کد خبر 1615021
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
هاشمی: استفاده از VAR به فسادستیزی کمک می‌کند

وزیر ورزش و جوانان اعتقاد دارد استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی به فسادستیزی و کمتر شدن اشتباهات داوری کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی پس از پایان برگزاری مراسم برترین‌های فوتسال درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرده است. سیاست‌های ما فرقی نمی‌کند، فوتبال باشد یا رشته‌های دیگر، مبارزه با فساد صورت می‌گیرد. طبیعی است باید با هر کسی که تخلف کرده، شدیدترین برخوردها صورت بگیرد. مسئولان گزارش واقعی و کامل را تقدیم مردم می‌کنند. ما هم از مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم تا ان‌شاء‌الله با پاک شدن فساد، خانواده‌ها به ورزش اعتماد بیشتری داشته باشند.

وی در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR‌) در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران تصریح کرد: مشکلات VAR‌ را سربسته گفته بودم. یکسری مشکلات اداری خارج از ورزش بود و نیاز به بررسی داشت. خوشبختانه بررسی‌ها انجام شد و فدراسیون فوتبال نیز امروز رسماً اعلام کرد. ما مبلغ 110 میلیارد تومانی که دولت در نظر گرفته بود، به این موضوع اختصاص دادیم و هفت دستگاه تقدیم جامعه فوتبال کشور می‌شود و طبق اعلام فدراسیون، لیگ آینده با VAR‌ برگزار می‌شود. همین موضوع به فسادستیزی و احیاناً کاهش خطاهای انسانی که وجود دارد، کمک خواهد کرد و خطاها به حداقل می‌رسد.

وزیر ورزش و جوانان درباره پیگیری‌هایش برای برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی با سیستم کمک داور ویدیویی گفت: فینال جام حذفی از حساسیت بیشتری برخوردار است و نباید حقی از تیمی ضایع شود. با مشورت‌ها و رایزنی‌هایی که انجام شد، دستور دادیم مسئولان ورزشگاه آزادی شرایط را آماده کنند. من امروز بازدیدی یک ساعته از ورزشگاه آزادی داشتم تا فینال جام حذفی در اینجا برگزار شود. در کنار آن از مهدی تاج خواسته بودم از فیفا برای استفاده از VAR‌ مجوز بگیرند که خوشبختانه این اتفاق افتاد تا حقی از تیمی ضایع نشود.

هاشمی در واکنش به بحث پایان خدمت برخی از بازیکنان تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد: در کنار قانون ستاد نیروهای مسلح، در دیداری که اعضای تیم ملی فوتسال با مقام معظم رهبری داشتند، این موضوع مطرح شد و درخواستی تقدیم مقام معظم رهبری کردیم. این موضوع پیگیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس