کد خبر 1597061
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

فرآیند ساخت کانکس یک روند بسیار جذاب است که منجر به تولید یک واحد قابل استفاده می‌شود. کانکس‌ها ظاهری ساده دارند؛ اما بسیار کاربردی و اقتصادی هستند؛ به همین دلیل از آن‌ها برای موارد مختلف استفاده می‌شود. امروزه در بازار می‌توانید انواع کانکس پیش ساخته را با ویژگی‌های مختلف انتخاب و خریداری کنید.

کانکس‌ها را می‌توان باتوجه‌به نیاز مشتریان در اندازه‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای طراحی و اجرا کرد. از کانکس‌ها در زمینه‌های متفاوتی نظیر مسکونی، اداری، مدرسه، بیمارستان و ویلایی و ... استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم راجع به روند ساخت کانکس ویلایی بیشتر صحبت کنیم؛ علاوه ‌براین، یک مرجع مناسب برای خرید کانکس با قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه را هم معرفی خواهیم کرد.

کانکس ویلایی چگونه ساخته می‌ شود؟

مراحل ساخت کانکس ویلایی

مهم‌ترین مزیت کانکس ویلایی این است که می‌توان آن را به‌ راحتی نصب و جابه‌جا کرد؛ از این‌ رو، از این مدل کانکس در موارد مختلفی استفاده می‌شود، برای ساخت کانکس ویلایی باید مراحل زیر به‌ترتیب طی شوند.

ثبت سفارش کانکس ویلای پیش ساخته

در گام اول باید سفارش ساخت کانکس پیش ساخته ویلایی را باتوجه ‌به ویژگی‌های مدنظرتان در مجموعه‌ای معتبر ثبت کنید. برای خرید کانکس ویلایی متناسب، می‌توانید به وب‌سایت های معتبر مراجعه کنید.

در این وب‌سایت انواع کانکس‌ها با ویژگی‌های مختلف لیست شده‌اند. مشاوران این مجموعه ها می‌توانند بهترین کانکس را با قیمت مناسب با توجه ‌به نیاز شما پیشنهاد دهند.

طراحی کانکس

در گام دوم باید کانکس مطابق با نیاز خریدار طراحی شود. در این مرحله مهندسین از نرم‌افزارهای گوناگونی برای طراحی کانکس استفاده می‌کنند. در نهایت طرح‌های نهایی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد تا مورد مناسبی را برگزیند. کانکس ویلایی دوبلکس یکی از جذاب‌ترین کانکس‌های حال حاضر است که هنگام خرید کانکس مسکونی و ویلایی از آن خیلی استقبال می‌شود. کانکس ویلایی دوبلکس در دو طبقه مجزا طراحی می‌شود که هر طبقه قابلیت سکونت را دارد.

کانکس ویلایی چگونه ساخته می‌ شود؟

تولید کانکس

بعد از تمام طراحی، نوبت به تولید کانکس مسکونی می‌رسد. در این مرحله مدیر تولید باید نقشه کانکس مسکونی را بررسی و تایید کند. در نهایت هم باید دستور ساخت آن را به کارخانه تولید کانکس صادر کند. حال مهندسین ناظر و مجری، مراحل تولید کانکس را آغاز می‌کنند. مرحله تولید خود شامل چند مرحله مجزا است که در ادامه به آن‌ها هم اشاره خواهیم کرد.

ساخت اسکلت

در گام اول باید اسکلت کانکس ساخته شود. در این مرحله مراحلی مانند جوشکاری، برشکاری و اتصال آهن‌آلات به یکدیگر، پشت‌سر گذاشته می‌شود. اسکلت انواع ویلای پیش ساخته یا همان کانکس ویلایی، به دو بخش تقسیم می‌شود که این دو بخش شامل استراکچر و شاسی هستند. اگر خرید کانکس مسکونی را از مجموعه‌ ای معتبر انجام دهید، از بهترین متریال برای ساخت اسکلت کانکس استفاده خواهد شد. معمولا برای شاسی از تیرآهن و برای استراکچر از پروفیل های فولادی در ساخت اسکلت استفاده می‌شود. بعد از اتمام ساخت اسکلت، مدیر پروژه برای مقاومت بیشتر روی آهن‌آلات از ضدزنگ استفاده می‌کند.

تزئین کانکس

این مرحله دقیقا مانند مرحله نازک‌کاری در ساختمان‌سازی است. نصب کف و کف‌پوش، نصب در و پنجره‌ها، عایق‌بندی کمد درزگیری، پوشش داخلی و خارجی سازه، نصب کلید و چراغ‌های داخلی و خارجی، سیم‌کشی و .. در این مرحله انجام می‌شود. در کانکس‌های ویلایی نیاز به مکانی به‌عنوان آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد؛ بنابراین، در این مرحله باید لوله‌کشی این فضاها هم انجام شود. قیمت کانکس مسکونی باتوجه‌به حجم کار و قابلیت‌های اضافه‌شده به کانکس، می‌تواند متفاوت باشد.

رنگ‌آمیزی

هنگام خرید کانکس باید به رنگ‌آمیزی آن هم توجه داشته باشید. برخی از سازه‌ها باتوجه‌به متریالی که در آن به‌کاررفته، نیازی به رنگ‌آمیزی ندارند؛ اما اگر سازه از جنس فولاد باشد، حتما باید رنگ‌آمیزی شود. در برخی موارد برای ساخت کانکس از چوب استفاده می‌شود. اگر از چوب برای ساخت کانکس استفاده شده باشد، باید نمای خارجی آن جلاداده شود. جلادادن چوب به مقاومت و زیبایی بیشتر آن کمک بزرگی می‌کند. قیمت کانکس مسکونی باتوجه ‌به متریال مورد استفاده برای ساخت کانکس می‌تواند متفاوت باشد. در کانکس‌های ویلایی باید تمامی امکاناتی که در منزل‌های مسکونی وجود دارد، ایجاد شود. اتاق خواب، پذیرایی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و ... در ساخت کانکس‌های مسکونی لحاظ می‌شود.

عایق‌کاری

یکی دیگر از مراحل مهم تولید که هنگام خرید کانکس باید به آن توجه کنید، عایق‌کاری سازه است. عایق‌کاری سازه کمک می‌کند تا هدررفت انرژی به شدت کاهش یابد. ازآنجایی‌که جنس کانکس‌ها از ورقه فلزی است، تبادل انرژی بسیاری با محیط ایجاد می‌کنند؛ از این‌رو، انرژی در کانکس تا حد زیادی تلف می‌شود. استفاده از ساندویچ پانل کمک می‌کند تا هدررفت انرژی تا حد زیادی کاهش یابد. وجود عایق کاری در سازه یکی از مواردی است که روی قیمت کانکس ویلایی تاثیر می‌گذارد.

تحویل کانکس

بعد از طی مراحل تولید، نوبت به تحویل سازه به مشتری می‌رسد. در این مرحله سازه تولیدشده به دست مشتری می‌رسد. برای خرید کانکس یا اطلاع از قیمت کانکس ویلایی می‌توانید به وب‌سایت پوریا کانتین بین‌الملل مراجعه کنید. در این وب‌سایت انواع کانکس‌های ویلایی با ویژگی‌های مختلف موجود هستند که شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود موردی را انتخاب کنید. مجموعه پوریا کانتین بین‌الملل دارای چندین سال سابقه در حوزه ساخت انواع کانکس است. این مجموعه سعی کرده تا با ارائه بهترین کیفیت، کانکس‌هایی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه را به دست مشتریان برساند. مجموعه پوریا کانتین بین‌الملل برگزیده 3 دوره پیاپی جشنواره بزرگان صنعت است و کارنامه‌ای درخشان در این زمینه دارد.

کلام آخر

یکی از پرطرفدارترین سازه‌های حال حاضر، کانکس‌های ویلایی هستند. کانکس‌های ویلایی تمام امکانات یک واحد مسکونی، اعم از آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی و ... را دارند. این مدل سازه‌ها را می‌توان برای اقامت مورد استفاده قرار داد. در این مطلب راجع‌به مراحل ساخت کانکس صحبت کردیم.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس