حیرت محافل صهیونیستی از عملیات پهپادی حزب‌الله در «حرفیش»

عملیات پهپادی دیروز حزب‌الله علیه یکی از مواضع ارتش اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی موجب حیرت محافل صهیونیستی شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان از افشای آمار واقعی تلفات نیروهای خود در عملیات‌های پیشرفته پهپادی و موشکی حزب الله در شمال فلسطین اشغالی خودداری می‌کند، منابع رسانه‌ای این رژیم اعلام کردند که در حمله پهپادی روز گذشته حزب الله به شهرک «حرفیش» در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) دو نظامی اسرائیلی کشته و ۲۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

البته صهیونیست‌ها آمار دقیقی از این تلفات ارائه نمی‌دهند و برخی منابع معتقدند که تعداد تلفات جانی ارتش اسرائیل در این حمله حزب الله و حملات دیگر آن بیشتر از آماری است که اسرائیل اعلام می‌کند.

سامانه دفاعی اسرائیل مقابل حزب‌الله عاجز است

در همین راستا رسانه‌های عبری زبان با حیرت از این عملیات‌های پیشرفته حزب الله اعلام کردند که عملیات حزب الله علیه تجمع نظامیان اسرائیلی در حرفیش خطرناک‌ترین عملیات‌ این حزب از ابتدای درگیری‌ها تاکنون است و نشان می‌دهد که سامانه‌های دفاعی اسرائیل مقابل پهپادهای حزب‌الله ناتوان هستند.

این رسانه‌ها تلفات ناشی از عملیات حزب الله علیه تجمع نیروهای صهیونیستی در شهرک اشغالی حرفیش را شدید توصیف کرده و و خواستار آغاز تحقیقات درباره علت ناتوانی ارتش اسرائیل در مقابله با پهپادهای حزب الله شدند.

خبرنگار شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی درباره این عملیات حزب الله گفت که این یک عملیات منظم و از پیش برنامه‌ریزی شده بود و به نظر می‌رسد که حزب الله در حال بالا بردن سطح حملات خود است.

از طرف دیگر «آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پهپادهای حزب الله می‌توانند سیستم‌های شناسایی اسرائیل را به چالش بکشند و رادارهای زمینی ارتش اسرائیل قادر به شناسایی این پهپادها نیستند. بنابراین آژیرهای خطر همیشه کار نمی‌کنند و این پهپادها عملیات‌های خود را با موفقیت انجام می‌دهند.

شبکه ۱۳ رژیم اشغالگر فاش کرد که ارتش اسرائیل قصد دارد از امروز پنجشنبه ۵۰ درصد نیروهای ذخیره خود را در شهرک حرفیش و شماری از شهرک‌ها در شمال کاهش دهد و حتی عملیات زمینی در لبنان هم نمی‌تواند تهدید حزب الله را برطرف کند.

«اور هیلر» دیگر تحلیلگر نظامی این شبکه صهیونیستی نیز به نوبه خود اعلام کرد که حزب الله توانست محل تجمع ۲۰ نظامی اسرائیلی را با پهپاد هدف قرار دهد، در حالی که سامانه پدافندی نیروی هوایی ارتش اسرائیل متوجه ورود این پهپادها نشد و نتوانست آنها را رهگیری کند و همچنین حتی آژیرهای خطر هم به صدا در نیامد.

اسرائیل در جنگ با حزب‌الله از پیش بازنده است

وی با اشاره به اینکه تعداد مجروحان این حمله حزب الله در ارتش اسرائیل بسیار زیاد است گفت: نگرانی زیادی در مورد جان زخمی‌ها وجود دارد، زیرا جراحات آنها شدید است. ارتش در حال حاضر تحقیقاتی درباره علت عدم شناسایی پهپادهای حزب الله آغاز کرده و می‌خواهد ببیند که آیا حزب الله اقدامی برای از کار انداختن سامانه‌های دفاعی ارتش اسرائیل انجام داده است یا نه.

«لیران آنتپی» محقق اسرائیلی در موسسه تحقیقات امنیت داخلی این رژیم که متخصص فناوری‌های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی است گفت که حزب الله استفاده از پهپادهای انفجاری را تشدید کرده و ارتش اسرائیل در شناسایی و رهگیری این پهپادها که انتظار می‌رود به شکل گسترده توسط حزب الله مورد استفاده قرار بگیرند، با مشکل جدی مواجه است.

«گیورا ایلاند» رئیس اسبق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در گفتگو با شبکه ۱۲ این رژیم اعلام کرد: اسرائیل نه توانایی شکست حزب‌الله را دارد و نه توانایی نابودی صدها هزار موشک و پهپاد این حزب در انواع مختلف را.

وی افزود: اگر اسرائیل به حزب الله اعلان جنگ کند، ما از روز اول جنگ را باخته‌ایم و این شکستی وحشتناک برای اسرائیل خواهد بود و کل جبهه داخلی اسرائیل را فلج می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس