کد خبر 1607782
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶
انگلیس: از صحنه های ناراحت کننده رفح، وحشت زده ایم

معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل در پی حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گفت: بریتانیا از صحنه های بسیار ناراحت کننده ای رفح وحشت زده است.

به گزارش مشرق، «جیمز کاریوکی» روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین افزود: بریتانیا از صحنه های بسیار ناراحت کننده ناشی از حملات هوایی اسرائیل وحشت زده شده است. همانطور که وزیر امور خارجه (انگلیس) گفته است، ما از اسرائیل می خواهیم که تحقیقات سریع، جامع و شفاف را آغاز کند.

او تصریح کرد: موضع بریتانیا بسیار روشن است. ما از عملیات نظامی بزرگ در رفح بدون برنامه قابل قبول برای حفاظت از صدها هزار غیرنظامی حمایت نمی کنیم. ما چنین طرحی را ندیده ایم. صدها هزار نفر به مکان هایی بدون سرپناه، غذا، آب و دسترسی مناسب به درمان پزشکی آواره شده اند.

معاون سفیر انگلیس ادامه داد: ما اقدامات حماس برای سپر انسانی قرار دادن غیرنظامیان را به شدت محکوم می کنیم. ما از اسرائیل می‌خواهیم که عملیات‌های خود را به اهداف نظامی محدود کند و آسیب به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی به حداقل برساند. مردم غزه به دریافت کمک های بیشتر نیاز مبرم دارند.

این دیپلمات انگلیسی تصریح کرد: ما از اسرائیل می‌خواهیم که فوری به این تعهدات عمل کند، اجازه دهد کمک‌ها از طریق تمام گذرگاه‌ها، از جمله رفح، ارائه شود.

ارتش اسرائیل ۲۶ می ( ۶ خرداد ماه جاری) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

آمریکا به صورت مکرر اعلام کرده که از عملیات نظامی اسرائیل در رفح که واقع در جنوب غزه است حمایت نمی‌کند اما با وجود کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه این عملیات نظامی آمریکا هنوز عواقب تنبیهی برای رژیم اسرائیل در نظر نگرفته است.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم اسرائیل در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    14 0
    این نتیجه فرزند تربیت نشده شماست، چرا تعجب می کنید وحشی که ساختید رو کنترل کنید
  • مهدی نوری IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    14 0
    اسرائیل کثافت
  • آریا IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    11 0
    اسراییل فرزند نا مشروع روباه پیر عنگلیس خبیث هست
  • حریفت منم.. IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    8 0
    ای روباه مکار !این جونور وحشی دست پرورده خودته ،آهان می ترسید روزی همین بلا را سر خودتون بیاره..... . #رفح _چادرهای کربلا
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    8 0
    حمایت نمی کنیم یعنی چیه؟ صریحا محکوم کنید
  • ایرانی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    6 0
    پس چرا اسرائیل کودک کش را محکوم نمی کنید
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    12 0
    حرف مفت انگلیس مکار و حیله گر خبیث
  • ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 0
    اون بچه ی تویه که اینجور جنایت میکنه تو خودت پدر تو خودت پدر تمام خباثبت ها و جنایتکارانی
  • امید IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 0
    جزیره انگل لیس که مهد شیطان پرستی و شیطان سازی در دنیاست بیش از 70 سال پیش با کمک صهیونیست های فراماسون یک کشور جعلی به نام اسرائیل سرطانی را ساختند و از هر نقطه دنیا یک سری حرومزاده را دور هم جمع کردند تا مثل اجدادشان که دزدهای دریایی بودند مال و اموال و نفت عرب ها را بدزدند. این مادر شیطان در UK island برای انحراف افکار عمومی اشک تمساح می ریزه . انگل لیس مرکز تولید دروغ ، فساد ، تروریست و کشتار دنیاست. ذات انگلیس دزدی و انحراف و ایجاد فساد و فحشا در دنیاست. این با نابودی و قطع سر ما امکان پذیر است. یعنی نابود شیطان سه سر اسرائیل -انگلیس- آمریکا .
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 1
    وای نمیری از وحشت ...
  • علی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 0
    مطمعن باشید ما هم وحشت خودمان را روزی برای شما ابراز خواهیم کرد.
  • منطقی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 0
    توی انگلیس خفه شو که همه ی آتیش ها از تو گور تو و امریکا بلند میشه ریا و فریب افکار عمومی رو کنار بزار حرومی فقط حرومی ها میتونن دست به این جنایت بزنن و فقط شبکه ی حرومی ها و بدکاره های انترنشنال میتونند روی غلط های اسرایل رو بپوشونن کجان کساییکه که میگن امریکا و انگلیس و اروپا و اسرایل مدافع حقوق بشرند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 0
    روز قیامت 124 هزار پیامبر و میلیاردها ملائکه و اجنه و ارواح و موجودات مخلوق خداوند تف خواهند کرد تو صورت کثیف جنایتکارترین و منفورترین مخلوق خداوند «ملکه انگلیس» جنایات الیزابت دوم : کودتای 28 مرداد جداسازی بحرین از ایران استعمار 53 کشور و غارت ثروت هایش محروم کردن میلیون ها انسان بی گناه از زندگی شکنجه های وحشتناک در اردوگاه کار اجباری قتل عام میلیون ها بنده ی مخلوق خداوند با ترفند ایجاد قحطی و گرسنگی حمایت تسلیحاتی و تقدیر از جنایتکاران جنگی
  • US ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    3 0
    دولت جنایتکاروپلید انگلیس که قرنهاست دستش تا مرفق به خون میلیونها انسان آلوده ست حالا ازاوضاع غزه ابرازنگرانی می‌کنه کشوری که خودش مشوق کشتارمردمه ازاسراییل میخواد باپرستیژ آدم بکشه همانطورکه خودشون آدمکشی میکردن لعنت به دولتمردای فاسدسگیون اروپا وامریکا بخصوص آلمان انگلیس فرانسه
  • رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 0
    آخی بگردم خیلی وحشت کردی؟...
  • ... IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    2 0
    بر پدر درغگو لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس