مانور تماشایی موشک ایرانی قبل از برخورد به هدف

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عرب فاش کرد که عربستان و امارات از باز کردن حریم هوایی خود به روی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دفع حمله بی‌سابقه ایران در شنبه گذشته خودداری کردند.

به گزارش مشرق، به نوشته این روزنامه، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند، ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    35 9
    کشورهای عربی سگ کاسه لیس امریکا هستند.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      16 4
      یکی به امیرعبدالهیان و کنعانی بگه میتونی در مورد اردن به حرف نزدن اکتفا کنی نیازی نیست نرد عاشقانه بریزی. الان افکار عمومی مردم اردن و فلسطینیهای این کشور به شدت به ضرر شاه خائن اردن شدن.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      12 3
      سگ کاسه لیس آمریکا کسی است که اولا کشورهای عربی را یکی کند، ثانیا حساب برخی سران مرتجع عرب را از مردم جدا نکند و ثالثا فربب تفرقه‌افکنی‌ صهیونیست‌ها را بخورد یا تفرقه‌افکنی کند.
    • DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      11 4
      لطفاکشورهای عربی مسلمان رو از هم تفکیک بفرما. همه رو نمیشه به یک چوب روند.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      این حرف شما دقیقا همون چیزی هست که اسرائیل میخواد تا ما نتوانیم به درست دوستان و دشمنان رو از هم تشخیص بدیم و یک ملتی رو با یک چوب برانیم، مثل همین ایران خودمان که به اعراب می گویند همه ایرانی ها از شما اعراب متنفر هستند و استنادشان برای اقناع چنین تصوری از ملت ایران نزد افکار عمومی خودشان طرفداران پهلوی و اپوزویسیون بود، که الان در قضیه فلسطین گندشان درآمد و دستشان برای جهانیان رو شد و الان مردم منطقه بین حکومت فعلی ایران و وحوش اپوزوسیون تفاوت قائل می شوند هر چند هنوز نمی دانند که ما آخوند غرب پرستی مثل روحانی، خاتمی و ... داریم که اینها آمریکا پرست و غرب پرست هستند؛ ولی غرض اینکه در بین سایر کشورهای عربی هم اینگونه است اگر ما تفاوت ها بین مردم سایر ملل رو درک نکنیم بهترین دوستانی که می توانیم داشته باشیم با ما دشمن خواهند شد و این هدف غرب، آمریکا و اسرائیل در اینجاست
    • US ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 1
      رسانه‌های حامی اردوغان درباره حمله ایران به اسرائیل چه گفتند؟ «این تنها یک نمایش بود»
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      عرب و عجب و ترک و افغان با هم هیچ مشکلی ندارند و هزاران سال در صلح زندگی کرده‌اند. مشکل همه ما با کفار آمریکایی، انگل لیسی و یهودی صهیونیستی و نوچه‌هاشون هست. با تفرقه‌افکنی به جایی نمیرسه موسادی
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    8 11
    دیگه باید چیکار کنن تا مسئولین ما بویژه سخنگوی وزارت خارجه مدام از دوستی و رابطه نزدیک با این خائنین دم نزنن؟
    • ایرانی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      27 5
      دوست عزیز جوش نزن، سیاست یعنی همین نمیشه با همه درگیر شد که! نگران خیانت این حکام عیاش عرب هم نباش اولاً تا زمانیکه ایران اقتدار داره اینا جرات غلط اضافی در مورد ایران رو ندارن درثانی گوش شون به موقع پیچونده خواهد شد باید صبور بود ایران مثل یک شطرنج باز قهار با صبر بهترین حرکتها رو انتخاب میکنه شک نکن #سیدعلی_مخلصتم
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      6 4
      ۱۰:۰۲ خودتی! تفرقه میان مسلمین و کشورهای منطقه، اولین هدف صهیونیستا و آمریکاست. عربستان و امارات رهگیری نکرده‌اند. این برای ما کافیست. توقع جان‌فشانی نداشتیم. از طرفی ادعای اولیه صهیونیست‌ها مبنی بر کمک ۱۰ کشور، چاخان بود. یعنی دروغ صهیونیستی با هدف مشخص تفرقه‌افکنی! تو هم داری کمک‌شون می‌کنی کمپی! آره دقیقا خودتی!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      16 1
      ایرانی خوب گفتی
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      5 19
      شماها با چهار تا موشک میخواهید با همه دنیا بجنگید! عربستان و امارات تا پارسال دشمن ما بودند حالا که به نفع ما موضع می گیرند و اظهار نظر می کنند و حداقل دشمنی نمی کنند کفایت میکنه قرار نیست با ما متحد بشن.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    25 8
    باید به اردن خائن ضربه وارد کنیم وگرنه باقی کشورهای عربی نظیر عربستان و امارات دفعه بعدی از عدم برخورد با اردن سو تعبیر میکنند.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      3 8
      از برخورد با آمریکا و اسقاطیل سو تعبیر بکنند چرا از اردن درپیت دم تکان ده سو تعبیر کنند!! برو کنار باد بیاد جوجه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 4
    مگه آمریکا و انگلیس و جریان صهیونیستی منتظر اجازه عربستان و امارات می مونن؟
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    5 10
    خدا رو شکر که سپاه رو داریم وگرنه با این دیپلماسی انغعالی و ضعیف کشور چه در دوره ظریف و چه این دوره معلوم نمیشد چه بر سرمان می امد. وزیر خارجه به اردن گفته کشور دوست و برادر که ما دنبال رابطه صمیمانه تری باهاشان هستیم اونم بعد از خیانت این پادشاهی به آرمان فلسطین.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    4 21
    فکر کنم در دانشگاه وزارت خارجه به دیپلمات های ما اشتباها یاد میدهند که دایما بگویند ما دنبال روابط دوستانه و نزدیک هستیم. آخه سخنگو چرا باید از روابط نزدیک با اردن که الان همه افکار عمومی مردمش به علت خیانت شاهش به فلسطین ضدش شده سخن بی ملاحظه بر زبان براند. با تین حرفش دفعه بعد عربستان و امارات که از واکنش ایران ترس داشتن هم جفتک میندازن. در برابر اسرائیل دوم یعنی بادکوبه هم این ضعف وزارت خارجه و سفیر پانترکش ازار دهنده است.
    • محمدایوب IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      2 3
      10/58فضای مجازی فرصت خوبی است حتی برای نخود مغزها وقتی سخنگو می گوید ما دنبال روابط دوستی با اردن هستیم زیرا با ایجاد دوستی می توان وارد آن کشور ودرمیان مردمی که با پادشاهی اردن ضدییت دارند وامادگی انقلاب وسرنگونی نوکر آمریکا را دارند شد وخط دهی کرد الان بسیاری از طلبه های اردنی در قم درس می خوانند اینها وارد کشورشان شوند هرکدام می شوند شیخ زکزاکی که در نیجریه 25میلیون نفر را شیعه کرده تو وامثال تو ند همسایه وهمکارتان را با رفتارتان بی دین کردید
    • میثم IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 1
      دوستاندقت کنند منبع خبر کجاست. رژیم صهیونیستی. هدف در گیر کردن کشورهای منطقه با ایران. پس خبر کذب نشر می دهد تا کشورهای منطقه را با هم درگیر کند. و ورق را بنفع خودش بر گرداند. این رژیم در حال غرق شدن است پس دست به هر حیله گری می زند تا کشورهای منطقه و مسلمان با هم درگیر شوند. در دام دشمن نیفتیم.
    • میثم IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      4 3
      دوستاندقت کنند منبع خبر کجاست. رژیم صهیونیستی. هدف در گیر کردن کشورهای منطقه با ایران. پس خبر کذب نشر می دهد تا کشورهای منطقه را با هم درگیر کند. و ورق را بنفع خودش بر گرداند. این رژیم در حال غرق شدن است پس دست به هر حیله گری می زند تا کشورهای منطقه و مسلمان با هم درگیر شوند. در دام دشمن نیفتیم.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    4 4
    مگر کسی هم هست که به مزدوری و سرسپردگی عربستان سعودی و امارات برای آمریکا و اسرائیل شک کنه؟
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 1
      دشمن ما آمریکا و سگ قلاده شکسته اش رژیم غاصب صهیونیستی است. بیهوده تقلا می‌کنی منافق بدبخت!
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 1
    شتر سواری دولادولا نمیشه! بالاخره بخاطر میلیون ها نفرمسلمان کشورشون باید مواضع شفاف در باره کشتار روزانه مردم مظلوم غزه داشته باشند. اینا فکر نکنن اگر تسلیم و مطیع اسقاطیل و امریکا باشند، مشکلی نخواهند داشت. نه برعکس اسقاطیلی ها و امریکایی ها اینارو بعنوان پشه نیز حساب شون نخواهند کرد! تادیر نشده و مردمشون با دمپایی لت وپارشون نکردن ، به اسقاطیلی ها و امریکا فشار بیاورند و مانع کشتار روزانه مردم مظلوم غزه شوند. زیرا کشتار روزانه مردم مظلوم غزه مشکل تک تک مسلمان هست.
  • میثم IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 3
    رژیم غاصب تلاش دارد که جنگ منطقه ای را بیاندازد و به همین دلیل با نشر اخبار کاذب به این مسئله دامن می زند. به غیر از اردن هیچ کشوری با آنها همکاری نکردند. باید دقت کنیم در دام این رژیم بی هویت مودک کش نیافتیم. رژیمی که در حال غرق شدن است و برای همین هر نوع خبر سازی را انجام می دهد. مرگ بر اسرائیل غاصب بی هویت.
  • فیلم بازی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 3
    اردن باید هزینه پشتیبای از ر.ص رو بده البته این بار با موشکای با خرج منفجره نه تقریبن خالی!!!
  • فیلم بازی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 4
    اردن باید هزینه پشتیبای از ر.ص رو بده البته این بار با موشکای با خرج منفجره نه تقریبن خالی!!!
  • خودم IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 1
    اصلاً مطلب را گرفتی چه بود؟! اولاً قیاس به خود نکن! دوماً کار خوب ازهر که باشه خوبه ،چرا جفتک می پرانی تا همه را از خود برانی یابو! لعنت برهرچه منافق فتنه گره.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    شاید عربها خوششون نمیاد ایرانیها قاتی مسایل اونها بشن .
  • منتظرجواب IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    مخاطب۰۹:۳۸، یک سوال ساده ، آیا این عمل دو کشورعربی وهمسایه، نسبت به ایران اسلامی خوب بوده یابد؟ فقط ادب وانسانیت را فراموش نکن!. دوست را گر زدر خویش برانی برود + لطف کن لطف که بیگانه شود حلقه به گوش. والسلام
  • GB ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 2
    اگر این خبر والاستریت جورنال درست باشد - این دو کشور عاقلانه رفتار کردند و نباید به آنها بی احترامی کرد
    • US ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 1
      از ترس چاه های نفت کوتاه آمدند نه اینکه عاشق ایران باشند
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      اشتباه منفی زدم. مثبت دارید
  • رضا IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    پس ابطحی مشاور وزیر کشور چی میگه ؟! عربستان با آواکس و سایر پرنده هاش در شناسائی و رهگیری پرتابه های ایران مشارکت فعال داشت
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    _ بسمه تعالی _ بدانید پادشاه اردنم من __ ندارد ارزشی از من سر و تن __ نجوئید از من جفتک پران فهم __نبردم از شعور ودرک هیچ سهم __ از عاقل نقل کنند هر جا همیشه __ نه از من که ندارم عقل ز ریشه __ بپوشید چشم خود از من که حیوان __ شدم تا جفتک اندازم در ایوان _

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس