کد خبر 1617515
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

معروف است که می گویند م خروس را باور کنیم، یا قسم حضرت عباس را؟! قرآن و نهج البلاغه خواندن فلان نامزد را باید باور کرد، یا حمایت عناصر بدنامی مانند سروش را، که به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) جسارت کرد، وحی را (نعوذ بالله) الهامات شاعرانه و ساخته ذهن پیامبر (ص) خواند و حضرت خاتم النبیین (ص) را متهم به اقتدار گرایی کرد؟!

قرآن حکیم می فرماید: "ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ. خداوند در درون سینه انسان، دو قلب نگذاشته است". چگونه می شود از قرآن دم زد، اما مورد حمایت کسانی قرار گرفت که دشمن خدا و پیغمبر (ص) هستند؟

"سنخیت"، دو جنس نامتنجانس را هم جنس می کند! به تعبیر مولوی: "آن یکی می‌گفت دیدم در تکی/ می‌دویدی زاغ با یک لک لکی- در عجب بودم بجستم حالشان/ تاچه قدر مشترک بودند شان- چون شدم نزدیک من حیران و دنگ/ پس بدیدم هردوان بودند لنگ".

قرآن را همه می توانند بخوانند؛ هم امیر مومنان (ع) و مالک و عمار، و هم معاویه، عمروعاص، اشعث بن قیس، ابوموسی اشعری. مهم این است که چه کسی به منطق قرآن وفادار می مانند.

خداوند در قرآن فرموده: "وَ مَا کنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً. و من گمراهان را به یاری نمی گیرم". امیر مومنان با همین منطق، دست رد به سینه گمراهان زد؛ اما دشمنان سه گانه او، برای کسب قدرت با هر ناکسی ائتلاف کردند.

عیارِ قرآن خوانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرزاد کلبعلی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 11
    آقای ایمانی که خیلی سعی داری تندروتر از اربابت شریعتمدار نشون بدی و البته بابتش هم خوب نون و نوا رسیده ای, یادت باشه تو هنوز عددی از اعداد انسانی نبودی یعنی به دنیا نیومده بودی که سروش-علیرغم اینکه با وی هیچ نسبتی ندارم زیرا معتقدم دین رحمانی در اسلام شوخی خطرناکی است و اسلام و رحمانیت در تناقض اند- قرآن پژوه بود و برای اسلامی که تو بچه زرنگ خودتو نماینده و سخنگوش کردی زحمت می کشید. اصلا در حد اینکه اسم سروش بیاری نیستی
  • سبزی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 14
    پزشکیان در طول زندگی شخصی اش آنقدر پاکدست و با ایمان و متخصص هست که لحظه لحظه زندگی اش برای همه ما درس زندگی و الگوست. اگر پزشکیان اندکی طمع داشت فقط اندکی نصف بیمارستانهای تبریز که قطب پزشکی ایران و منطقه است مال پزشکیان بود. کمی انصاف داشته باشد ، انصاف نصف دین است از اینکه در حد و اندازه های پزشکیان نه قرآن بلد هستید نه نهج البلاغه برای شما سخت است چرا که اخلاص ندارید. در ضمن حمایت دکتر سروش هیچ موردی ندارد سروش را شما ها فراری دادید
    • ایرانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      8 0
      بله آقای پزشکیان آدم خوب و پاک دستی هست اما نه تنها توان ریاست جمهوری رو نداره بلکه وقتی میبینیم بسیاری از افسادطلبان معلوم الحال از ایشون حمایت و در حقیقت برای بازگشت به عقب و دوران سیاه روحانی تلاش و از سادگی این بنده خدا سوء استفاده میکنند، متوجه میشیم ابداً نباید بهش رأی داد.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    6 0
    این چیزی که میگه دائما چند تا روایت چند تا آیه که در تمام این سالها بی ربط با ربط میگه فقط لازمه صحبتهای اونو توی سالهای گذشته بذارین این محدث و مفسر نیست که به موضوع از آیات و روایات برای روشنگری استفاده کنه جراح قلبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس