کد خبر 1611044
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
دولت ژاپن قرارداد حمایت بلندمدت از اوکراین امضا می‌کند

دولت ژاپن با امضای یک توافق‌نامه بلندمدت، متعهد به حمایت از اوکراین می‌شود.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در دولت ژاپن گفتند: توکیو توافق‌نامه‌ای را امضا خواهد کرد که براساس آن توکیو متعهد به حمایت بلندمدت از اوکراین می‌شود؛ برگزاری مذاکرات بین دولتی ظرف ۲۴ ساعت پس از هر گونه تهاجم جدید روسیه برای تعیین کمک‌هایی که امکان ارائه دارد، بخش مهم این توافق خواهد بود.

این توافق‌نامه که به مدت ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت، در یک نشست دو جانبه میان فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در حاشیه نشست سران گروه هفت در ایتالیا که از روز پنجشنبه آتی آغاز می شود، امضا خواهد شد.

گروه هفت بیانیه مشترکی را در ژوئیه گذشته (خرداد ۱۴۰۲) منتشر کرد که در آن تعهد خود را به حمایت بلندمدت از بازسازی امنیت و دفاع اوکراین، با جزئیاتی که باید از طریق توافق‌های دوجانبه با کشورهای مربوطه ایجاد شود، ابراز کرد.

توافق ژاپن با اوکراین که بر حمایت بلندمدت از بازسازی این کشور جنگ زده متمرکز است، شامل همکاری در مین زدایی و تهیه تجهیزات دفاعی غیرکشنده است. این توافق در چارچوب قانون اساسی ژاپن که جنگ را کنار گذاشته، قرار دارد.

انتظار می‌رود که این توافق شامل حمایت مالی و تلاش‌هایی برای احیای زیرساخت‌های زندگی و صنعتی، از جمله برای تولیدات کشاورزی باشد.

کیشیدا روز پنجشنبه در جلسه کمیته حزب حاکم ژاپن گفت: تلاش های بین المللی را برای تحقق «صلح پایدار در اوکراین در نزدیکترین زمان ممکن» رهبری خواهد کرد.

کیشیدا و زلنسکی آخرین بار در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) ملاقات حضوری داشتند، زمانی که ژاپن میزبان اجلاس گروه هفت در هیروشیما بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس