‌

فرآیند دریافت گواهینامه های پروازی هواپیمای ترابری سیمرغ طی مراسمی با حضور رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و رئیس سازمان هواپیمایی کشور آغاز شد.

به گزارش مشرق، فرآیند دریافت گواهینامه های پروازی هواپیمای ترابری سیمرغ طی مراسمی با حضور رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و رئیس سازمان هواپیمایی کشور آغاز شد.

امیر افشین خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در این مراسم با بیان اینکه برای عملیاتی شدن هواپیمای ترابری سیمرغ فرآیند بسیار سخت و پیچیده ای توسط متخصصان کشورمان انجام شده است، گفت: به فضل خداوند تست های پروازی اولین فروند از هواپیمای ترابری سیمرغ با موفقیت در حال سپری‌شدن است و به‌زودی

این هواپیما در چرخه عملیاتی قرار خواهد گرفت که با توجه کاربری های متنوع آن بخشی از نیاز هوایی کشور تامین خواهد شد.

آغاز فرآیند اخذ گواهینامه‌های پروازی (STC) هواپیمای سیمرغ

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به آغاز مراحل ساخت دومین فروند از هواپیمای ترابری سیمرغ افزود: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در کنار هم اندشی و هم افزایی با سازمان هواپیمای کشوری به دنبال تامین نیازهای نظامی و غیر نظامی کشور در حوزه محصولات هوایی اعم از هواپیماهای سرنشین دار، هواپیماهای بدون سرنشین، بالگرد و … است.

محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور ضمن بازدید از توانمندی های سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: به همت متخصصان و تلاشگران وزارت دفاع شاهد پیشرفت هرچه بیشتر کشور در حوزه محصولات هوایی به خصوص در بخش غیر نظامی هستیم و هواپیمای ترابری سیمرغ مثال بارز این موفقیت و حرکت رو به جلو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 1
    این هواپیما با آن سابقه مشخص در دهه 70 هم گواهینامه پروازی گرفته بود
    • Ryan IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      تغییرات کلی که در طراحی و ساخت درب پشتی و سکان افقی صورت پذیرفته موجب تغییر در آیرودینامیک هواپیما شده است. در صنعت هوایی برای هر تغییر کوچکی خصوصا در ظاهر هواپیما باید مجوزهای پروازی مورد بازنگری قرارگیرد.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 1
      بویینگ ۷۳۷ مکس هم با این سابقه ی مشخص در چند سال اخیر، گواهینامه پروازی گرفته بود
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 8
    اول ارابه مرگ را ساختند و حالا طیاره مرگ مبارک باشد، سپس نسبت رشد جمعیت نگران هستند ، آدم قسم حضرت عباس را باور کند یا دم خروس را ؟
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    امیدوارم این هم به سرنوشت هواپیماهای صاعقه ، آذرخش ،آذرخش ۲، کوثر ،و قاهر گرفتار نشه و واقعا در خط تولید و با تولید بالا ببینیمش
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    احسنت
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    احسنت بر متخصصان ایرانی
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    درود بر مسئولین و محققان کشور....ایران یکی از ابرقدرت های جهان است
  • آرش IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    ۶تن بار حمل میکنه واقعا خیلی کمه! بار یک خاور
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    مثل گواهینامه های ایزو که همان موقع پیکان هم گواهینامه ایزو 9002 به بالا می گرفت که استاندارد جهانی ایزو اینها را فقط داخل ایران معتبر می دانست
  • آرش چویل IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    وقتی آتش دشمن رو این خاکریز هست مطمئنن کار ، کار تاثیر گذار و بزرگی هست.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    آفرین ، انشاالله بزودی در خطوط هوایی مسافری ببینیمش 🧠🌵🍄🌹
  • د وستار IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    به کوری چشم دشمنان ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس