کد خبر 1610469
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴

قیمت فرش افشان در فروشگاه فرش کاشان

قیمت فرش کاشان به‌خصوص فرش افشان که از پرفروش ترین طرح ها است در فروشگاه فرش کاشان وابسته به عواملی است که دراین مقاله به آن می‌پردازیم. فرش افشان پرفروش ترین طرح فرش دستباف و ماشینی را معرفی می‌کنیم. درباره جنس فرش ، شانه و تراکم فرش ماشینی ، ارتفاع نخ خاب و استوک بودن فرش که از مهم‌ترین عوامل در قیمت فرش کاشان هستند، سخن خواهیم‌گفت و یک فروشگاه فرش کاشان که تنوع بالایی از فرش افشان را با ارزان ترین قیمت به فروش می‌رساند را معرفی می‌کنیم.

فرش کاشان بافته‌ای به قدمت تاریخ

فرش نمونه‌ای کامل از هنر دست هنرمندان ایرانی در گذر تاریخ است. از فرش پازیریک تا فرش شاه عباسی و اسلیمی و فرش گل رز و گل فرنگ همگی بیانگر فرهنگ مردم ایران است که با طبیعت و زیبایی و سرزندگی گره خورده‌است. دراین‌میان فرش کاشان چه به‌عنوان فرش دستباف و چه به‌عنوان فرش ماشینی همیشه زبانزد مردم ایران و جهان بوده‌است.

امروزه سهم بزرگی از صنعت فرش ماشینی ایران تحت عنوان فرش کاشان در این شهر و شهر آران و بیدگل در نزدیکی آن واقع است. فرش کاشان با کیفیت ممتاز و تنوع زیاد در طرح و نقش و سبک بازار فرش ماشینی را در سراسر کشور و جهان تخت تاثیر قرار می‌دهد. از همه نوع فرش از فرش کلاسیک گرفته تا فرش لایت و طلاکوب و نقره کوب و از فرش اصیل تا فرش مدرن و وینتیج و کودک و آشپزخانه در کارخانه فرش کاشان تولید می‌شود و در فروشگاه فرش کاشان به فروش می‌رسد.

قیمت فرش کاشان هم به‌دلیل وجود امکانات مجتمع از نیروی متخصص تا کارگاه‌های پرداخت فرش در این شهر نسبت به شهرهای دیگر ارزان تر است. این قیمت ارزان بعلاوه کیفیت و تنوع که از تعداد زیاد و رقابت کارخانه های فرش کاشان نشأت می‌گیرد، آمار فروش فرش در فروشگاه فرش کاشان را نسبت به رقبا بسیار بالا برده است.

فرش افشان فرش کلاسیک و جدید

در میان انواع طرح فرش ، فرش افشان همیشه از پرفروش ترین‌ها بوده‌است. اولین فرش های افشان دستباف به طرح فرش هایی با گل های پراکنده در زمینه فرش گفته می‌شد. بعدها بنا به درخواست خریدار ترنج مرکزی فرش از نقشه حذف شد و این فرش های بدون لچک و ترنج به تدریج به فرش افشان معروف شدند.

از طرح فرش افشان کلاسیک و اصیل که به فرش ماشینی کاشان هم راه یافته‌اند می‌توان به فرش افشان شاه عباسی و فرش افشان گلفرنگ اشاره کرد. اما از آن‌جایی‌که فرش افشان یک طرح فرش خلوت است، جای خود را در سبک فرش و دکوراسیون امروزی هم باز کرده‌است. فرش 700 شانه و فرش 1200 شانه پرفروش ترین نوع فرش افشان در فروشگاه فرش کاشان است.

فرش افشان 1500 شانه ریزبافت ترین نوع فرش افشان کاشان است که در سبک فرش لایت و فرش کلاسیک بافته می‌شود. فرش 1200 شانه و فرش 700 شانه کاشان ، دارای تنوع بسیار طرح فرش افشان از کلاسیک و لایت تا طلاکوب و نقره کوب هستند. فرش 1500 شانه به‌صورت گل برجسته و فرش 700 و 1200 شانه به‌صورت ساده و گل برجسته در فروشگاه فرش کاشان به فروش می‌رسند.

قیمت فرش کاشان از جمله فرش افشان به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت فرش افشان در فروشگاه فرش کاشان

اگرچه ممکن است برخی کارخانه های فرش تعدادی از فرش های پرفروش را گران تر به فروش برسانند، اما بر خلاف تصور عامه از نظر تکنیکی طرح فرش بر قیمت فرش کاشان موثر نیست. بنابراین هرآن‌چه بر قیمت فرش کاشان موثر است بر قیمت فرش افشان هم تاثیر می‌گذارد.

از عوامل موثر بر قیمت فرش در فروشگاه فرش کاشان می‌توان به جنس فرش ، شانه و تراکم فرش ماشینی و ارتفاع نخ خاب اشاره کرد.

جنس فرش

جنس فرش مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت فرش ماشینی ازجمله فرش افشان است. فرش ویسکوز یا ابریشم مصنوعی و فرش اکریلیک گران ترین جنس نخ خاب را در فرش ماشینی کاشان دارند. فرش ویسکوز لطیف و نرم و براق است و در فرش 1200 شانه و 1500 شانه کاشان استفاده می‌شود. فرش اکریلیک با کیفیت ترین و ماندگارترین جنس فرش در بازار فرش ماشینی است. از فرش 1500 تا 700 شانه و گاهی فرش 500 شانه فرش افشان اکریلیک در فروشگاه فرش کاشان به فروش می‌رسد.

شانه و تراکم فرش

از دیگر ویژگی‌های تکنیکی که بر قیمت فرش کاشان موثر است، شانه و تراکم فرش ماشینی است. این دو ویژگی قابل مقایسه با تعداد گره و رج در فرش دستباف هستند. شانه فرش ماشینی تعداد گره‌ها در یک متر از عرض فرش ماشینی است. تراکم اسمی فرش ماشینی که توسط کارخانه اعلام می‌شود به تعداد پودها در یک متر طول گفته می‌شود که معمولا سه برابر تعداد گره‌ها در آن یک متر است.

هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر برود، قیمت فرش کاشان ازجمله فرش افشان هم گران تر می‌شود. ازآن‌جایی‌که فرش افشان یک طرح پرفروش است در انواع شانه و تراکم ها در فروشگاه فرش کاشان به فروش می‌رسد. فرش افشان 1500 شانه و 1600 شانه گران ترین و فرش افشان 500 شانه ارزان ترین قیمت را دربین فرش های اکریلیک دارند.

اگرچه تنوع طرح و نقشه فرش افشان در نوع فرش 1200 شانه و سپس 700 شانه در فروشگاه فرش کاشان بیشتر است.

ارتفاع نخ خاب

ارتفاع نخ خاب یکی از عوامل موثر بر قیمت فرش کاشان است که کمتر درنظرگرفته می‌شود. درحالی‌که کم شدن یک میلیمتر از ارتفاع نخ خاب می‌تواند به‌طور قابل توجهی مقدار مواد اولیه، وزن فرش و قیمت نهایی فرش را کاهش دهد.

استوک بودن فرش

این مهم است که فرش جدید و روتین‌بافت بخرید تا درصورت لزوم بتوانید سایز های دیگر فرش خود را هم خرید کنید. فرش استوک که تولید آن متوقف شده‌است، قیمت ارزان تری دارد، چراکه تک سایز شده و دیگر تولید نمی‌شود.

از کدام فروشگاه فرش کاشان خرید کنیم؟

قیمت فرش افشان در فروشگاه فرش کاشان

در بخش قبلی به عوامل تکنیکی موثر بر قیمت فرش کاشان پرداختیم. اما وجود واسطه در فروش فرش یک عامل بسیار تاثیرگذار غیرتکنیکی در گران شدن قیمت فرش کاشان ازجمله فرش افشان است. فروشگاه های فرش و نمایشگاه های بسیار بزرگ با هزینه بسیار که دارند، برخی اوقات فرش را تا دوبرابر قیمت واقعی کارخانه گران تر می‌فروشند. برای رقابت از نظر قیمت هم فرش های ته انباری و استوک را به جای فرش افشان جدید و مد روز به فروش می‌رسانند.

خرید فرش افشان از یک فروشگاه که فرش کاشان را بدون واسطه و مستقیم از کارخانه به فروش می‌رساند و هزینه‌های گزاف نمایشگاه داری ندارد، ارزان ترین راه خرید فرش با کیفیت است. فروشگاه فرش کاشان با عنوان قالی کاشان و آدرس https://ghaliekashan.com/shop/ یک فروشگاه باسابقه و معتبر در فروش فرش افشان و دیگر انواع فرش به‌صورت اینترنتی است.

در این فروشگاه فرش کاشان می‌توانید انواع فرش ماشینی با کیفیت را از فرش مدرن تا فرش کلاسیک ، از فرش شگی و گلیم فرش تا فرش اکریلیک و ابریشم مصنوعی خرید کنید. تنوع زیاد طرح فرش افشان در انواع شانه ها از گلیم فرش و فرش 500 شانه تا فرش 1500 شانه دست شما را در خرید فرش باز می‌گذارد.

قیمت فرش کاشان در این فروشگاه فرش با توجه به بی‌واسطه بودن فروش فرش بسیار ارزان تر از همه جا و کف قیمت در بازار است. بعلاوه تمام فرش ها ضمانت نامه معتبر و بلند مدت جنس و کیفیت دارند و به طور رایگان به تمامی شهرهای کشور ارسال می‌شوند.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس