کد خبر 1608411
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷

بعضی وقتا با باز و بسته کردن درهای چوبی، صدای ناهنجار و ناخوشایندی به گوش می‌رسه. این صدای گوش‌خراش به لولای در مربوط می‌شه و می‌تونه به این معنی باشه که یا لولا به روغن‌کاری و تنظیم نیاز داره یا خراب شده و باید تعویض بشه. انتخاب بهترین لولا در چوبی هم از لحاظ باز و بسته کردن روان درب و هم از جنبه‌های امنیت، دوام و زیبایی بصری خیلی مهمه. به‌طورمثال، لولا مخفی یکی از بهترین لولاها برای درب‌های چوبیه که همه جنبه‌ها رو پوشش می‌ده و لولا پروانه، بیشتر جنبه تزئینی داره.

معرفی بهترین لولا برای در چوبی

انواع لولا مناسب برای در چوبی

همه ما در طول زندگی با انواع لولا سروکار پیدا می‌کنیم. لولا به‌عنوان یکی از اجزای اصلی، نقش مهمی توی کارایی درب ایفا می‌کنه. به‌طورکلی، انتخاب یه لولای خوب و استاندارد از لحاظ رگلاژ مناسب، یعنی تنظیم دقیق فاصله درب از طرفین، لنگه‌ها و چهارچوب مهمه و هم اینکه توی زیبایی بیشتر درب تأثیر داره. بیایید انواع لولا رو بررسی کنیم و ببینیم کدومشون برای درب‌های چوبی بهترین گزینه هستن.

لولای تخت

لولا تخت یکی از یراق‌آلات پرکاربرد و بهترین لولا در چوبی است. این نوع لولا دو تا بال و یه میله داره و با پین به‌هم متصل شده‌. لولای تخت کاربردهای دیگه‌ای هم داره؛ به‌طورمثال، برای ساخت تخته نرد، جعبه‌های آنتیک و مواردی از این دست نیز استفاده می‌شه.

انواع لولای تخت 4 مدل سرتخت، سرنیزه‌دار، ساده و بلبرینگ‌دار داره که هرکدوم تو رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شن. مدل لولا تخت سرنیزه‌دار از هر دو سر میله یه زائده داره و لولاهای تختی که بدون زائده هستن رو لولا سرتخت می‌گن. توی مدل بلبرینگ‌دار هم بین هرکدوم از شیارهای لولا، یه بلبرینگ به کار رفته که عملکرد لولا رو بهتر و ظاهر اون رو زیباتر می‌کنه. لولاهای تخت بدون بلبرینگ هم ساده‌ترین لولای تخت موجود در بازار هستن و برای درهای چوبی مناسبن.

مزایای لولای تخت برای درب‌های چوبی

انواع لولای تخت آسون نصب می‌شن و به‌علاوه زاویه نشست بهتری روی لبه درب دارن؛ به‌ همین‌ دلیل، توی دسته بهترین لولا در چوبی قرار می‌گیرن. بهتره برای درب‌های ساده مثل درب چوبی اتاق یا درهای ورودی از این نوع لولا استفاده کنید.

لولای مخفی؛ ترکیبی از زیبایی بصری و امنیت

لولا مخفی یکی از بهترین لولاهای درب موجود و خیلی پراستفاده است. دلیل این استفاده گسترده، مزیت این لولاها نسبت‌به لولاهای معمولیه. درکل، کاربرد لولا اینه که دو قطعه رو به هم متصل می‌کنه و منجربه باز و بسته شدن اونا می‌شه. یه لولای معمولی هم همین کار رو انجام می‌ده؛ البته با یه‌سری معایب اساسی؛ توی لولاهای معمولی، همیشه بین درب و چهارچوبش فاصله‌ای ایجاد می‌شه و این فاصله از لحاظ امنیتی خطرناکه. چرا؟! چون هر سارقی می‌تونه به‌آسونی لولای معمولی رو از جا دربیاره و وارد ساختمون بشه. اما لولا مخفی قابل رویت نیست، چه برسه به اینکه از جا درآورده بشه.

لولاهای مخفی در کنار اینکه بهترین لولا در چوبی هستن، بیشتر برای نصب روی درب‌های فریم‌لس به کار می‌رن. درب‌های فریم لس یا بدون چهارچوب، یکی از جدیدترین تجهیزات برای معماری داخلی مدرن هستن که با متریال مختلفی ازجمله چوب ساخته می‌شن. این ‌روزها استفاده از درب‌های فریم‌لس بسیار رایج شده و برای نصب این درب‌های مدرن باید از لولاهای مخفی استفاده بشه.

مزایای لولای مخفی برای درب‌های چوبی

لولای مخفی علاوه‌بر امنیتی که در بالا اشاره کردیم، جلوه درب رو هم زیباتر می‌کنه و یکی از قابلیت‌های جذابش، امکان باز شدن در به میزان 180 درجه است. به‌طورکلی، مواردی از قبیل افزایش امنیت ساختمان، ظاهر مدرن و زیبا، دوام و ماندگاری بالا، نصب آسان، مقاومت در برابر ضربه و افزایش ارزش مادی ساختمان از مهم‌ترین مزایای لولا مخفی هستن.

موقع خرید لولا، احتمال داره فروشنده نام‌های لولای توکار، لولای فلزی یا لولای کابینت رو به‌کار ببره که درواقع همه این اسامی به همین لولای مخفی اشاره دارن.

انواع لولای مخفی

لولای مخفی براساس جنس، سایز و برند سازنده انواع مختلفی داره و اکثر این موارد در قیمت لولا مخفی تأثیر می‌ذارن.

  • از لحاظ جنس: سربی (زاماک)، آهنی، برنجی، استیلی و آلومینیومی
  • از نظر سایز: در اندازه‌های 70 و 60 میلی‌متر و... یا سایزبندهای 8، 10، 12، 14 و 16 میلی‌متر
  • از لحاظ رنگ: در رنگ‌های متنوع نقره‌ای مات، نقره‌ای براق، مشکی و طلایی

برای انتخاب جنس و سایز لولا حتما وزن درب چوبی رو درنظر بگیرید و لولایی خریداری کنید که قدرت تحمل وزن در رو داشته باشه. برای انتخاب رنگ هم باید توجه داشته باشید که موقع باز بودن، حتی لولای مخفی هم قابل مشاهده است، پس برای جلوه زیباتر، حتما لولای هم‌رنگ یا نزدیک به رنگ در رو انتخاب کنید.

معرفی بهترین لولا برای در چوبی

بهترین برندهای لولای مخفی

یکی از فاکتورای انتخاب بهترین لولا در چوبی، کیفیت ساختش هست؛ چراکه یه لولا باید بتونه وزن در رو تحمل کنه و باز و بسته شدنای مداوم خراب نشه. به همین خاطر، توجه به برند سازنده این یراق‌آلات پرکاربرد ساختمانی اهمیت زیادی داره. از بین صدها برند تولیدکننده لولا در بازارهای داخل و خارج از ایران، لولا اوتلاو ساخت کشور ایتالیا به دلیل کیفیت ساخت بالا، ماندگاری طولانی و قیمت مناسب طرفدارای زیادی داره. اوتلاو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لولا در اروپا و یکی از برندهای موجود در بازار ایران و جهانه. برند لولا چیام هم در کشور ایتالیا ساخته می‌شه و انواع لولا مخفی باکیفیت رو به بازار عرضه می‌کنه.

لولای پروانه‌ای؛ لولای تزیینی پراستفاده

لولای پروانه‌ای از دو تا بال و یک پین تشکیل می‌شه و فرقش با لولای تخت اینه که بال‌هاش نامساوی هستن. بال کوچک‌تر این لولا که شکل پروانه‌ای داره، داخل بال بزرگ‌تر قرار می‌گیره. لولا پروانه بیشتر برای درای بدون قابلمه (درهای دوراهه‌شده)، کاربرد داره. اگه به فروشگاه یراق‌آلات رفتید یا توی سایت فروش لولا و یراق‌آلات، اسم لولای تسمه‌ای رو دیدید، بدونید که منظور همون لولای پروانه‌ای است. این نوع لولا هم در صورت انتخاب مناسب می‌تونه بهترین لولا در چوبی باشه.

انواع لولای پروانه‌ای

لولاهای پروانه‌ای براساس متریال مورد استفاده و رنگ و اندازه متفاوت هستن. این نوع لولا بیشتر جنبه زیبایی داره و تو دسته لولاهای تزیینی قرار می‌گیره و برای درب‌های چوبی سبک، مثل درب کمد مناسبه. البته اگه خواستید این لولا رو برای درب اتاق یا در و پنجره سنگین‌وزن به‌کار ببرید، حتما لولا پروانه بزرگ که با فلز برش داده شده رو خریداری کنید.

لولای بادبزنی؛ مناسب درب‌های چوبی خیلی سنگین

لولای بادبزنی که لولای دوطرفه هم نامیده می‌شه، یکی از لولاهای مناسب درب‌های چوبیه. این مدل دو محور گردش داره؛ یعنی هم به سمت داخل و هم به طرف خارج باز و بسته می‌شه و برای درب‌هایی مناسب هستن که از دو طرف باز می‌شن. درب‌های دوطرفه هم بیشتر برای آشپزخونه رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های اجتماعات کاربرد دارن.

انواع لولای بادبزنی

انواع لولای بادبزنی در رنگ‌های سیلور، برنزی و طلایی تولید می‌شن و سایزهای مختلفی دارن. برندهای سازنده این لولا نیز متنوع هستن. برند IBFM یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده لولای بادبزنیه که مثل لولا چیام و اوتلاو کیفیت ساخت بالا و تنوع زیادی داره.

خرید لولا

اگر قصد خرید لولا دارید می توانید هم به صورت حضوری به فروشگاه های یراق آلات سطح شهر مراجعه کرده و یا جهت خرید اینترنتی لولا به فروشگاه های اینترنتی معتبر یراق آلات مراجعه نمایید. فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh.com یک فروشگاه معتبر و مجاز یراق آلات و اکسسوری آشپزخانه می باشد که می توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاه و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، محصولات مورد نظر خود را تهیه نمایید.

انتخاب بهترین لولا در چوبی؛ کارایی، امنیت و زیبایی در کنار هم

انواع لولا تخت، مخفی، پروانه‌ای و بادبزنی بعضی از بهترین گزینه‌ها برای درب‌های چوبی هستن. برای انتخاب بهترین لولا برای درب‌های چوبی باید به وزن و ضخامت در توجه کنید. درب‌های چوبی ورودی ساختمون‌ها به دلیل وزن سنگین به لولاهای مقاوم نیاز دارن و برای مقاومت بالا در باز و بسته شدن، باید کیفیت ساخت رو هم درنظر بگیرید. لولا اوتلاو یکی از بهترین برندهای تولیدکننده لولای مخفی در جهانه. برای خرید انواع لولای تخت، پروانه‌ای و بادبزنی نیز می‌تونید از برندهای معروف ایرانی و خارجی مانند سارو یا IBFM خرید کنید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس