کد خبر 1613189
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
برگزاری اعتراضات علیه گروه ۷ در جنوب ایتالیا

رسانه‌ها از برگزاری برخی حرکت های اعتراضی و نمادین از طرف گروه های مختلف علیه جی۷ همزمان با برگزاری این اجلاس در جنوب ایتالیا خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی نوشت: در حالی که کشورهای عضو جی۷ پشت درهای بسته گرد هم می آیند، ساکنان جنوب ایتالیا در محل برگزاری این نشست علیه جنگ، گاز و بی عدالتی اجتماعی اعتراض می کنند و پخش غذای فقیرانه ای که از نان خشک درست می شود، نماد انتقاد و اعتراض می شود.

آنتونلا آسناتو نانوایی که در این حرکت اعتراضی شرکت کرده است توضیح می‌دهد: وقتی پول زیادی نداری یک فریسا ( نان خشک) با گوجه‌فرنگی می خوری و این ناهار یا شام است.

آنتونلا و همسرش کارلو این نان خشک ها را به شام مردم فقیر اهدا می کنند که یک رویداد متقابل برای وعده غذایی مجلل شرکت کنندگان G۷ در قلعه سوابی بریندیزی است.

آنتونلا این انتقاد را به کشورهای جی هفت وارد کرد که آنها نیازهای اولیه ای را که در کشور ما وجود دارد نمی بینند و تعداد آنها زیاد است. آنتونلا از فقر و بیکاری زیاد خبر داده و گفت: همه ما در سختی های زیادی هستیم. وی اقدامات دولت را عامل این مسئله دانست.

بسیاری هم کسب و کار خود را در اعتراض به این شرایط بستند. در اعتراض به G۷، آن ها می‌خواهد در میدان بزرگ مرکزی ویتوریا، دقیقاً در نزدیکی منطقه قرمز مهر و موم شده تجمع کنتد.

اتحادهای مختلفی علیه اجلاس سران G۷ گرد هم آمده اند. روبرتو آپریل از اتحادیه کوباس یکی از مسئولین اصلی برگزاری این اعتراضات است. روی پوستر بزرگی در دفتر او نوشته شده است: «نه به جنگ، نه به جی هفت.

روبرتو می‌گوید: در آپولیا ( محل برگزاری نشست جی ۷) اگر به شرق نگاه کنید، می‌توانید انواع سناریوهایی را ببینید که در رابطه با روسیه، اوکراین و همچنین چین ایجاد می‌شوند.سناریوها وحشتناک هستند. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در جنگ اوکراین شکست بخورند و این فقط می‌تواند به معنای تشدید تنش باشد که می‌تواند ما را وارد جنگ جهانی سوم وارد کند.

یک تظاهرات بزرگ سراسری هم برای بعد از ظهر شنبه در شهر فاسانو، که نزدیک به سایت کنفرانس Borgo Egnazia است، برنامه ریزی شده است. برای اولین بار، یک پاپ در یک نشست بین المللی مانند اجلاس G۷ شرکت می کند.

"روبرتو" امید زیادی به حضور پاپ فرانسیس دارد، کسی که در تلاش است تا بر G۷ تأثیر مثبتی برای صلح داشته باشد.

یکی دیگر از معترضان نشست جی هفت در این باره گفت ما مخالف گاز هستیم. ما باید هر چه سریعتر از سوخت های فسیلی خارج شویم. وی ازاین مسئله انتقاد کرد که وقتی بحث انرژی مطرح می شود، بحث خطوط جدید و پروژه های جدید در میان است. این معترض گفت: اما ما آنجا هستیم تا پایمان را از روی گاز برداریم. او معتقد است که سیاستمداران باید بیشتر به حرف مردم و نه فقط به لابی‌ها، صنعت یا دنیای مالی گوش دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس