کد خبر 1595326
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
حماس به ادعای بلینکن درباره مانع‌تراشی این جنبش در مذاکرات آتش‌بس پاسخ داد

حماس گفت که ادعای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اشغالگران است.

به گزارش مشرق، حماس روز جمعه در بیانیه‌ای به ادعاهای مطرح شده توسط بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست G۷ در جزیره کاپری ایتالیا که در آن وی مدعی شد «این جنبش پیشنهادهای وسوسه انگیز اسرائیل برای آتش‌بس در نوار غزه را رد کرد» پاسخ داد.

طبق گزارش الجزیره، جنبش حماس گفت: اظهارات بلینکن که در آن مدعی شده بود «حماس مانع آتش‌بس در نوار غزه است، تاییدی بر تعصب آشکار دولت آمریکا نسبت به فاشیسم صهیونیستی است».

حماس افزود: این ادعاها «جعل واقعیت است که تاکید می‌کند کسی که مانع روند مذاکرات به دلیل محاسبات سیاسی شخصی است، شخص نتانیاهو تروریست (نخست‌وزیر اسرائیل) است».

اوایل روز جمعه، بلینکن در انتقادی صریح ادعا کرد که «تنها چیزی که بین ساکنان غزه و آتش‌بس وجود دارد، جنبش حماس است که پیشنهادات وسوسه انگیز اسرائیل را رد می‌کند».

بلینکن، حماس را متهم کرد که «بیشتر به تحریک یک درگیری منطقه‌ای علاقه مند است تا رسیدن به آتش‌بس».

اظهارات بلینکن اولین انتقاد مستقیم ایالات متحده از حماس و موضع آن در قبال مذاکرات است، علیرغم اینکه واشنگتن یکی از میانجیگران در مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش و تل‌آویو است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس