کد خبر 1610787
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
نخست‌وزیر دانمارک مورد حمله قرار گرفت

دفتر نخست وزیر دانمارک اعلام کرد که یک مرد روز جمعه در میدانی در کپنهاگ به «مته فردریکسون» نخست وزیر این کشور حمله‌ کرد.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیر دانمارک در بیانیه‌ای گفت که فردریکسون «از این حادثه شوکه شد» و مرد ضارب بازداشت شده است.

پلیس کپنهاگ وقوع این حادثه را تایید کرد اما دفتر نخست وزیری و پلیس جزئیات بیشتری در این باره منتشر نکردند.

پلیس در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک نفر در ارتباط با این حادثه بازداشت شده است. ما در حال انجام تحقیقات هستیم. در حال حاضر، اظهارنظر بیشتری در این باره نداریم.

«ماگنوس هوینیکه» وزیر محیط زیست دانمارک در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: این حادثه همه ما را که به او (نخست وزیر) نزدیک هستیم، آشفته کرده است. چنین اتفاقاتی نباید در کشور زیبا، امن و آزاد ما رخ دهد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا و روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا این حادثه را محکوم کرده و آن را «هولناک» خواندند.

میشل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که از این حادثه «خشمگین» شده و «این تهاجم بزدلانه را قویا محکوم می‌کنم.» متسولا نیز نوشت: خشونت جایی در سیاست ندارد.

این حادثه در حالی رخ داد که چندی پیش «رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی «در تلاشی برای ترور» مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی جمعه در اولین اظهارنظر پس از حمله، دلیل سوء قصد به جان خود را مخالفت‌هایش با جریان فکری اصلی اتحادیه اروپا و کمک‌های مداوم به اوکراین دانست.

نخست وزیر اسلواکی اعلام کرد که هیچ نفرتی از مهاجم خود ندارد و او را می‌بخشد، اما مخالفان خود را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفت: بالاخره، مشخص است که او [مهاجم] فقط پیام‌آور شرارت و نفرت سیاسی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 0
    کاری بد و محکوم است ولی وقتی در بیشتر ناامنی‌های جهان خصوصا خاور میانه رد پای اروپایی ها پیداست نباید انتظار داشت آنجا هم امن بماند باد کاشتی طوفان درو می کنی
  • بوبو IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    از یک نگاه کشور ما با دانمارک هم سطح است! مردم اونجا هم مثل مردم ایران اعصاب ندارند!!!!
  • فاطمه IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    6 0
    بابا این اروپایی ها الکی نشون میدن ناز و گوگولی ان.پاش بیوفته از همه دنیا خطرناک ترن.فقط چون همه چیز ارومه توی کشورشون ارومن.الان تو ایران بودن هیچی.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    4 1
    اونوقت یه عده میاد عکس از دوچرخه و مترو سواری و خرید تو فروشگاه از وزیران و نخست وزیران اروپایی میذارند میگند ببین امنیت رو ! نمیدونند چه حفاظتی دنبال اینا هست بازم در امان نیستند
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    3 0
    سرنخ به صهیونبستها میرسه!
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      خودش از همه صهیونیست تره.
  • قنبر خوشنویس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    این همون نجاستیه که وقتی ازش پرسیدن آیا حاضری همینطور که با به درک واصل شدگان غیرنظامی اسرائیل همدردی میکنی، با کشته شدگان غیرنظامی فلسطینی هم همدردی کنی؟ در جواب گفت این دو قابل مقایسه نیستند ! وزیر محیط زیست دانمارک گفته نمیذاریم آزادی و آرامش و امنيت دانمارک به خطر بیفته! انشاالله نه تنها در خطر میفته که همچنین همون بلایی که سر ملت های خاورمیانه آوردین، سر ملت شما و تمام اروپایی های نژادپرست و حامی تروریست خواهد اومد امیدوارم زنده باشیم و نابودی و به خاک و خون کشیده شدن سرتاسر اروپا رو ببینیم اینا ظلم و ستمی که بر مردم این منطقه آوردن در طول تاریخ بی سابقه بوده! در مقابل از خون این ملت و منابعشون به ناز و نعمت و آسایش رسیدن که اونم خدارو شکر در حال نابودیه زنده باد روسیه و پوتین نابود کننده اروپای جنایتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس