کد خبر 1615851
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
سخنان پوتین در احتمال ارسال تسلیحات به پیونگ یانگ نگران کننده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنان رئیس جمهور روسیه درباره ارسال احتمالی تسلیحات به کره شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی سفر به پیونگ یانگ، از احتمال ارسال تسلیحات به کره شمالی خبر داد؛ موضوعی که به شدت آمریکا و متحدان منطقه آن را نگران کرده است.

بر این اساس، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سخنان پوتین در احتمال تسلیح کره شمالی به شدت از منظر واشنگتن نگران کننده است.

وی بدون اشاره به حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا و تشدید تنش در این منطقه، خاطر نشان کرد: در صورت ارسال تسلیحات روسی به پیونگ یانگ، این مسئله منجر به بی ثباتی در شبه جزیره کره خواهد شد. همچنین بر حسب تسلیحاتی که به کره شمالی ارسال می‌شود، این موضوع می‌تواند نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد که خود روسیه نیز از آنها حمایت کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با ابراز نگرانی از روابط نزدیک روسیه با کره شمالی، گرچه آن را ناراحت کننده خواند اما از وقوع آن ابراز تعجب نکرده و تاکید داشت: روسیه به دلیل استیصال به نزدیکی به پیونگ یانگ نیاز دارد.

پوتین پیش تر به کره جنوبی هشدار داده بود در صورتی که سئول اقدام به انجام اشتباه بزرگ برای ارسال تسلیحات به اوکراین کند، مسکو می‌تواند به این مسئله پاسخی دهد که برای کره جنوبی دردناک خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    5 1
    خب معلومه پوتین خوب حالیش میشه که توجهان چه خبره،پس گام هایی که باعث میشه منافع اون تقویت بشه روپیش می کشه وگام هایی که باعث میشه منافعش ضررببینه روپس میزنه. ☆این یعنی به کارگیری ازیک روش اصولی برای حفظ منافع ملی وبین المللی ☆
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    2 7
    پوتین کاسه گدایی دستش گرفته. باورش نمیشد یه روزی به کره شمالی باج بده. پس بچشید آنچه برای خود اندوختید.
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      2 0
      حمایت کردن از دوستان قدیمی مثل کره شمالی بهتر است یا بی اعتنایی کردن به دوستان قدیمی مثل کره شمالی به امید نرنجاندن دشمن
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    7 2
    توسلاح می‌فروشی ،روسیه هم میفروشه
  • US ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 6
    روسیه فقط دنبال اخاذی از غرب است
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    2 1
    امریکاه جنایتکار زدی ضربتی ضربتی نوش کن ،پوتین سیاستمدارکارکشته ای هست، چییه تعجب داره شما اسرائیل رو هوار کردین سراین منطقه وکشور فلسطین رو غصب کرده وخون مردم مسلمان این منطقه رو کردین توشیشه حالا پوتین هم میخواد به هم پیمانش سلاح بده وقرارنیست کشوری رو غصب کنه وبچه های بیگناهش رو بکشه وجلوی غذاواب وداروشون روبگیره! باشما باید مثل خودتون رفتار کرد مرده شور دنیا گفتمان امروز وفردا روببرن که فقط باد هواست 👌👍😈🤮
  • صفدر مص. IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    3 1
    امریکا غلط اضافه کرد همش اظهار نگرانی کن تا جونت در بیاد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 2
    پوتین جنایتکار احمقی بیش نیست به حرفاش اهمیت ندید بره به جهنم کره شمالی
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 2
    روابط با کره شمالی، یعنی رابطه با قوم اهل ما قبل حجر، بدبخت پوتین به چه فلاکتی افتاده
  • نفرین بر امریکا !! IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 0
    سردمداران رذل امریکا ، دنیا را به آتش و خون کشانده اند ..... امریکا ننگ بشریت !! ..... نفرین و ننگ بر امریکا !! .... نفرین و ننگ بر طرفداران امریکا در هر جای جهان !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس