کد خبر 1610811
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان عمل صالحِ خارج از چهارچوب انتظار ارزشی ندارد را که برگرفته از صفحه ۳۸ کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن (ج۲)» نوشته استاد عینی‌زاده موحد است را منتشر کرد:

مهم‌ترین مصداق «عمل صالح»، «انتظار فرج» و تلاش برای تحقق آن است. انتظار فرج، تجلی «ولایت» در جامعه و لذا بالاترین عمل صالح است. عبادات و سایر اعمال هم صالح بودن و پذیرفته‌شدنشان در گرو این عمل است؛ نماز خواندن، نماز شب خواندن، مناجات کردن، ذکر گفتن، همهٔ این‌ها عمل صالح است، اما اگر در چهارچوب «انتظار» نباشد، ارزشی پیش خدای تعالی ندارد!

روایات زیادی داریم که بدون ولایت، عبادت اصلا معنی ندارد! معنی ندارد کسی بگوید من خودِ خدا را عبادت می‌کنم و کاری به بقیه ندارم. خدا فرموده باید توجه به «ولیّ» من داشته باشی، باید مطیع ولیّ من باشی و اگر در این چهارچوب نباشی عبادتت عبادت نیست. قبلا قضیهٔ آن خواجه را گفتم که در اوج عرفان، در اوج چله‌نشینی و ذکر و خلسه‌های عرفانی، چون ولایت ندارد، عملش ارزشی برای خدا ندارد. عمل باید در چهارچوب «تولی» باشد. تولی یعنی اطاعت از ولی و تلاش برای قدرت‌یافتن ولی در جهت اجرای «دین».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 1
    کاملا صحیح است
  • نیما IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    درست است.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    شیطان پزستی در راستای همون تفکر الحادیست ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس