پائز: فدراسیون والیبال دنبال مقصر است نه دلایل ناکامی/ درباره این سناریو به من هشدار داده بودند/ منفعت‌طلبی برخی نزدیکان برای تیم، مشکل‌ساز شد

سرمربی تیم ملی والیبال پس از برکناری گفت: درباره این نوع رفتار احتمالی به من هشدار داده شده بود، اما به شخصه سعی کردم باور کنم که شرایط و افراد می‌توانند در موقعیت‌های مختلف متفاوت باشند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تیم ملی والیبال ایران با قبول ۷ باخت متوالی در میانه لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ در انتهای جدول جا خوش کرده است، بالاخره صبر رئیس فدراسیون تحت فشار فضای مجازی و انتقادات به سر آمد (و شاید مشاورانش که موضع آن‌ها در شرایط بحرانی بیشتر مقصر تراشی برای پاک کردن صورت مسئله است) و در اقدامی ناگهانی مائوریسیو موتا پائز، سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی را برکنار کرد تا شکست ۳ بر ۲ مقابل بلغارستان تاوان سختی برای سرمربی ۶۱ ساله تیم ملی داشته باشد.

المپیک پاریس برای ورزش‌های تیمی ایران اصلاً خوش یمن نبوده و خبری از تیم‌های ملی والیبال، بسکتبال، فوتبال و هندبال ایران در المپیک ۲۰۲۴ نخواهد بود، اما نباید از یاد برد که همین سودای سومین حضور در المپیک باعث برکناری ۲ مربی ایرانی و خارجی در عرض یک سال شد.

پس از برکناری پائز از هدایت تیم ملی والیبال ایران، گفت‌وگویی با این مربی ۶۱ ساله برزیلی-فرانسوی درباره نزدیک به ۴۵ روز حضورش به عنوان سرمربی ایران انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

فدراسیون ایران آمادگی لازم برای انجام تغییرات و پوست‌اندازی را ندارد

*در ابتدا لطفاً کمی درباره عملکرد تیم ملی در این ۷ بازی بگویید؟ آیا انتظار این عملکرد را داشتید یا تصور می‌کردید بهتر نتیجه بگیریم؟

پیش از پاسخ فنی به این سوال نباید از یاد برد که هدایت تیم ملی والیبال ایران در آخرین مرحله از یک چرخه انتخابی ۳ ساله برای صعود به المپیک پاریس به من سپرده شد و این در شرایطی بود که در ۲ سال و نیم قبلی و با نتایج ضعیف کسب شده، من در حالی تیم را تحویل گرفتیم که جایگاه ایران در رنکینگ جهانی سقوط کرده و عملاً شانس بسیار کمی برای راهیابی به المپیک داشتیم.

در این برهه سخت و فشرده، ما فقط ۴ هفته زمان داشتیم تا پروژه جدید فدراسیون که شامل پروژه تغییر نسل و همچنین صعود به المپیک بود را آغاز کنیم که با یک حساب و کتاب ساده می‌توان متوجه عدم تناسب زمان در اختیار و اهداف شد.

البته که هر مربی، بازیکن و تیمی به دنبال ارائه بهترین عملکردشان در رویدادهای مهمی مانند لیگ ملت‌ها، المپیک و ... هستند، اما برای رسیدن به موفقیت‌های مستمر باید تمام امکانات و ابزارها در کنار هم باشند تا یک سیستم نتیجه مطلوب را بگیرد.

به نظرم در شرایط فعلی فدراسیون والیبال ایران آمادگی لازم برای انجام تغییرات و پوست‌اندازی را باتوجه به نگرش و اهدافش ندارد و آن‌ها نتوانسته‌اند در این سال‌ها بازیکنان متولد ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ (۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳) را وارد بدنه تیم ملی بزرگسال کنند.

درباره این رفتار فدراسیون به من هشدار داده بودند

*پس از ۷ باخت و با تصمیم رئیس فدراسیون والیبال اخراج شدید، آیا تصور این رفتار را داشتید؟

به شدت در مورد این نوع رفتار احتمالی به من هشدار داده شده بود، اما به شخصه سعی کردم باور کنم که شرایط و افراد می‌توانند در موقعیت‌های مختلف متفاوت باشند، اما متأسفانه در نهایت اینگونه نبود و همان هشدارها به حقیقت پیوست.

البته همه در دنیای والیبال می‌دانند گاهی عدم صداقت و منفعت‌طلبی برخی افراد نزدیک در تیم می‌تواند چگونه مشکل درست کند، اما برخی مسائل از دستم خارج بود.

سعی کردم به تصمیم‌گیران در فدراسیون بفهمانم ساختن یک تیم منسجم نیازمند کادرفنی و دستیاران قابل اعتماد است

*می‌دانم که شما با برخی چالش‌ها پیش از آمدنتان به ایران درخصوص انتخاب دستیاران ایرانی روبرو بودید؛ آیا این اختلافات و به ویژه اختلاف نظر در انتخاب پیمان اکبری را تایید می‌کنید؟

تأیید می‌کنم، اما نه اختلافی که مد نظر شماست. من از ابتدای همکاری‌ام با فدراسیون سعی کردم به تصمیم‌گیران در فدراسیون بفهمانم که ساختن یک تیم منسجم نیازمند داشتن کادرفنی و دستیاران قابل اعتماد است، در واقع باید اعضای فنی دیدگاه و ارزش‌های مشترکی داشته باشند نه آن که هر فردی در کادرفنی برای هدف خاصی تلاش کند.

برای انتخاب دستیار ایرانی خودم با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده بودم و شناخت به وجود آمده حتی نام چند مربی ایرانی را به صورت رسمی پیشنهاد دادم، اما متأسفانه مورد موافقت شخص رئیس فدراسیون قرار نگرفت و گزینه فدراسیون همان مربی ایرانی بود و پافشاری آن‌ها روی همان فرد کاملاً مشهود بود.

*آیا حضور برخی دستیاران ایرانی خللی در کار شما وارد کرد؟ زیرا هم‌اکنون همان دستیار به عنوان سرمربی جایگزین شما شده است.

نکته مهم در خصوص این موضوع مربوط به من نیست و زیان عمده‌ای به شخص من وارد نشد. در واقع اثرات این نوع نگرش‌ها فقط سردرگمی، اردو، تمرینات، بازی‌ها و آشوب در داخل تیم است که ذهن بازیکنان را مشوش می‌کند و نتیجه‌ای جز شکست نمی‌تواند داشته باشد. این یک جنبه بسیار مهم است، زیرا برای افزایش اعتماد به نفس، حس همدلی و فداکاری بازیکنان نباید جایی برای خلل در ایجاد ارتباطات و تحریف استراتژی‌ها باشد.

مشکل والیبال ایران به خاطر ضعف بازیکن نیست

*آیا از عملکرد بازیکنان انتقاد دارید و مشکلی با بازیکنان داشتید؟ به نظرتان مشکل اصلی تیم ایران فنی و مربوط به بازیکنان است یا از فدراسیون؟

مشکل والیبال ایران به خاطر ضعف بازیکن نیست، زیرا ایران بازیکنان مستعد زیادی دارد که در همین مدت کوتاه با اکثرشان رابطه قوی و دوستانه‌ای برقرار کردم. بازیکنان ایرانی مانند هر تیم دیگری در جهان به یک برنامه قوی و ساختاریافته نیاز دارند. اشتیاق و تعهد من هم بیش از ۱۰۰ درصد بود و بازیکنان شاهد این موضوع بودند.

*آیا کاپیتان با شما همکاری می‌کرد؟

میلاد عبادی‌پور بازیکن بزرگ و شناخته‌شده‌ای است و سعی می‌کند تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام دهد. رابطه خوبی داشتیم، اما قطعاً درک رفتار بازیکنان با همدیگر و اعتماد هم‌تیمی‌ها به کاپیتان به زمان نیاز داشت.

نمی‌توانم توضیح دهم در دوبی چه اتفاقی برای مرادی افتاد

*آیا اختلافی با مسئولان فدراسیون و یا سرپرست تیم داشتید؟

اختلاف که نه، اما قطعاً در برخی موارد نظرات متفاوتی داشتیم. اختلاف‌ها باید به سازندگی تیم ختم بشود، اما متأسفانه مشکل اصلی مسئولان فدراسیون این بود که به جای بررسی دلایل عدم موفقیت همیشه دنبال مقصر هستند. با این نگرش نه‌ تنها پیشرفتی حاصل نخواهد شد بلکه فقط صورت مسئله را پاک می‌کنند و مشکلات ریشه‌یابی نمی‌شوند و هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

*شنیدیم که درباره شرایط پروازها و حتی اردوی ژاپن با شما هماهنگی نکردند؟

از روز اول حضورم در تیم ملی همه چیز را ترتیب دادم تا بهترین آمادگی برای بازیکنان انجام شود. اردوی برزیل و همچنین ژاپن را ترتیب دادم، زیرا دوستان زیادی در این دو کشور دارم و در این‌موارد با فدراسیون هماهنگ بودیم.

*درمورد اتفاقی که برای وحید مرادی، نایب رییس فدراسیون در فرودگاه دبی رخ داد، توضیحی دارید؟

برای من غیرممکن است که توضیح دهم در آنجا چه اتفاقی افتاد، زیرا چیزی در این مورد نمی‌دانم. فقط می‌توانم بگویم که متأسفم و امیدوارم مشکلی برای مرادی پیش نیامده باشد.

سرمربی آینده هر کسی باشد باید آزادی انتخاب داشته باشد

*در آخر آینده والیبال ایران را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

والیبال ایران پتانسیل بالایی برای بزرگ شدن و نوشتن فصل جدیدی در تاریخ والیبال جهان دارد، اما برای رسیدن به چنین موفقیتی به چشم‌انداز، استراتژی و فرمانده منسجم نیاز دارد.

برد سخت نیست، آنچه سخت است آنست که همیشه در اوج بمانید. احترام به کشور باید از هر چیزی مهمتر باشد. این طرز فکر باید در مسیرهای خوبی قرار گیرد، زیرا همه تیم‌ها در روند تکامل هستند و ایران نمی‌تواند از این پیشرفت‌ها عقب بماند.

سرمربی آینده هر کسی که باشد باید آزادی انتخاب داشته باشد و در مورد هر چیز مربوط به تیم ملی آزادانه و به دور از فشار تصمیم بگیرد.

در پایان و پس از مطالعه مصاحبه سرمربی تیم ملی والیبال و رفتارهای فدراسیون والیبال می‌توان اینگونه برداشت کرد که رییس فدراسیون والیبال با همفکری دوستان کارنابلدش با برکناری سرمربی جدید تیم ملی آن هم پس از ۷ بازی به جای روبرو شدن با مشکلات و فرار از انتقادات، دم دستی‌ترین کار ممکن یعنی اخراج سرمربی را در دستور کارش قرار داد؛ آن هم در حالی که تیم ملی عملاً شانسی برای المپیکی شدن ندارد و معلوم نیست اخراج پائز و جایگزینی پیمان اکبری چه دردی را دوا خواهد کرد.

جالب آنکه این مصاحبه نشان می‌دهد پائز تا چه میزان از دخالت‌های دستیاران ایرانی‌اش دلخور بوده و جالب‌تر اینکه هماهنگی اردوهای برزیل و ژاپن از سوی شخص پائز نشان از ضعف برنامه‌ریزی فدراسیون دارد، زیرا هیچ جای دنیا مرسوم نیست که سرمربی دنبال پیدا کردن محل اردو برای تیم ملی باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    32 0
    پائز یک مربی کاربلد، جنتلمن و خوبی بود باید به ایشان فرصت و زمان لازم داده می شد. در مصاحبه اش چقدر کارشناسی و سنجیده مسائل را بیان کرده است. با این نوع برخوردهای نسنجیده فدراسیون، والیبال ما بشدت آسیب خواهد دید
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      11 5
      دقیقا"کودتای سعید معروف بود چون برای سر مربی گری تیم ملی انتخابش نکردند با تبانی با یکسری از بازیکنان آنها قبول نکردند در تیم ملی بازی کنند بازی بقیه افراد حاضر در تیم را هم دیدی که صدای پائز رو هم در آورده بود. یکی نیست به معروف بگوید چون در آمریکا برای کودگان زیر 10 سال کلاس والیبال دائر کردی یعنی باید سرمربی تیم ملی والبیال ایران شوی غوره نخورده میخواهی مویز شوی ؟ این مورد را در سایر تیم ها هم میتوانید مشاهده کنید
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 1
      موافق و مخالف ایشون نیستیم اما مصاحبه می‌تونه کار مدیر برنامه باشه و از طرفی خوب حرف زدن دلیلی بر فنی حرف زدن نیست. ۱۳:۰۱ مگه مسلمان نیستی که ندانسته و بر اساس حدسیات تهمت میزنی؟!
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    21 0
    هرمشاور ناکارآمد باعث اخراج پائز شد در والیبال ایران خیانت کرده است بهتر از این مربی نمی توانستید پیدا کنید از خود ایرانی ها متعصب تر به تیم بود حیف شد کاش برگردانند
  • htn IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    14 0
    با یک ماه تمرین و تغییر نفرات تیم، شکل گیری تیم زمان بر هست، طبیعی هست، اخراج کردن و نداشتن آزادی انتخاب و عدم هماهنگی اردو ها
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    16 0
    این مربی کاربلدبود و در 20 روز نمی توانست گندکاری 3سال گذشته را جبران کند او به 2 سال زمان نیاز داشت . ضمن اینکه لیگ ما در سطح جهانی حرفی برای گفتن ندارد حتی لژیونرهای ما هم در باشگاههای طراز اول جهان بازی نمی کنند یا اصلا دعوت تیم ملی را رد می کنند آدمهای کارکشته مانند بهنام محمودی و امثالهم باید در فدراسیون برنامه ریزی کنند و بازیکنان مطرح نباید براحتی قصر در برند
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    11 0
    احتمالا از اول هم هدف انتخاب زوری پیمان اکبری به عنوان دستیار و بعد سرمربی بود چون شب بازی با ترکیه پائز برکنار کردند که پیروزی احتمالی بزنن به نامش که اونم شکست خوردند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    7 4
    حرفهای خوب و منطقی زده است در این فرصت کم بهترین مربیان دنیا را هم اورده بودید نمی توانست کاری برای تیم درمانده بکند متاسفانه باید گفت همه مشکلات والیبال از زمان دولت روحانی شروع شد روحانی فردی جنتلمن پشت درهای شیشه ای نشسته بود و بدنبال خرابکاری در تمامی زمینه ها ساخت مسکن را متوقف کرد تا فشارش به دولت بعدی باشد وزارت نیرو را با نابودی کشاند با وگذاشتن وزاری نابالغ وزارت را به همچنین و از همه مهمتر ورزش یک بار نشد این فرد بیاید و از ورزشکاران تقدیر کند بهر حال باید از ابتدا شروع کرد و بدنبال مقصر اصلی که همانا فدراسیون و دولت روحانی بود
  • الحق IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 2
    از اول قراربود نسخه فوتبال با مربی در پیت ایرانی برای والیبال نیز اجراشود حالا انجام شد
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    8 2
    اصرار روی مربی ایرانی به دلایل کاملا غیر ورزشی و برای خودشیرینی عده ای کار را به اینجا کشاند، اصرار بر کاربرد واژه دست بجای ست، سرنخ را نشان میدهد! هیچ احدی با مربی ایرانی مخالف تیست ولی وقتی چنین گزینه ای فعلا مهیا نیست چرا با آبروی یک ملت بازی میشود؟!
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 4
      دروازه جهنم رو ببند منافق بی‌سواد! اصرار بر واژه دست به جای ست برای حفظ زبان و فرهنگ ملی ماست‌. درود بر شرف و درایت اصرارکننده. تو ایرانی نیستی که بدونی دست از قدیم بوده! در مورد مربی ایرانی هیچ اصراری نبوده و هیچ خودشیرینی‌ای هم در کار نیست. همه جای دنیا اولویت با مربی داخلیه‌ ایران که تافته جدا بافته نیست. مربی خارجی هم زیاده اومده و میاد. پس خودشیرینی در کار نیست. اونی که خودشیرینیه اون منافق بی‌شرفیه که برای یه تیکه استخون برای غرب دم تکون میده
  • یه ایرانی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    6 0
    دوستان ایشان مربی حرفه ای هستندوکارش راهم بلدبود. ولی زمان یافرصت میخواست مابه واقعیت ها که نگاه میکنیم وبایدبینیم که فدراسیون اوالیبال خودش قبلاچکارکرده است تااین تیم به این حال روزافتاده است.یاهمان ضرب المثل که میگوید وقتی دیگران کاشتندکه ماهابخوریم قطعا ماهم بایدبکاریم که دیگران بخورند. حالاببینیدوقتی فداراسیونهای قبلی ولاسکورا آوردند ورفتیم 5جهان شدیم وآن نسل رابرای ایران ساخت. البته باحترام به مربیان خوب وطنم. ایشان آقای اعطایی راآوردندوحاصلش این میشودکه این فدارسیون الان داره دست پخت دوسال آقای اعطایی رامی خورد. پس درتمام اموربایدانصاف رارعایت کنیم وبه یک مربی خارجی برای چندروزآوردیم وبدون بازی تدارکاتی وشناخت ازاین بازیکنان خواسته باشیم زودنتیجه بگیردوتمام کاسه گوزهاراسراوبشکنیم درست نیست. پس بایدبگوئیم که مقصر صددرصداین مسئله فدراسیون اوالیبال است نه سرمربی.. خوب حالا پس چراپیمان اکبری ضعیف ترین تیم بعدازایران ترکیه بودنتوانست شکستش بدهد؟ درانتخاب بعضی ازبازیکنان اشتباهی صورت گرفته وبایدتجدیدنظرکنند. به امیداول یک مدیریت خوب بعدموفقعیت والیبال کشورعزیزمان ایران.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    7 0
    چرا به نظر مردم توجه نمی کنید با وجود باخت های پشست سرهم مردم این مربی را دوست داشتند این بنده خدا پائز هیچ تقصیری نداشت و ارنج بالا زده بود تیم بحران زده والیبال ایران را بسازد ولی افسوس آقایان کارشناس اونقدر گوش این تقوی را پر کردند آخرش تصمیم عجولانه گرفت وکارها را خراب تر کرد
  • طبا IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 1
    رئیس فدراسیونی که اینکاره نیست !!! سرپرستی که یهویی غیب میشه !!!! یه شخصی که همیشه و سفارشی بعنوان دستیار در تیم میذارند و امروز هم مربیگریش رو هم دیدیم که مثل یه چوب خشک و بی خاصیت قدرت یه تعویض درست و حسابی رو هم نداشت !!!! با تموم اینا، دنبال رفتن به المپیک هستید !!؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      7 0
      آقا المپیک پیش کش آبروی والیبال ایران بیش از این نرفته چاره ای بیاندیشند این که نمی شه به تیم های درجه سه دنیا هم ببازیم!!!!!!!!!!
  • یه ایرانی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    4 0
    آقای تقوی عزیز. چراسرمربی راعوض کردی. مگرشماحاصل3سال کارجناب اعطایی رانمی بینید؟. مگرپیمان اکبری ازایشان توانمندترهستند؟ باباشمارابخدابه نظرمردم احترام بگذارید. مشکل ازشخص خودت هست ومشاوران غلطی که بهت میدهندخوب اگرتوتوانایی وقدرت فکرکردن راداشتیدقطعادرست فکرمیکردیدنه اشتباه پشت اشتباه. بس کنید دیگه مردم رااینقدرخسته ودرمانده نکنید. معلوم است خیلی ازاین انتخاب هاکه درتیم شده که کارسرمربی نبوده بسیاراشتباه بوده است شماچرادستیاربه ایشان تحمیل کردید؟ مگرغیرازاین انتظاری بوده ازاین تیم. پس تادیرنشده اول مشکل خودت ومشاوران اشتباهی که بهت داده اند راحل کنید. لطفاً مقداری منطق داشته باشیم. انشالله که درادامه راه موفقیت وسربلندباشید.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 0
    مشکل روحی و روانی بازیکنان ارتباطی با تعویض مربی ندارد این مشکل نیاز به مشاور روانشناسی دارد تا پیوسته در کنار تیم باشد
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      0 0
      فقط یه چیزی در مورد مشاور شنیدید و بس! مشاوری که فقط نقشش مشاور باشه برای حل افسردگی و وسواس بازیکنان خوبه نه انگیزه برد دادن! اون کار مشاوره‌ای خود مربیه که به دلایل بی انگیزگی بازیکن واقفه. هر چی می‌شنوید رو تکرار نکنید خواهشا. برید علمش رو کسب کنید. با آرزوی موفقیت.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    خاک بر سر رئیس فدارسیون با چه ادله ای این مربی خوب رو برکنار کردی واقعا بهتر نبود به جای عبادی پور یک بازیکن دیگر بازی می کرد امروز هم پیمان اکبری تقریبا کامل به بازی داد
  • DE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    همه چیز ایران در دنیای ورزش و حرفه ایگری مسخره و افتضاح است، اینم روش، مگر شما انتظار دیگری داشتید.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    قطعا نهادهای نظارتی بعد از فوتبال باید پیگیر امور فدراسیون والیبال باشند. شخص آقای اکبری با حمایت قاطع فدراسیون به دنبال خالی کردن جا پای هر سرمربی خارجی است که به تیم تزریق می‌شود. باند سازی و ویژه خواری جزو لاینفک وجودی آقای پیمان اکبری است که لازم هست نهادهای نظارتی به سرعت در این مهم ورود کنند
  • Aadam IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    دقیقاً مثل کولاکوویچ اینم مفت از دست دادیم متأسفانه
  • ایرانی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    بچها اصلا روحیه نداشتند.اصلا به فکر غرور میلیونها ایرانی نبودند هر چند اوضاع کشور نابسامان باشه اما بچها با هم همدل نبودند و لبخند به رخ نداشتند بسیار نامید بودند ..بیشتر کاپیتان شماره دو ملا ایران به ایشون باخت فقط دوباره بازیها را مرور کنید ....امین هم با روحیه نبود ...شما باید به عشق مادران ایران برید زمین ن مسولین بی کفایت
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    گمان کنم بهترین تصمیم زمانی گرفته میشود که از ایده های کسانیکه در فضای مجازی مطرح کردند و با در صد بالایی درست از اب درامده استفاده کنیم. بگذریم تصمیم های عجولانه و پخته نشده همیشه در سر ساز بوده. بهتر بود اجازه میدادیم این تورنمنت تمام شود و بعد ارزیابی میکردیم. اما حالا چه کنیم، بازی با امریکا را در پیش داریم که حیثیتی هم هست. این روزها از هوش مصنوعی حتی در فروشگاهای اینترنتی هم استفاده میشود. نمونه اش استفاده منفی در دیوار است. در بازی با امریکا شک نکنید که هوش مصنوعی استفاده خواهد شد تا سه هیچ برنده شوند. باید هوش مصنوعی را گول بزنیم تا امریکا را ب بیراه ببرد.
  • حمید IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    فقط و فقط باید یک مربی درجه یک دنیا بیاد و تمام اختیارات دست خودش باشه و به غیر از تیم ملی با هیچ باشگاه دیگه قرارداد نبنده از لحاظ مالی تامین بشه دوباره نزارن چند ماه مونده به لیگ ملتها مربی انتخاب کنن باید سریعا بعد از المپیک شروع بکار کنه چون این تیم خیلی کار داره
  • پیمان IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    پائز مربی خوبی هست باید به یه مربی فرصت داد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    آلکنو که آلکنو بود اون رفتار رو باهاش کردن چه برسه به پائز بیچاره، به عطایی هم انقدر فشار آوردن خودش فهمید تو برزیل استفا داد. یاد تیمهای عربی دهه ۷۰ و ۸۰ افتادم که تا میباختن مربی عوض میکردن، الان تیمهای عربی روششون رو عوض کردن و رفتن سراغ تقویت لیگ و زیرساخت ، ما تازه افتادیم دنبال تعویض مربی شب قبل بازی. اینجوری هیچ مربی بزرگی چه ایرانی چه خارجی در آینده سمت ایران نمیاد. البته اگه آبروی ایران برا بعضیا مهم باشه.
  • mojtaba SE ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    7 باخت دیگه نیازی به نق زدن و :نقد و تحلیل و غوغا سازی: نداره..میگه بازیکنان عالی هستند ؟پس ایراد از تو است که نمیتونی نتیجه بگیری..
  • امین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    آقای پائز مربی خوبی بود اصلا شما بروید بهترین مربی دنیا را بیاورید وقتی بازیکنان اشتباهات داشته باشند نتیجه شکست است... اکی..!
  • محمد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 0
    خوبه همه اشکالات خودتون رو به گردن این بدبخت انداختید. این بیچاره تو این ماه چیکار می تونست بکنه؟ اتفاقا تو همین مدتی که اومد دریافت بچه ها (به جز بازی بلغارستان) خیلی خیلی بهتر شده بود.فرق ما با ژاپن اینه. همین فلیپ بلین تا دو سال همش تیمش شکست می خورد.اما بهش ملت دادن . شما چی ؟ همش مربی عوض می کنید!!!!
  • US ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    1 0
    با سلام متاسفانه هیچ چیز سر جای خودش نیست رابطه کاملا جای ظابطه را گرفته مثل همه مواردی که در مملکت شاهد هستیم
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    تیم ملی سرباز میخواد و جای کسی است که برای اهتزاز پرچم کشورش حاضر به جانفشانی باشد ، مطلبی که حتی این مربی خارجی تیم هم بهش رسید و علنا بیانش کرد که بازیکنان نمیجنگند، بله متاسفانه در نسل جدید تعصب به پیراهن و تیم ملی و وطن در بعضیها بسیار کمرنگ شده و از حرکات بازیکنان مشخص هست که حاضر نیستند تا با تمام توان برای تیم ملی و کشور مبارزه کنند ، بازیکنی که حاضر نیست برای تیم ملی بجنگد جایش در تیم ملی نیست ، اشباهی که با تقویت بازیکن سالاری و بزرگ کردن نام یک یا چند بازیکن قبلی برای دعوت کردنشون و یا تقاضا برای آوردن مربیان خارجی قبلی مثل ولاسکو در نسل جدید هم ریشه دوانده و باورشان شد که این خود بازیکنها هستند که از ماهیت تیم ایران مهمتر هستند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس