۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز موردنیاز واردات تأمین شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: از ابتدای امسال تا ۲۸ خرداد، ۱۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش مشرق به نقل از بانک مرکزی، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی و دارو ۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون دلار و برای خدمات ۳۲۴ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۹۳۱ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۵۹۶ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان باهدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران خاطرنشان کرد: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۵۷۳ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۷۴۷ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۳۹۷ میلیون دلار صورت‌گرفته است.

بالسینی گفت: این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۶۵۳، ۱۳۹، ۵۲۷، ۴۹۲ و ۲۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا روز ۲۸ خردادماه سال جاری دریافت کرده‌اند. علاوه بر این گروه‌ها، ۴ میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار ارز نیمایی و ۹۰۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص‌داده‌شده است.

این مقام مسئول افزود: میانگین موزون نرخ ارز یک‌ماهه منتهی به ۲۸ خرداد، ۳۸ هزار و ۳۳۱ تومان برای دلار، ۴۱ هزار و ۱۶۵ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۴۳۷ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۲۸۳ تومان برای یوآن چین، ۴۳۵ تومان برای روبل و ۱ هزار و ۱۷۶ تومان برای لیر محاسبه شده است. تاکنون در مجموع ۳۳ حراج شمش طلای انجام شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۵.۴ تن طلا تومان معامله شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس