: پارسال مرزبانان پایگاه دریابانی قشم بیش از ۵۶ هزار قلم کالای ممنوعه و ضد فرهنگی، سه میلیون و ۶۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق، بیش از یکهزار راس احشام قاچاق، بیش از هشت هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، بیش از ۵۳ هزار ثوب البسه، ۱۰ هزار و ۳۰۰ قلم لوازم آرایشی، بیش از ۹ هزار متر پارچه و بیش از ۸۲ هزار قلم انواع کالای قاچاق توسط مرزبانان در سطح مرزهای این جزیره کشف کردند.

وی با اشاره به انهدام چند باند قاچاق تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی مرزبانان قشم در این مدت ۱۳۹ فروند شناور متخلف، ۹ دستگاه خودرو و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

فرمانده دریابانی قشم با اشاره به ضرر و زیان اقتصادی قاچاق کالا و ارز به خارج از کشور و جلوگیری از هدر رفت سرمایه عظیم ملی، ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم مناطق مرزنشین با مرزبانان در شناسایی و کشف جرایم از عموم مرزنشینان خواست در صورت مشاهده و برخورد هرگونه قاچاق و نگهداری غیرمجاز توسط افراد سودجو و قانون گریز، در اسرع وقت مراتب را به مراکز دریابانی در نوار مرزی استان اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

امیری با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی ارزش کالاهای کشف شده در سال ۱۴۰۲ را بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: امید است مرزبانان به لطف پروردگار متعال در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) و پیروی از فرامین نایب آن حضرت رهبر و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) همواره در راه خدمت به اسلام، قرآن، ولایت و جمهوری اسلامی ایران موفق باشند و با تلاش مضاعف موجبات توفیق بیشتر در تامین امنیت منطقه را فراهم آورند.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تقی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 1
    تصوزر با متن همخوانی ندارد اصلاح کنید
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    3 1
    دو روز دیگه با قرار وثیقه آزاد شدن.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 2
    مردم شغل ندارن میبرن کجاش قاچاقه
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      حرف بیخود نزن مردم شغل دارن
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    خدا خیر بده نیروهای مرزبانی رو
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    از سلاح استفاده نکنید چوب دستی دست بگیرید خدایی نکرده برای یکی از این قاچاقچیان ومتجاوزان محترم اتفاقی بیفته قوه مقتدر قضاییه محکوم به اعدامتان میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس