کد خبر 1604576
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
مشاوران سیاست خارجی ترامپ با نتانیاهو ملاقات کردند

به گفته یک فرد مطلع، سه مقام سابق سیاست خارجی ایالات متحده در دولت دونالد ترامپ دوشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر شخصیت‌های در اراضی اشغالی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، به گفته این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، این هیئت متشکل از «رابرت اوبراین» که به‌عنوان چهارمین و آخرین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خدمت می‌کرد و همچنین «جان راکلتا» سفیر سابق در امارات متحده عربی و «اد مک‌مولن» سفیر سابق آمریکا در سوئیس بود.

این شخص گفت علاوه بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعضای هیئت قرار بود با «یائیر لاپید» رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی و چند مقام دیگر اسرائیلی دیدار کند. یک فرد مطلع از این سفر گفت: از جمله اهداف اصلی این سفر، دستیابی به درک بهتر از وضعیت پیچیده سیاسی داخلی اسرائیل بود.

ائتلاف نتانیاهو به‌شدت درگیر اختلافات داخلی است و بسیاری از صهیونیست‌ها کابینه او را به دلیل شکست در جلوگیری از عملیات حماس در هف اکتبر مقصر می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مورد نادر و بی‌سابقه‌ای است که متحدان ترامپ به‌عنوان بخشی از یک هیئت سازمان‌یافته برای دیدار با مقامات خارجی به خارج از ایالات متحده سفر کردند. این در بحبوحه تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد عملکرد این رژیم در جنگ غزه رخ داد.

روز دوشنبه، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین درخواست حکم بازداشت کرد. رهبران رژیم صهیونیستی اتهامات مربوط به جنایات جنگی را رد کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که جلسه روز دوشنبه نمایندگان ترامپ قبل یا بعد از این اطلاعیه برگزار شده است.

مشخص نیست که هیئت متحدان ترامپ با اسرائیلی‌ها در چه مواردی گفت‌وگو کرده‌اند. این منبع آگاه گفت این گروه به درخواست رئیس‌جمهور سابق عمل نمی‌کند و هیچ پیامی برای ارائه به مقامات رژیم صهیونیستی ندارد. این شخص افزود اما همه به‌عنوان مشاوران غیررسمی ترامپ عمل می‌کنند و رئیس‌جمهور سابق احتمالا بازخوانی جلسات را دریافت خواهد کرد.

ترامپ اکثرا از رژیم صهیونیستی به خاطر عملیاتش در غزه انتقاد می‌کند و نتانیاهو را به خاطر ناتوانی در جلوگیری از حمله هفت اکتبر سرزنش کرده است. اما ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا، پیوسته خود را متحد قابل اعتمادتری برای تل‌آویو نسبت به جو بایدن نشان می‌دهد.

کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره این دیدار از اظهارنظر خودداری کرد. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 1
    ترامپ داره میگه صبر کنید که من دارم میام. اما دموکراتها دارن میگن ک الکی صبر نکنید ک بازم ما هستیم. البته ب نظر من ، بازم دموکراتها تقلب میکنن و باقی می مونند.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 1
    مرگ بر امریکا و اسراییل که یه دنیا به آرامش برسه از دستشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس