قالیباف

نشست صمیمی محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با علما و بزرگان اهل تسنن در تهران آغاز شد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف شامگاه یکشنبه - سوم تیرماه - در نشست صمیمی با علما و بزرگان اهل تسنن که در محل سالن همایش‌های سرچشمه تهران برگزار شد، اظهار داشت: اقوام ایرانی، مذاهب مختلف، اقلیت‌های دینی، تارو پود سرزمین ایران هستند، که وجود یکایک ما در کنار یکدیگر سبب استحکام و زیبایی ایران شده و فرصت‌های بزرگی برای کشور و همه ملت فراهم کرده است.

خیرخواهان اسلام و ایران برای اتحاد گام بردارند

قالیباف گفت: دشمنان در طول تاریخ همیشه به دنبال برهم زدن ایران بودند که دلیل آن اتحاد و یکپارچگی در تنوع اقوام ایران اسلامی است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:با بیان اینکه هر فردی که خیرخواه اسلام و ایران است باید در مسیر اتحاد گام بردارد، گفت: امروز استکبار جهانی مسلمانان را بدون توجه به قومیت آنها از کرد، لر، بلوچ، ترک، فارس و آذری و دیگر قومیت‌ها به خاک و خون می‌کشد و امروز امت اسلامی در فلسطین جانانه از سرزمین خود دفاع می‌کند در حالی که برادران اهل تسنن ما هستند.

شهید سلیمانی تا پای جان برای شیعه و سنی مبارزه کرد

قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی تا مرز جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی پیش رفت، تصریح کرد: بدون اینکه به قومیت یا مذهب توجهی کنیم، ایران در دفاع از فلسطین به پا خواست و شهید سلیمانی نیز در سوریه در دفاع از مسلمانان اهل شیعه و تسنن تا پای جان مبارزه کرد.

مشکلات مرزنشینان را با گوشت و پوست و استخوانم درک کردم

قالیباف با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برای دفاع از اسلام و مظلومیت بنا شد، گفت: در حوادثی که در عراق رخ داد، آیت الله سیستانی فرمودند «برادران اهل سنت ما نه برادران ما بلکه جان ما هستند» ؛ در عراق شیعیان برای دفاع از برادران اهل تسنن جان دادند و ما اینگونه باید کنار یکدیگر باید باشیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چنین حرکتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی الگوی جامعه اسلامی در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و محیط زیست است، یادآور شد: ما باید یکپارچه کنار هم قرار بگیریم و از ظرفیت این اتحاد استفاده کنیم. همان طور که باید از ظرفیت انتخابات به عنوان پنجره طلایی در حل مشکلات کشور بهره برد.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو اظهار داشت: باید در انتخابات فردی را انتخاب کرد که بتواند با کمک مردم، نخبگان، همه طوایف، همه اقوام، همه مذاهب و اقلیت های دینی سبب افتخار آفرینی برای ایران عزیز و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف‌ها شود.

قالیباف با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: هرچقدر از مرکز کشور فاصله گرفته و به مرزهای کشور نزدیک می شویم، این سختی اقتصادی بیشتر می‌شود. البته این موضوع را با گوشت و پوست استخوانم درک کردم و از شمال تا جنوب و شرق تا غرب را ماها و سالها با پای پیاده، خودور و بالگرد طی کردم و نیازها و ظرفیت های کشور را می فهمم.

نه به «برابری جنسیتی»، اصرار بر «عدالت جنسیتی»

قالیباف با تاکید بر تعهد خود برای بهبود شرایط زنان کشور عنوان کرد: غرب به دنبال برابری جنسیتی است ولی در نظام اسلامی برابری جنسیتی نداریم؛ اما بر عدالت جنسیتی اصرار داریم. بر همین اساس معتقدم زنان پیشران پیشرفت کشور هستند و نقش آنها در خانواده، نقش همسری و نقش فعال که در عرصه های اجتماعی، فنی و مدیریتی در جامعه ایفا می‌کنند مهم است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هرگز اجازه نخواهد داد زنان در دو راهی مادر یا فعالیت در اجتماع قرار بگیرند، یادآور شد: بلکه قطعا شرایط را به نحوی برای آنها فراهم خواهیم کرد که هیچ محدودیتی برای حضور آنها به عنوان مادر که ضامن تربیت فرزندان هستند و نقش آنها را در پیشرفت کشور ایجاد نشود.

شایستگی ملک انتخاب مدیر است نه مذهب و قومیت

قالیباف با بیان اینکه انتخاب مدیر در سطوح مختلف بر اساس شایسته گزینی خواهد بود، گفت: به مذهب و قومیت برای انتخاب مدیر توجه نخواهم کرد. بلکه مهم تاثیر و قدرت و شایستگی فرد برای آن پست و مسئولیت است. این رویه را در زمانی که در فرماندهی نیروی انتظامی یا مدیریت شهرداری تهران بودم،‌ عمل کردم و از اقوام‌ و مذاهب مختلف مانند بلوچ، کرد، ترکمن، آذری ها، اعراب ایرانی در بخش های مختلف استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: اگر خواست خداوند تبارک تعالی و مردم عزیز باشد که توفیق خدمتگزاری پیدا کنم، یقین بدانید که این موضوع وعده من به یکایک شما خواهد بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر توجه به محرومان و حفظ عدالت بین مردم، تصریح کرد: در زمان مدیریت شهرداری تهران، شرق و جنوب تهران را که دچار عقب‌ماندگی نسبت به شمال و غرب تهران است، در اولویت قرار دادم. البته مسیر پیشرفت در شمال و غرب تهران ادامه خواهد یافت ولی اگر مدیر باعرضه ای باشم باید سرعت پیشرفت شرق و جنوب تهران را بیشتر کنم.

وی با تاکید بر کاهش فاصله طبقاتی بین مردم گفت: هر فردی که قول کاهش این فاصله را داده در حقیقت آن را بیشتر کرده است. اما این قول را خواهم داد به فضل الهی فاصله طبقاتی کمتر شود و شهر تهران هم با همین نگاه عدالت جویانه ساخته شد و حتما شتاب پیشرفت را در روستاها، شهرهای مرزی و محروم خواهید دید.

با نیروهای متخصص و جوان کار کشور پیش می‌بریم

قالیباف با اشاره به طرح پنج محوری خود در حوزه اقتصادی توضیح داد: دشمن هشت سال به کشور تجاوز کرد و ۳۵ سال بعد جنگ نیابتی و ترکیبی و فرهنگی راه انداخت و امروز جنگ ظالمانه تحریم اقتصادی و رسانه ای را تحمیل کرد؛ آنها به دنبال این هستند که «حال فعلی ما» را پریشان و سفره های اقتصادی را کوچک‌تر و فاصله بین امام (ره) و امت را شکاف داده و مردم را از انقلاب دور کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمن در پی جلوگیری از افق روشن برای جوانان است، اظهار داشت: آنها به دنبال این هستند که جوانان از گذشته خود پشیمان شوند. اما ما در این طرح پنج محوری ایستاده‌ایم که نقشه دشمن را برهم زنیم چون باور داریم با استفاده از نیروهای متخصص و جوانان می توانیم کار را پیش ببریم.

تورم را در ۲ سال اول دولت مهار می‌کنیم

قالیباف با بیان اینکه امکان کنترل سریع تورم وجود دارد، تصریح کرد: در دو سال اول دولت خدمت و پیشرفت تورم را مهار می کنیم، قبل از آن با چتر حمایتی، فاصله بین افزایش حقوق با تورم را جبران می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به رشد اقتصادی یک درصدی کشور در دهه ۹۰ اشاره کرد و گفت: همان هایی که امروز می‌گویند نگذاشتند کار کنیم، امروز می‌گویند رای دهید تا بیاییم و کار کنیم؛ اگر به شما اجازه کار نداده بودند پس چرا امروز حرف دیگری می زنید؟

وی با تاکید بر افزایش ظرف اقتصاد کشور گفت: سواحل دریای عمان و اقیانوس هند پایتخت اقتصادی ایران خواهند شد تا همراه با رویکرد فناوری های جدید، شرایط حمل و نقلی، ترانزیتی، دریایی، ریلی، خشکی و رویکرد تروریستی به دومین پایتخت کشور تبدیل شود.

مذاکره روش دیگر مبارزه است

قالیباف در ادامه با اشاره به موضوع رفع تحریم و عرصه سیاست خارجی، گفت: با مذاکره موافقم اما آن را روش مبارزه می دانم. چرا که آمریکای جهان‌خوار و مستکبر دشمن ما است، اگر شرایطی برای مذاکره باشد، باید آن را یک روش مبارزه بدانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مذاکره را با قدرت دنبال کرده و حق مردم را می گیریم تا بار سنگین و سایه شوم تحریم را از کشور برداریم، آن روزی که می گفتند تحریم کاغذ پاره نیست، گفتم که این صحبت را قبول ندارم چون تحریم بر مردم فشار و سختی وارد می کند. اما به فضل اللهی حق مردم به ویژه مردم‌ محروم و مرزنشین را خواهیم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    7 8
    رای من و خونوادم قالیباف.استاد امور اجرایی.تهران رو عالی ساخته.مشت نمونه خروار
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      3 2
      رای من قالیباف عزیزم-ریسی شهید عزیزم جای تو را همه جا خالی میبینم و برایت هر روز گریه میکنم
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    6 9
    این پزشکیان با این حجم از تبلیغات دیگه حالمو داره بهم میزنه.هرروز چندتا پیامک میاد،هرسایتی رو باز میکنی تبلیغ واسه این پزشکیان.کلافه شدم.تو اون هشت سال چه گلی به سر مردم زدین که باز میخواین بیاین؟همین آخوندی که واسه پزشکیان تبلیغ میکنه وضع مسکن رو جوری کرد که دیگه مردم به خواب ببینن صاحب خونه شدن رو.خدا به حق علی ازتون نگذره.رای ما قالیباف واقعا مرد کاره و سابقه اجرایی عالی داره
    • US ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      2 2
      حالت به هم بخورد که چای دبش ارمغان آن‌ها هست. شرم کنید
  • شاهین کرد NL ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 2
    سلام ..رای همه اقوام تمام مذاهب وتمام ایران دوستان یار ویاور رهبری عزیز دکتر پزشکیان
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    2 0
    هر ایرانی که دوست دارد ایران به دوران نکبت تحریم وتورم و کرونا و ماسک اجباری وتعطیلی کسب وکار کرونایی و خفه شدن با کرونا و منع رفت وآمد کرونایی در خیابانها و سعید نمکی و عباس آخوندی وفاجعه کشتی سانچی و اتش گرفتن برج پلاسکو و به کوه برخورد کردن هواپیمای مسافربری و فاجعه گران کردن عمدی بنزین ومسخره کردن مردم توسط رئیس جمهور برگردد و دوباره به اسارت آمریکا وکرونا برود به پزشکیان پیره مرد سرد فرتوت اصلاح طلبان که در تابستان گرم کاپشن پوشیده رای دهد.این پیره مرد در تابستان گرم هم سردش است‌ وکاپشن می پوشد تا بر سردی دوران پیری خودش غلبه کنداین پیره مرد در دوران سردی و افسرده گی و بازنشستگی واز کار افتاده گی است و گرما و توان وتجربه اجرایی ندارد ، این را هر آدم عاقلی می فهمد‌ که به درد مردم وکشور نمی خورد و فقط حب مقام وطمع پیری است که این پیره مرد را میدان کشانده ، ملت بزرگ منش ایران ادامه راه آیت ا.. رئیسی باعث شکست تحریمها و رفع تحریم وتورم و سلامتی و عاقبت بخیری است ، گول پزشکیان وجماعت اصلاح طلب را نخورید که پشیمان خواهید شد و بعد انکه کلاه سرشما رفت پشیمانی سودی نخواهد داشت‌.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 2
    کلیپ تکراری گذاشتید
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 3
    کاندیدا ها باید راجع به سازمان غذا و دارو که کلر فراوان در آب لوله کشی مردم میریزند نظر بدهند نامزدها باید راجع به عوارض واکسن های آزمایشی در ایام کرونا و سند203 و نظم نوین جهانی اعلام نظر بکنند تازمانیکه دراین رابطه حرفی نمیزندد من و خانواده ام رای نمیدهیم والسلام
  • حسین IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    با کدوم جوون های متخصص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس