فصل فوتبال ایران؛طولانی‌تر از عربستان وقطر با یک رقابت کمتر!

فصل فوتبالی ایران در شرایطی به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود که از سه کشور همسایه هم طولانی‌تر شده است.

به گزارش مشرق، فصل طولانی و فرسایشی مسابقات لیگ برتر فوتبال روز ۱۲ خرداد با قهرمانی پرسپولیس و نیز سقوط تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان به پایان رسید. البته فصل فوتبالی ۰۳-۱۴۰۲ ایران هنوز پایان نیافته و پس از فیفادی، مراحل نیمه نهایی و فینال جام حذفی برگزار خواهد شد.

این فصل از ۱۸ مرداد با برگزاری پنج بازی هفته اول آغاز شد که این رقابت‌ها با وقفه‌های متعددی همراه بود. اولین توقف مسابقات به فیفادی شهریور مربوط می‌شد که امری طبیعی بود و لیگ‌های کشورهای مختلف دنیا در فیفادی با تعطیلی موقت همراه می‌شود. اندکی بعد با برگزاری بازی‌های آسیایی، لیگ برتر با تعطیلی مجددی روبه‌رو شد که در نوع خود عجیب بود. «سکته» لیگ به‌خاطر حضور سه تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم از مواردی بود که بعید است در جایی جز ایران به چشم بخورد!

به این ترتیب، لیگ برتر ۲۹۸ روز به طول انجامید که با احتساب پایان جام حذفی در روز ۳۱ خرداد، فصل ۰۳-۱۴۰۲ فوتبالی ایران ۳۱۷ روز طول می‌کشد! اتفاقی که در میان کشورهای همسایه که در تورنمنت‌های مشترک با تیم‌های ملی و باشگاهی ایران شرکت می‌کنند، بی‌نظیر است.

لیگ ۱۸ تیمی عربستان در روز ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ آغاز شد و تا روز هفتم خرداد ۱۴۰۳ ادامه داشت. با در نظر گرفتن ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ به‌عنوان آخرین روز فصل فوتبالی عربستان که جام حذفی این کشور در آن روز به پایان رسید، این فصل بعد از ۲۹۵ روز خاتمه یافت.

لیگ ۱۲ تیمی قطر از ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ طول کشید که با احتساب دیدار فینال «امیر کاپ» در روز چهارم خرداد، فصل فوتبالی قطر پس از ۲۸۳ روز به پایان رسید. در امارات هم که لیگ حرفه‌ای این کشور ۱۴ تیم دارد، مسابقات از ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ شروع شد و روز ۱۸ خرداد پایان یافت تا این فصل، همانند عربستان بعد از ۲۹۵ روز خاتمه یابد.

همه این تاریخ‌ها در شرایطی ثبت شده است که کشورهای عربستان، قطر و امارات علاوه بر تورنمنت‌هایی چون لیگ قهرمانان و جام ملت‌های آسیا که ایران هم در آن شرکت می‌کرد، در مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا نیز حضور داشتند! تیم امید ایران در مرحله انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا از صعود به دور گروهی این رقابت‌ها بازماند و فوتبال کشورمان با یک تورنمنت کمتر مواجه بود و فصل فوتبالی ایران باید زودتر تمام می‌شد که این اتفاق رخ نداد!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 0
    تو رو خدا فوتبال بی اعتبار ایرانو با فوتبال قطر و عربستان مقایسه نکنید اونجا یه بار نمیشه یه تیم حتی تو یه بازی گل افساید بزنه اینجا یه تیم اولین بازی لیگشو با گل افساید میبره وسطای فصل کلی گل افساید میزنه و اخرین بازیشو هم با گل افساید میبره و قهرمان میشه بازیکناشم میان با وقاحت تمام میگن تونستیم با گلهای افساید قهرمان شدیم فصل بعد هم با گل افساید قهرمان میشیم.داورهایی که که تو جشن قهرمانی تیم لنگ با خانواده حضور پیدا میکنن و بالا پایین میپرن. هر شب تو کانال کلاب هاوس لنگی ها حضور دارن و زیر پست های بازیکنان و مربیان لنگی کامنت میذارن لیگو به راحتی مهندسی میکنن و اب از اب تکون نمیخوره.رئیس فدراسیون هم که سالها تو هیئت مدیره باشگاه لنگ بوده و انگار سوگند خورده هر سال لنگو قهرمان کنه
  • فساد فوتبالی-صنعتی IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    این باشگاههای سرطانی فوتبال کلا باعث دردسر و هزینه کلان ملی هستند !! >>>> این کانونهای فساد چه نفعی برای کشور داشته اند ؟!!! >>>> بازیکنان فاسد نجومی >>> ارتزاق از خون مردم >>> ++++++++ باشگاههای سرطانی فوتبال سراپا فساد هستند !! >>>> چرا مربی یا بازیکن خارجی میگیرند ؟! >>> چون عدد و رقمها بالاست و پورسانت و حق و حسابهای زیادی جابجا میشود >>>> ضمنا با این دستمزد نجومی خارجیها ، دستمزد و حقوق نجومی کارمندان فدراسیون ، باشگاهها ، بازیکنان و مریبان داخلی را هم به راحتی توجیه میکنند !! )()()()( هدف اصلی مدیران شرکتهای ثروتمند از تاسیس باشگاه فوتبال ، سو استفاده است !! ......... آبی قرمز فولاد مبارکه - ذوب آهن - گل گهر - مس سرچشمه - همه همین است !!!! ..... دستمزد نجومی ... تبانی ...دلالی ................ ....وضعیت درامد بعضی شرکتها فوق العاده است !! ... مثل شرکت ملی مس یا فولاد مبارکه ، پتروشیمیها و ... !! ...... اینها برای سواستفاده ، نیازمند ایجاد حیات خلوتهای جدید و شرکتهای تودرتو هستند !! .... تا رسیدگی به حسابها سخت شود !! .... ایجاد و گسترش باشگاههای ورزشی یکی از ابزارها برای این کار است ! .... فساد فوتبالی-صنعتی !!
  • ... IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    خوب بخاطر مهندسی برا یه تیم خاص مجبورا بازی رو عقب بندازن تعطیل کنن حیف پول بیت المال و بیلط مردم که صرف فوتبال کثیفو بی کیفیت میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس