برای موفقیت در امتحانات نهایی از چه کتاب هایی کمک بگیریم؟

امتحانات نهایی یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان است که اغلب استرس و اضطراب فراوانی را با خود به‌همراه می‌آورد. اگر شما نیز جزء دانش‌آموزانی باشید که قصدتان گرفتن نمره خوب یا 20 است، حتما به‌دنبال کتاب‌های آموزشی مختلفی هستید تا علاوه‌بر کتاب خود برای به‌دست‌آوردن نمره‌ای بهتر، از آن استفاده کنید.

باتوجه به قوانین و ساختار امتحانات نهایی که طی 2 سال اخیر دست‌خوش تغییراتی شده، استفاده از کتاب‌های کمک درسی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. کتاب‌های کمک درسی می‌توانند مثل یک راهنما دانش‌آموز را از گمراهی خارج کرده و استرس و اضطراب او را کاهش دهند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین کتاب‌های کمک آموزشی مناسب برای امتحانات نهایی را معرفی کنیم.

چرا برای موفقیت در امتحانات نهایی باید از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنیم؟

باتوجه به تغییرات جدیدی که آموزش و پرورش در روند کنکور و امتحانات نهایی به وجود آورده است؛ قطعا سطح سوالات امتحانات نهایی نسبت به سال‌های قبل بالاتر رفته و صرفا با اتکا به کتاب درسی نمی‌توانید نمره کامل به‌دست آورید؛ این در صورتی است که درحال‌حاضر حتی 25/0 نیز می‌تواند در تغییر تراز و رتبه شما تاثیر داشته باشد.

طبق آنچه که بیان شد استفاده از کتاب‌های کمک درسی برای موفقیت در امتحانات نهایی یکی از اولویت‌ها است. علاوه‌بر اینکه شما با نوع سوالات متنوع آشنا شده و می‌توانید خود را با سوالات سطح بالا درگیر کنید؛ همچنین با بخش‌هایی از کتاب درسی که گنگبرای موفقیت در امتحانات نهایی از چه کتاب هایی کمک بگیریم؟ بیان شده نیز راحت‌تر ارتباط برقرار خواهید کرد. انتخاب کتاب کمک درسی مناسب می‌تواند یکی از پله‌های اصلی باشد که به سادگی شما را به سوی موفقیت هدایت می‌کند.

کتاب‌های مخصوص امتحانات نهایی چه ویژگی‌هایی دارند؟

تا امروز اغلب دانش‌آموزان مانند شما به‌دنبال کتاب‌های تست بودند تا صرفا روی کنکور تمرکز کنند. اما با توجه به اهمیتی که امتحانات نهایی پیدا کرده‌اند به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از آن‌ها غافل شد. به همین علت نیز استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی ویژه امتحانات نهایی یکی از ضروریات برای دانش‌آموزان هدفمند است. در نظر داشته باشید که هر کتابی برای تمرین و خواندن امتحانات نهایی مناسب نیست.

ویژگی‌ کتاب‌هایی که مناسب برای امتحانات نهایی باشد در وهله اول قطعا داشتن نمونه سوالات تشریحی به‌جای تستی است. خرید کتاب‌های تست شاید برای کنکور مناسب باشند اما قطعا برای موفقیت در امتحانات نهایی به شما کمکی نخواهد کرد.

پس‌از آن نیز توصیه می‌کنیم با توجه به بازه زمانی خود کتابی را که مناسب است انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، در روزهای قبل‌از شروع امتحانات قطعا شما باید از کتاب‌های خلاصه نویسی‌شده استفاده کنید، نه اینکه به سمت کتاب‌های قطور و سالیانه بروید.

در انتخاب کتاب مناسب حتما به رشته خود و ناشر کتاب نیز توجه کافی داشته باشید. ممکن است کتابی که در رشته ریاضی توسط ناشر مربوط چاپ شده جامع و کاربردی باشد، اما کتاب‌های همان ناشر که در رشته تجربی چاپ شده کیفیت لازم را نداشته و بیشتر به‌جای راه‌گشا بودن شما را گمراه کند. پس در هررشته‌ای که تحصیل می‌کند در ابتدا ناشر مناسب خود را شناسایی کرده و سپش دست به انتخاب محصول بزنید.

بهترین منابع و کتاب‌های مناسب برای امتحان نهایی کدام‌اند؟

در گذشته با توجه به اهمیت انتشار کتاب‌های تست نشر کتاب‌های کمک درسی مناسب برای امتحانات نهایی ارزش واهمیت زیادی نداشت؛ می‌توانید ببینید که برخی از انتشارات مطرح حتی آن زمان نیز منابعی را در این زمینه به چاپ رسانده‌اند. اما امروز تعداد انشاراتی که به‌دنبال چاپ کتابی جامع و کامل برای امتحانات نهایی هستند بسیار افزایش یافته است.

اگر شما نیز دغدغه انتخاب یک کتاب مناسب از انتشارات مختص رشته خود را دارید توصیه می‌کنیم همچنان با ما همراه باشید. برای انتخاب کتاب مناسب در ابتدا انتشارات مطرح در این زمینه را بشناسید. به‌عنوان مثال، خیلی سبز، ماجرای من و درسام، گاج، چارخونه، ایکیو، فرمول بیست و برخی دیگر، همگی جزء بهترین انتشاراتی هستند که تاکنون منابع خیلی خوب و جامعی را در اختیار دانش آموزان قرار داده‌اند. درحال‌حاضر کتاب‌های فرمول بیست منابع معتبر و جامع‌تری برای امتحانات نهایی هستند.

چاپ جدید کتاب‌های خیلی سبز، گاج و چارخونه نیز برای رشته‌های مختلف توانسته‌اند جزوات مناسب و کاربردی تهیه کنند. به‌خصوص جزوه نهایی خیلی سبز که با جمع‌آوری سوالات تشریحی مهم چاپ شده و درحال عرضه است یکی از بهترین منابع مناسب برای شب امتحان به‌شمار می‌آید. همچنین کتاب خط سفید جزء منابع کاربردی مناسب برای آزمون زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

برای موفقیت در امتحانات نهایی از چه کتاب هایی کمک بگیریم؟

بهترین کتاب‌های شب امتحانی کدام‌اند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب‌های شب امتحانی که مختص امتحانات تشریحی هستند اغلب جزء بهترین منابع برای مرور در لحاظ پایانی تا قبل‌از آزمون به‌حساب می‌آیند. برخی از دانش‌آموزان به اشتباه از این جزوها به‌عنوان منبع اصلی استفاده می‌کنند. باید حتما این مورد را در نظر بگیرید که کتاب یا جزوه‌های شب امتحانی به‌هیچ‌عنوان جایگزین منبع اصلی نیستند، بلکه فقط برای یادآوری و مرور مباحث خوانده‌شده کاربرد دارند.

اگر به‌دنبال کتاب‌های شب امتحانی هستید توصیه می‌کنیم از انتشارات خیلی سبز غافل نشوید. خیلی سبز یکی از اولین مجموعه‌هایی بود که کتاب‌های جمع‌بندی شب‌ امتحانی را منتشر کرد. محتوای کلی کتاب نیز اغلب شامل سوالات مهم و پرتکرار با پاسخ‌نامه بوده و شما می‌توانید قبل‌از ورود به سالن آزمون میزان اطلاعات خود را با سوالات و آزمون‌های موجود در این کتاب بسنجید.

علاوه‌بر انتشارات خیلی سبز برای رشته ادبیات و علوم انسانی انتشارات مهر و ماه نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. با وجود سابقه کمتر نسبت به انتشارات خیلی سبز اما منابع این انتشارات نیز با جزئیات دقیق و تیزبینانه تهیه و تالیف شده‌اند. اگر شما نیز جزء محصلان این رشته هستید توصیه می‌کنیم حتما از منابع انتشارات مهر و ماه استفاده کنید. برای خرید کتاب کمک درسی می‌توانید به وب‌سایت دیجی‌کالا مراجعه کرده و منابع مناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

جمع‌بندی

با توجه به اهمیت و ارزشی که امروز امتحانات نهایی پیدا کرده است، اگر هدفمندانه عمل نکنید به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید از امتحانات نهایی به‌سادگی عبور کنید. برای اینکه بهتر بتوانید با نوع سوالات و شرایط کلی آزمون آشنایی پیدا کنید، استفاده از کتاب‌های کمک درسی در اولویت قرار دارند. به‌عنوان دانش‌آموزی که قصد به‌دست‌آوردن رتبه و تراز زیر 1000 و بالای 6000 را دارید به‌هیچ‌وجه تاثیر امتحانات نهایی را دست کم نگیرید.

برای موفقیت در امتحانات نهایی علاوه‌بر تلاش خود نیازمند همراهی هستید تا راه نهایی را برای شما هموار کند. قطعا در مسیر امتحانات نهایی هیچ همراهی نمی‌تواند بهتر از کتاب‌های مناسب امتحان نهایی مسیر را برای شما مسطح و هموار کند. قبل‌از خرید و انتخاب کتاب‌های کمک درسی حتما به وب‌سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید تا بهترین منابع مناسب با رشته خود را پیدا کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس