کد خبر 1613285
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
جبهه‌گیری گروه ۷ علیه چین‌

کشورهای عضو گروه هفت اقتصاد برتر (G۷ شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به کمک تسلیحاتی موسسات مالی چین به روسیه هشدار دادند.

به گزارش مشرق، کشورهای عضو گروه ۷ روز جمعه در نشست پایانی خود در ایتالیا ضمن انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که این گروه در تلاش برای آسیب رساندن به چین یا خنثی کردن توسعه اقتصادی این کشور نیست ولی به اقدامات ناعادلانه پکن در تجارت جهانی پاسخ خواهد داد.

یک مقام ارشد آمریکایی در گروه ۷ گفت: واشنگتن انتظار داشت که شاهد وحدت بی‌سابقه‌ای در میان کشورهای این گروه در مقابله با سیاست‌ها و اقدامات ناعادلانه چین باشد.

آمریکا این هفته تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های چینی به اتهام ارسال ابزارهای نیمه رسانا به روسیه اعمال کرده بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز طی نشستی دوجانبه با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکرایی خود، پس از امضای پیمان امنیتی دوجانبه به خبرنگاران گفت: چین به طور مستقیم به روسیه سلاح نمی‌دهد بلکه دسترسی به فناوری تولید این سلاح‌ها را در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

بایدن روز جمعه با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، میزبان اجلاس سران گفت و گو کرد و در آنجا توافق کردند که همه گزینه‌ها را برای تحمیل هزینه‌های بیشتر به روسیه دنبال کنند.

رهبران گروه ۷ همچنین وعده دادند تحریم‌هایی علیه سازمان‌ها و موسساتی اعمال کنند که برای دور زدن تحریم‌های روسیه به مسکو کمک می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    1 0
    پیش بسوی قرن آمریکایی. کار روسیه را با یک جنگ فرسایشی تمام کردید و حالا نوبت چین و بعد پایان. دیکتاتورها با آرزوهایشان زندگی می کنند و هرگز به آن نمی رسند، اما دموکراسی ها با اندیشه هایشان زندگی می کنند و به آرزوهایشان می رسند.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 1
    دیگه کسی با کلاه اینا ..... هم پیمونه نمیکنه!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس