کد خبر 1597595
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
حسین شریعتمداری: تحریف اظهارات رئیس قوه قضائیه اقدامی موذیانه بود

اولین پرسش که اساسی‌ترین نیز هست، این که لایحه یاد شده بر اساس کدام نیاز و برپایه کدام ضرورت تهیه شده است؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- شاید از تیتر یادداشت پیش روی تعجب کنید و از خود بپرسید؛ «‌برجام» با لایحه «‌عفاف و حجاب‌» چه نسبتی دارد؟! در نگاه اول حق با شماست! موضوع برجام فناوری هسته‌ای و مقصود از آن لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه کشورمان بود ولی موضوع لایحه عفاف و حجاب، مقابله با پدیده پلشت و خانمانسوز کشف حجاب است. اما مروری -هرچند گذرا- بر متن لایحه عفاف و مسیری که تاکنون طی کرده است، این نگرانی جدی را پیش می‌کشد که مبادا همان‌گونه که برجام به جای لغو تحریم‌ها، تعداد آنها را دو برابر کرد، لایحه عفاف و حجاب نیز به جای پیشگیری از ناهنجاری کشف حجاب، گسترش این پدیده پلشت را به دنبال داشته باشد! مجلس قبلی برجام را بی‌توجه به انتقادات جدی و مستند منتقدان، ظرف ۲۰ دقیقه تصویب کرد و شد آنچه نباید می‌شد! مراحلی که در تصویب لایحه عفاف و حجاب دنبال می‌شود نیز با آنچه بر سر تاسیسات هسته‌ای کشورمان آوار شد، شباهت‌هایی دارد و صد البته با دامنه‌ای بسیار گسترده‌تر و خطرناک‌تر! تعجب نکنید. بخوانید!

۲- این روزها لایحه موسوم به عفاف و حجاب برای بررسی نهائی در دستور کار شورای محترم نگهبان قرار گرفته است. پیش از این و در طول نزدیک به یک سالی که از تهیه و تنظیم این لایحه می‌گذرد، در چند نوبت و متناسب با مراحل مختلفی که لایحه طی می‌کرد، به ارزیابی و نقد مستند برخی از مفاد آن پرداخته بودیم ولی متاسفانه علی‌رغم برخی تغییرات، موارد سؤال‌برانگیز کماکان و یا کم و بیش در متن لایحه دیده می‌شود که می‌تواند کارآمدی آن را با تردیدهای جدی روبه‌رو کند. از این روی، اشاره به نکاتی را در این خصوص خالی از فایده نمی‌دانیم.

۳- اولین پرسش که اساسی‌ترین نیز هست، این که لایحه یاد شده بر اساس کدام نیاز و برپایه کدام ضرورت تهیه شده است؟!

الف: اگر پاسخ آن است که برای مقابله با کشف حجاب و حفظ عفت عمومی نیاز به قانون داشته‌ایم که باید گفت این پاسخ قابل قبول نیست! چرا که موضوع و متن مواد ۶۳۸ و ۶۳۹ از قانون مجازات اسلامی و قانون موسوم به البسه (مصوب ۲۸ اسفند ۱۳۶۵‌) به وضوح در این خصوص بوده و هست. بنابراین فقدان قانون نمی‌تواند انگیزه قابل پذیرشی برای تهیه لایحه مورد اشاره باشد.

ب: ممکن است گفته شود که قوانین موجود کافی نبوده و نیاز به اصلاح داشته است! در این صورت می‌توانستند با ارائه ماده واحده، مفاد قانون قبلی را اصلاح کنند!

ج: بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازه‌ای برای حجاب ضرورت داشته است! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده خسارت‌آفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نشده است؟ این «‌ترک فعل‌» که مصداق روشن عمل مجرمانه است با کدام توضیح قابل قبولی صورت گرفته است؟!

۴- ممکن است ادعا شود که روبه‌رو شدن با شرایط خاص! علت احساس نیاز به تهیه این لایحه بوده است! که باید پرسید: کدام شرایط خاص مورد نظرتان است؟! جامعه روال عادی خود را طی می‌کرد و رخداد و شرایط ویژه‌ای در میان نبود. حضرت آقا در دیدار رمضانی مسئولان نظام به همین نکته اشاره کرده و می‌فرمایند: «یک مطلب دیگری را من می‌خواهم مطرح کنم و آن چالش تحمیلی مسئله‌ «حجاب» در کشور است.‌ مسئله‌ حجاب تبدیل شده به یک چالش و بر کشور ما تحمیل شده، این را تحمیل کردند. کسانی نشستند نقشه کشیدند، برنامه‌ریزی کردند که حجاب بشود یک مسئله در کشور ما، در حالی‌ که چنین مسئله‌ای در کشور وجود نداشت، مردم با شکل‌های مختلف داشتند زندگی می‌کردند». آیا پیش کشیدن لایحه حجاب و عفاف بی‌آن که ضرورتی داشته باشد، بخشی از پازل دشمن و کمک به این «‌چالش تحمیلی‌» نبوده است؟!

۵- آیا موارد یاد شده شک‌برانگیز نیست؟! و انگیزه تدوین و تهیه لایحه موسوم به حجاب و عفاف را با تردیدهای جدی روبه‌رو نمی‌کند؟! و آیا اقدام به تهیه این لایحه همان «‌چالش حجاب‌» نیست که در غفلت و ساده‌اندیشی مسئولان، به نظام و توده‌های عظیم مردم متدین و پاکباخته کشورمان تحمیل شده است؟! اگر پاسخ منفی است، بفرمایید چرا از هنگام تهیه لایحه عفاف تاکنون، ناهنجاری کشف حجاب گسترده‌تر شده است؟! چرا برخلاف تاکید رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور بر اجرای قوانین موجود، از اجرای آن خودداری شده است؟! چرا لایحه‌ای با ۹ ماده از سوی قوه قضائیه و افزایش آن به ۱۵ ماده توسط قوه مجریه وقتی به مجلس می‌رود به ۷۱ ماده و در حجم انبوه ۳۲۴۲۱ کلمه (بخوانید کلیات ابوالبقا) تبدیل می‌شود و نزدیک به یک سال در کوچه پس کوچه‌های مجلس معطل می‌ماند؟!

۶- و اما، اقدام اخیر نیروی انتظامی در قالب «‌طرح نور» نه فقط تاکنون طرح موفقی بوده است بلکه با جرأت می‌توان گفت که تنها طرح و اقدام موفق و کارساز طی یک‌سال اخیر است. در این خصوص گفتنی است که اولاً؛ این طرح، کمترین ربطی به لایحه عفاف و حجاب ندارد بلکه اجرای قوانین موجود است که طی یک سال گذشته در حرکتی مشکوک، متوقف مانده بود و از این روی سند دیگری بر غیرضروری بودن لایحه حجاب و عفاف است و این پرسش را پیش می‌کشد که چرا و با چه توجیه قابل قبولی از اجرای قوانین موجود خودداری شده بود؟! و ثانیاً؛ در صورتی که لایحه عفاف و حجاب به‌گونه‌ای که در مجلس تهیه شده است به تصویب شورای نگهبان برسد، از ادامه اجرای طرح نور نیز جلوگیری خواهد شد و امید تازه‌ای که با اجرای این طرح در افق پیش‌روی ملت پدید آمده است هم بر باد خواهد رفت!... می‌پرسید چرا؟! بخوانید!

۷- در ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب آمده است «‌هر زنی در انظار عمومی، معابر یا اماکن عمومی که نوعاً در منظر نامحرم است، اعم از فضای حقیقی یا مجازی کشف حجاب کند، به نحوی که چادر یا مقنعه یا روسری یا شال و امثال آنها بر سر نداشته باشد، در مرحله اول از طریق سامانه‌های هوشمند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) با تطبیق با سایر بانک‌های اطلاعاتی اطمینان‌آور احراز هویت قطعی مرتکب، معادل یک دوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه ولیکن اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود و با استفاده از سامانه‌های هوشمند یا پیامک یا پست، به وی اعلام می‌شود. در صورت تکرار در مدت تعلیق جریمه (مرتبه دوم‌) علاوه‌بر اخذ جریمه مرتبه اول، معادل حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه و از طرق مذکور به وی اعلام می‌شود، در مرتبه سوم توسط مرجع قضائی به جزای نقدی درجه شش و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه پنج محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از چهار بار، مرتکب به مجازات تکرار جرم موضوع ماده ۳۷ این قانون، غیر از حبس محکوم می‌گردد»!

۸- یک بار دیگر متن این ماده را بخوانید! پلیس از برخورد قانونی با کشف حجاب که «‌جرم‌مشهود» است و باید بلافاصله از آن جلوگیری کند، منع شده است! و به جای آن باید پس از مشاهده کشف حجاب از کشف‌حجاب‌کننده عکس بگیرد و خانم کشف‌حجاب‌کننده را از طریق سامانه‌ها شناسائی کند و سپس به او پیامک بزند و در نهایت خانم کشف حجاب‌کننده به جریمه نقدی محکوم خواهد شد و مطابق این ماده «‌اخذ جریمه مذکور به مدت ۳ سال معلق می‌شود»! و... یعنی پول بده و کشف حجاب کن! و تازه این جریمه هم ۳ سال به حالت تعلیق خواهد بود!

آیا قرار است این‌گونه با پدیده خانمان‌برانداز کشف حجاب مقابله شود؟! اگر لایحه یاد شده با همین فحوا تصویب شود، اولاً؛ دست دشمنان و عوامل مزدور آنها را برای گسترش کشف حجاب باز می‌گذارد. ثانیاً؛ زنان و دختران فریب‌خورده و بی‌خبر از پشت صحنه این پدیده پلشت را در طرح فریب دشمنان به حال خود رها می‌کند و در نهایت زمینه را (به قول حضرت آقا) برای گام‌های خسارت‌بار بعدی فراهم می‌آورد.

۹-‌ حالا به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام نگاه کنید حضرت ایشان بعد از تاکید بر وجوب شرعی و قانونی حجاب، می‌فرمایند: «‌امروز [دشمنان] روی مسئله برداشتن حجاب بانوان تلاش می‌کنند ولی این اول کار است. هدف این نیست. هدف دشمن آن است که وضع کشور را برگردانند به وضعیت قبل از انقلاب‌... بنده اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که یک مقداری در زمینه حجاب سهل‌انگاری‌هائی هم دارند، اینها دلبسته اسلامند. وابسته نظامند. بارها گفته‌ام که با این دید باید نگاه کرد. بنده معتقدم در دولت و در قوه قضائیه و در بخش‌های مختلف در این زمینه مسئولیت وجود دارد و باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود عمل کنند. خود بانوان ما در این مسئله بیش از همه مسئولیت دارند».

۱۰- و در پایان، اشاره به دو نکته ضروری به نظر می‌رسد؛

اول:‌ آن که طرح «نور» نشان داد با اجرای هوشمندانه قوانین موجود می‌توان به مقابله کشف حجاب رفت و ضمن شناسائی و برخورد قاطع با عوامل مزدور دشمن، زنان و دختران بی‌خبر از نقشه دشمنان را هم از ترفند فریبکارانه آنان با خبر کرده و نجات داد. و البته حضور و مسئولیت‌پذیری سایر مراکز مسئول نیز ضروری است.

دوم:‌ از شورای محترم نگهبان انتظار می‌رود که مانند همیشه تمامی مفاد لایحه عفاف و حجاب را با دقت‌نظر بررسی کند و همان‌گونه که روش پسندیده این شورا بوده و هست اجازه ندهد کمترین تخلفی از مبانی شرعی، اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در طرح یاد شده جای داشته باشد... اگرچه با توجه به شرحی که درباره تهیه این لایحه ارائه شد، بهتر آن است که طرح یاد شده از اساس کنار گذارده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    199 2
    قانون من درآوردی هست بدرد نمی خورد
    • DE ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      5 20
      قبول دارم که برجام فاجعه بود، نه، به نابودی ایران منجر میشد اگر ادامه می یافت. ولی در این شرایط جنگی هر فرد و یا جریانی، به هر بهانه ای، بخواهد به هیجانات جامعه دامن زند ستون پنجم دشمن است.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      19 0
      لایحه ننگین مثلاً حجاب باید قاطعانه رد شود مواد این لایحه شرم آور است اما این بار فشارهای وارده بر شورای نگهبان زیاد و مشکوک و از جانب افراد ظاهراً مذهبی است و این فاجعه است مشرق با تمام قوا مانع تصویب شوید وگرنه خون شهدا را لگد مال کرده اید
    • کارگر IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 6
      اگر انقلاب ما انفجار نور بود چگونه بعد سالها محتاج طرح نور شدید ؟ طرح زور دوام ندارد.
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      ۲۲:۳۸ داستان نگو. نه شرایط جنگیست و نه برخورد با مجرمان به هیجانات جامعه دامن می‌زنه. مجرمان مثلا چه غلطی می‌خوان بکنن؟! هان؟!! ستون پنجم تویی مزدور که به جای تبعیت از حکم الله، از هوای نفس مردم پیروی می‌کنی
  • کاظم IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 9
    باز هم میگم. تا مشکل ازدواج رو حل کنید، حجاب و عفاف همین هست که هست شاید بدتر. در حال حاضر مسأله با فضاسازی آقای شریعت مداری و دور و بری هاش جنبه امنیتی و هدایت شده از بیرون از کشور پیدا کرده ولی مشکل مانع تراشی عمدی حکومت برای ازدواج جوانان است (با نجومی کردن قیمت مسکن و لوازم خانگی و ...)
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 0
    هیچکس بدش نیاد. ایرانی تا زور بالای سرش نباشه قانون رو اجرا نمیکنه. تجربه نشون داده جز این نیست. این قانون حجاب و عفاف بیشتر شبیه اینه که خواستند باری به هر جهت باشه. بگن یه کاری انجام شده. یه جور رفع تکلیف. هیچ خاصیتی هم نداره. وقتی این آشوب مسخره و زننده و زشت زن هرزگی بردگی شروع شد متاسفانه نمیدونم چه دست یا دست هایی تو کار بود که باعث شد قوه قضاییه اعتماد به نفس خودش رو انگار از دست داد!!! فشل و بی عرضه و بی خاصیت. هیچ کاری نمیکرد. روز به روز بر این بی حجابی ها اضافه میشد و دلسوزان فریاد می زدند جلوی سیل رو باید از سرچشمه گرفت نگذارید این قانون شکنی عادی سازی بشه. گوش هیچ کسی شنوا نبود! ما نفهمیدیم چه کسانی مصلحت در این دیدند که حکم خدا و قانون مملکت نادیده گرفته بشه؟! همون روزها هم گفتیم دیگه از دست دولت دررفت و نخواهد توانست به راحتی این برهنگی و بی حیایی ها رو جمع کند. دیگه بدون دردسر و دردسرهای بدتر و شدیدتر نخواهد توانست قانون حجاب در اماکن عمومی رو اجرایی کرد.
  • US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    8 1
    درود بر سردار قلم شجاع. چرا همچین نخبگانی سکان اداره دولت یا مجلس را بدست نمی گیرند.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    4 0
    قانون جدید میگه به زن کشف حجاب کرده پیامک بدید، جریمه دویست هزار تومنیش کنید و این جریمه هم باتوجه به تورم سه سال دیگه بده!!! الان پلیس میگه الساعه میبرمت زندان، زنه نمی ترسه، اونوقت پیامک چیکارش می خواد بکنه؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 11
    آقای کیهان تو چرا فک میکنی از همه بیشتر میدونی ؟ در مجلس تعداد آدمها بسیار بیشتر است از رئیس مجلس تا بقیه مسلما ایده و تفکر دارند و چیزهایی رو میفهمند
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 26
    شما اولا یاد بگیر دفتر رهبری و رهبری راه ننداز همین کیهان بود به دفتر رهبری تاخت تمام ایده های شما هم دنبال تولید کینه و اختلاف تو جامعه است
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    9 5
    عجب پدیده خانمان برلنداز
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    15 3
    بند ۱۰ نگاه کن کدوم عوامل دشمن تو مردم هستند عوامل دشمن از تو خود شما هستند ؟
  • کارگر IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    2 16
    راه حل نهایی
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    3 1
    اره دقیقا داشتم در فارس اینو می خوندم ...
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    اینکه ما انتظار داشته باشیم مجلس قالیباف لایحه حجاب را به سرانجام برساند مانند آن است که انتظار داشته باشیم سران برخی کشورهای اسلامی فلسطین را آزاد کنند ! دیگه همه فهمیدن که این شدنی نیست و بهتره همون پیشنهاد حاج حسین عملی بشه یعنی کل این لایحه عفاف و حجاب کنار گذاشته بشه و بزاریم سردار رادان با درایت و شجاعت و ولایتمداری طرح نور رو ادامه بده.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      13 3
      هم طرح نور باید باشه هم جریمه مالی توسط دوربین ها
  • US ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 21
    عجب، میگن بر می گردیم شرایط قبل انقلاب، یعنی جایی که تورم در بدترین حالتش ۲۰ درصد بود و پاسپورتمون با ارزش. جایی که حقوق پایه حداقل ۵۰۰ دلار بود. آزادی اجتماعی زیاد بود و فقط آزادی سیاسی نبود
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    5 0
    نباید از خطر نفوذی ها و ساده لوحان غافل شد. متن قانون پیچیده یعنی عدم قانونی برای اجرا نشدن.
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    موی سر دختر بی حجاب را از ته بتراشید تا ۶ ماه مجبور می شه. این دختر کچل بی مو روسری سر کنه ودیگه مویی برای خودنمایی در کوچه وبازار نخواهد داشت ،کله کچل هم که دیدنی نیست.
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      دوست عزیز کسی با موی سر تحریک نمیشود لباسها ناجور است متاسفانه مانتو بلند پیدا نمیشود چون پارچه خوب میخواهد و دوم پارچه زیاد میخواهد و سوم دوختش گران تمام می‌شود و در نتیجه مانتو گران در می‌آید خدا وکیلی حقیقت بی حجابی این است ما که هر چه دنبال مانتو بلند میگردیم پیدا نمی‌کنیم بچه هایشان چادری بودند بدلیل گرانی چادر مانتویی شدند خدا وکیلی عین حقیقت را گفتم
    • RO ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 10
      با سود بانک های ربوی و با سود ربا نمایشگاه های خودرو و بازار با ربای ۱۰۰ به ۶ درصد ماهانه باید چکار کرد ?
    • فرزاد IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 6
      تفکرات شبه داعشی
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم. آقای شریعتمداری درست می‌فرمایند. در زمان مطرح شدن این لایحه نیز بیان شده بود که رها کردن عمل مجرمانه در وسط خیابان به امید جریمه منجر به جلوگیری از آسیب نمی‌شود درست مثل راننده پرخطری که پلیس او را متوقف نکند تا بعدا جریمه کند! لذا نکات درستیست و البته طرح نور باید با گستره و قوت بیش‌تری ادامه یابد و نکات تکمیلی که در این مقال نمی‌گنجه. پس از مردم محترم می‌خواهم از طریق روابط عمومی شورای محترم نگهبان، رد این لایحه را خواستار شوند. "و عاقبت برای پرهیزکاران است".
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 9
    دوستی خاله خرسه ! دولت را چرا از یک عالمه درآمد سهل الوصول محروم میکنی ؟! پس بصیرتت کجاست ؟!
  • DE ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    از شورای محترم نگهبان انتظار می‌رود که مانند همیشه تمامی مفاد لایحه عفاف و حجاب را با دقت‌نظر بررسی کند و همان‌گونه که روش پسندیده این شورا بوده و هست اجازه ندهد کمترین تخلفی از مبانی شرعی، اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در طرح یاد شده جای داشته باشد... اگرچه با توجه به شرحی که درباره تهیه این لایحه ارائه شد، بهتر آن است که طرح یاد شده از اساس کنار گذارده شود
  • کاظم IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 16
    بهتره از دایره انصاف خارج نشید. مردم الان آرزوی قیمت های سال ۹۵ که برجام امضا شده بود رو دارند
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    جل الخالق آقای شریعتمداری شورای محترم نگهبان را زیر سعال برد .خداوند همهُ ما را هدایت کند
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      تو اصلا شورای نگهبان رو قبول نداری و همه جا زیر سؤال می‌بری. حالا نگران شورای نگهبان شدی و از خدایی که قبولش نداری دم می‌زنی کافر مزدور؟! توصیه زیر سؤال بردن نیست و وظیفه همگانیست. زیر سؤال بردن هم اگر عملکردی ضعیف باشد جرم نیست. خدا بر کمرت بزنه که مثل سگ دروغ میگی
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      11 0
      شما فرض کن رفته روی سعال ... جواب بدهید
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      5 0
      از کدام قسمت مطلب ، به این نتیجه رسیدی ؟!!!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      6 0
      شما فرق سئوال را با سعال توضیح بدهید تا ما کمی فرقشان را متوجه شویم!
    • محمدایوب IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      9 0
      آخه احمق کجا زیر سئوال برده گفته با دقت بررسی کنه آخه این قانون که هرکسی پول داره می دونه لخت بشه شد قانون الان اکثریت بی بندوباری وعریانی پولدارها هستند پس این قانون به درد عمه تو میخوره
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      7 0
      شریعتمداری بی پایه و اساس حرف نمیزند
    • ارسلان IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      11 0
      ابله. برو فارسی یاد بگیر و بعد بیا اینجا ور بزن. خیلی سخت تر از عبری نیست. در ضمن مسایل کشور ما هیچ ربطی به توی مغز فندقی ندارد.
  • ایرانی IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    حاجی اعصاب و اوقات خودت را خراب نکن، وضعیت فعلی جامعه، فعلا برگشت ناپذیر شده، مزدوران انگل ستان که ماموریت دارند به هر نحوی شده بی حجابی و بی بندوباری را در جامعه عادی سازی و ترویج دهند در مقابل کوچکترین واکنشی با پرخاشگری، بی‌عفتی و تشویش اذهان شروع و در نهایت حاضرند از همه چیز حتی زندگیشان بگذرند تا اغتشاش و بلوای دیگری به نفع اربابشان رقم بزنند، تنها راه برخورد، شناسایی و اعمال جرایم و محرومیت از انواع خدمات اجتماعی خصوصا ابطال مدارک اعم از گواهینامه، گذرنامه، کارتهای بانکی و نیز انجام اقدامات فوری فرهنگی اساسی برای نجات کودکان و نوجوانان معصوم از دام گسترده شده استکبار جهانی است.
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    236 2
    درست فرمودید.
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    بسیار روشنگرانه و به درستی ، ضعفهای جدی و چه بسا عمدی در این قانون مشکوک را بیان کردند ، دست مریزاد...
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    چرا فکر میکنی عقل کل کشوری، چرا به پدیده حجاب به چشم امنیتی و پلیسی نگاه میکنی، چقدر کشور تاوان تئوری های شما رو پس بده، فتنه مهسا بس نبود، بچه تو که شهید نشد بهترین جوانان ایران شهید شدن، این حرف های شما جز ایجاد دو قطبی هیچ سودی نداره، ایران الان در اوج قدرته مگر اینکه موریانه هایی چون شما و افکار پوسیده و سیاه و سفیدتان از درون اونو بپوسونید
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    هرچه گفتید درست است، اما هرگز مشکلی را در زمان فعلی و در مکان فعلی مشاهده نکنید. هر مشکلی دو بعد زمان و مکان دارد. این داستان ریشه در دولت های گفتگما ن دارد، جایی که آنها عوامل خود را در مکان های مناسب برای همه چیز قرار دادند، نه فقط برای این موضوع! این بعد زمان بود، حالا بعد مکان، طرح در اتاق فکر دشمن تهیه شد. راه حل این است که با کنار هم گذاشتن تکه های پازل، کسانی که در موقعیت ها و طرح اصلی قرار دارند،شناسایی کرد و بیشتر و بیشتر آگاهی داد ...
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    این مردک دیوانه مهره بیشعورهای وطن فروش مزدور است . تو که چاپ نمی کنی ولی بخون
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      10 0
      مردک خودتی وطن فروش.
    • DE ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      8 0
      چون افکار این شخص پسندیده شما نیست نمینونی بگی که وطنفروش و مزدور است . وطنفروش و مزدور کسانی هستند که کشورهای دشمن از آنها حمایت میکنند .
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      آزادی بیان از نظر مشرق یعنی نظرات انتقادی مستدل را به برخی افراد سیاسی منتشر نکنی و بجایش اراجیف افراد مریض را منتشر کردن
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      50 0
      همین که در این دوره آخرالزمان برای بی حیایی توجهات می شود و قانون را هم اجرا نمی کنند قلم می‌زند مصداق جهاد برای ایشان دارد اما شما.....!!!
  • حسین US ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 4
    متاسفانه متن رو ول کردن چسبیدن به حاشیه سیاست خارجه صادرات تورم مسکن خودرو اشتغال حمایت از تولید ساخت زیر ساخت اموزش و پرورش فرهنگ و خیلی چیزای دیگه چسبید ب چیزی ک الان اولویت نیست
  • سید حسام میرعنایت IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    حالا بعد از اجرای قانون کشف حجاب بیایید اون قانون خاک خورده از کجا آورده آید را اجرایی کنید
  • CH ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    باز این آدم دست به قلم برد و نسخه - شورش،نا امنی ،نا رضایتی عمومی نوشت. این شخص همواره در صدد التهاب جامعه است
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      7 1
      این شخص سرورته و هر وقت دست به قلم می‌برند، دست و پای افسادطلبان و ضدانقلاب میلرزه. سخن ایشان برخورد با جرم مشهود و جمع کردن مجرم به جای رها کردن و جریمه است. این نسخه برای قانون‌مداران آرامش و امنیت و برای مجرمان ناامنی و التهابه. طبیعیه که مزدوران دشمن از نسخه‌ای که جلوی فساد رو بگیره بهراسن
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      نسخه ی شورش ، فقط و فقط در دست سرمایه های صهیونیستی و خواسته ی کارمندان استکبار جهانی ست ، اینکه از مسئولان ، توقع حفظ امنیت روانی و اجتماعی را داشته باشید ، آشوب نیست ، من به عنوان یک زن با پوشش نامناسب و زننده ای که بعضی در صدد رواج و عادی سازی آن هستند مخالفم و از مسئولان می خواهم جلوی این حرام شرعی و سیاسی ، محکم و استوار بایستند ، خدا به آقای شریعتمداری ، خیر دهد که با وجود این همه توهین و تحقیر، حرف حق می زنند...
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      8 0
      اتفاقاً بموقع وارد شد
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      8 1
      جدی می فرمایییید؟!!
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      10 0
      التهاب شما چی هستی که آقایان قانون را اجرا نمی کنند اما ماهی گیری از آب گل آلود می کنید و دوقطبی سازی و آشوب درست می کنید؟ دست ها رو شده که دنبال خالی کردن قوانین اسلامی به صورت دومینو هستید و بعد تجزیه
  • هموطن IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 5
    بی خود تر از سایت مشرقی که عواملش به خاطر حقوق از بیت المال چشم شون رو روی بدبختی های مردم بستن ندارم الان هم اشتباهی سایت شما رو کلیک کردم سایت فقط اطلاعات ، حالا اگر مردی پیام من رو نشر بده و واکنش ها رو انالیز کن شاید کمی به خودت بیایی
  • خ IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    تمامی مشکلات ازناحیه اقتصاد ضعیف واختلاص ودزدی است ملت ناخودآگاه به مقابله باحاکمیت برخاسته واین نتیجه نداشتن کاردرامورنظارتیست که هزاران میلیارد اختلاص اما دولت اطلاع رسانی واقدام نمیکند واما قهربابزرگان دنیا یعنی امریکاواروپا که لازمه بقای تمام دولتهای خارجیست نتیجه اقتصاد مرده کشور است .اکنون حاکمیت حمایت مردمی ندارد و تبدیل به تنفر شده ودرحال انجار عمومیست ..حاکمیتی که اقتصاد ندارد فاقد قدرت نضامیست و فاقد حمایت مردمی ست
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    اگه برجام فاجعه بود پس چرا تورم 10درصد بود زمان برجام؟
  • جعفری IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 13
    یکی ازعوامل ایجاد نارضایتی درجامعه جناب مستتاب شریعتمداری هستند،فاجعه بعدی کاملا قابل پیش بینی است اغتشاشی دیگر درراه است به خاطر خدا بس کنید هرکس مسئول ناموس خودش است امنیت مارابه خطر نیندازید خطر تندروها ازبمب اتم بیشتر است وسلام.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    14 0
    ایشون اتفاقا همیشه حرف درست ومنطقی میزنند در مسئله ی حجاب همه باید اتش به اختیارباشن وگرنه یه دست صدا نداره 🤲✌️🇮🇷
  • سید حمید IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام بارها گفته ام که مشکل مملکت ما ، خائنین داخلی هستند نه دشمنان خارجی. متاسفانه قضیه نفوذ و نفوذی کاملاً جدی هست . ثمره ی ترک فعل عامدانه ی برخی از مسئولان نالایق در ادوار گذشته در کنترل تولید پوشاک ، عدم فعالیت در فرهنگ سازی در مورد عفاف و حجاب و سکوت در مقابل ولنگاری ، همین وضعی است که می بینیم.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    16 0
    خیلی وقت هست دارند تشویق به بی حجابی می کنند کجای کاری
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 12
    آن مجلسی که با لایحه پیشنهای حسن روحانی قانون حجاب اجباری را در سال 1362 تصویب کرد تخم فتنه را کاشت و باعث سوء استفاده های بعدی دشمن شد که دیگه الان تبدیل به یک مساله سیاسی شده
  • هادی CA ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    36 0
    من استان گلستان زندگی میکنم. تو تعطیلات عید که ملت راه افتاده بودن طبیعت گردی سمت ما یه زیارت گاهه به نام خالد نبی. مثلا خیر سرش زیارت گاهه. فیلم ها و عکسهایی اومده بیرون که دیدنش رو سر هر جنبنده ای شاخ سبز میکنه. طرف هیچی تنش نبوده رفته وسط کلزاها عکس نود انداخته. این تازه زیارت گاهه. واقعا داریم با فاجعه رو به رو میشیم. طهرون که به شوخ رفته حداقل به مناطق حاشیه ای رحم کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس