کد خبر 1610261
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
عبور ۳ استان از مرز اوج مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: سه استان هرمزگان، کرمان و سمنان نقطه اوج مصرف برق سال گذشته را پشت سر گذاشتند.

به گزارش مشرق، «مصطفی رجبی مشهدی» با بیان اینکه استان‌های هرمزگان، کرمان و سمنان از پیک بار سال گذشته خود عبور کردند تصریح کرد: مصرف برق منطقه تهران شامل استان‌های تهران، قم و البرز نیز به نقطه اوج سال گذشته نزدیک شده است.

وی شکستن رکورد تقاضای مصرف برق در این موقع از سال را نشان دهنده جهش مصرف برق به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: اوج تقاضای برق اکنون به ٦٨ ٩٥ مگاوات رسیده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته ٨.٣٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در این شرایط مشترکان پرمصرف و فوق پرمصرف باید مراقب قبوض نجومی ناشی از مصرف بی محابای برق باشند، چرا که در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف در تابستان قبض‌های میلیونی دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در حالی که اغلب هموطنان با این پویش با انرژی همراهی کرده و علاوه بر مشارکت در کاهش مصرف برق به عنوان یک سرمایه ملی؛ هزینه‌های خود را کاهش داده و در عین حال از جوایز ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره مند می‌شوند؛ تعداد محدودی از مشترکان که کمتر از یک میلیون مشترک را تشکیل می‌دهند بسیار پرمصرف بوده و حدوداً چندین برابر الگوی مصرف تعیین شده، از برق استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: این گروه باید هوشیار باشند که در صورت عدم تجدیدنظر در نوع مصرف خود، قطعاً در تابستان با قبض‌های میلیونی مواجه خواهند شد، چرا که بر اساس ماده ٦ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، تخصیص یارانه به مصارف بالاتر از الگو ممنوع بوده و تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    2 0
    برق کشور رو ندزدین
  • فاجعه انرژی مجانی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    7 0
    متاسفانه با این وضعیت انرژی و سوخت مجانی ، عمده درامد کشور نابود میشود . :::: و دولت هم نمیتواند آن طور که باید حقوق و رفاه اجتماعی را بالا ببرد ! :::: نتیجه آن میشود : افزایش مهاجرت ، نارضایتی و کند شدن توسعه کشور !! :::: راه علاج : افزایش سالانه قیمت سوخت مطابق تورم سال قبل :::: این کار ظرف دو سال تورم را تک رقمی خواهد کرد . ::: دست دولت هم برای بهبود حقوق و رفاه اجتماعی باز خواهد شد . :::: همه چیز به سطح درک و فهم جامعه بستگی دارد !!
  • انرژی مجانی = خود کشی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    6 0
    رسانه ها بیدار شوند !! و مردم خواب را هم بیدار کنند !! ===== انرژی مجانی = تولید وسایل پرمصرف :::: 
انرژی مجانی = کسری بودجه :::: انرژی مجانی = تورم :::: انرژی مجانی = قاچاق سوخت :::: انرژی مجانی = حقوق پایین :::: انرژی مجانی = افزایش مهاجرت :::: 
انرژی مجانی = بدمصرفی :::: انرژی مجانی = خود کشی جمعی
 ========= کسانی که به هر شکل نقشی در تثبیت قیمت مجانی سوخت در ایران راشته یا دارند ، عامل عقب ماندگی و مشکلات ایران هستند !!! ( مردم ، مسنولین یا رسانه ها و …. ) :::: در عقب مانده ترین کشورهای جهان هم نمیتوان با پول دو کیلو پرتقال ، باک خودرو را پر کرد !! :::: در اقتصاد ناهار مجانی نداریم !!! :::: ناهار مجانی نداریم !!!
  • یخچال فرسوده دوم IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    6 1
    یخچال فرسوده دوم یکی از عوامل مهم بدمصرفی برق هست !! .......... شدکتها و مردم باید یخچال فرسوده دوم را فراموش و اسقاط کنند !! ....... کیفیت یخچال به علت اتصال و مصرف ۲۴ ساعته ، نقش کلیدی در میزان مصرف برق دارد !!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    1 0
    ثروتمندان رو از قبض های میلیونی نترسونین.اونا براشون مسئله ای نیس.باید برقشون رو قطع کرد تا یاد بگیرن چطوری مصرف کنن
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    3 0
    برفک زیاد یخچال مصرف برق رو خیلی زیاد میکنه .گهگاه ذوب‌شدن کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس