کد خبر 1617928
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان آرزوی حداکثری یا خسارت حداکثری در کانال تلگرامی خود نوشت:

وحدت و الفت از کدام جنس است؟ مانند در آمیختن آب و شکر است که یکی در دیگری منحل می شود؟ یا از جنسِ چیدن محصولات قالب خورده و یکنواخت در جعبه، که تا هم اندازه نباشند، نمی توان کنار هم چید؟

شرط اتحاد و ائتلاف، این نیست که همه آدم ها، هم قد و هم وزن و هم اندازه، و صد در صد همسان باشند. آدم ها، آجر نیستند که قالب زده و در کوره پخته شده و به شکل هم اندازه، آماده چیدن کنار هم باشند.

قطعا ایمان و اخلاص بالا، موجب همدل و هم افق شدن افراد در آن حدّی می شود که جان شان برای یکدیگر می رود و با صعود از مقام حیوانی "استئثار" (خودخواهی و برای خود خواهی)، به مرتبت ایثار و از خودگذشتگی می رسند.

ایمان است که هر کدام ما را می تراشد و مهیای الفتی فراتر از ائتلاف می کند. ایمان، ملاط پیوند جانهاست و بنابراین، باید برای هر چه مومن تر شدن خود و جامعه کوشید

اما ایمان همه، کامل و جامع و مانع نیست. شرط الفت و اتحاد هم این نیست که فقط باید آنها که از ۱۰ درجه ایمان، به هر ۱۰ درجه آن رسیده اند، وحدت کنند و ضعیف تر ها (از نظر خود) را برنتابند.

با فرض درستی این انگاره که هر کدام ما خیال می کنیم ایمان ما بالاتر است و ایمان دیگران ضعیف تر - که گاهی هم درست نیست- منطق همان ایمان، حکم می کند که دست دیگری را بگیریم، یا دست در دست هم بدهیم و بار مسئولیت های بر زمین مانده را برداریم.

نفس این تنازل (برای گرفتن دست دیگری و رشد دادن او یا انجام کار بر زمین مانده)، رشد خود ماست و خداوند، برکت را در این اجتماع قرار داده است.

اگر بنا بر از خود متشکر شدن و فاصله گذاری با ضعیف تر ها بود، پیامبران و ائمه معصومین (ع) هرگز نباید سراغ مردم می رفتند و با همان آدم های قد و نیم قد و لنگه به لنگه، برای دفاع از حق و ابطال باطل، لشکر نمی ساختند و جبهه نمی آراستند.

ملت ما هنوز داغدار شهادت رئیس جمهور جامع الاطراف است. تسلّا و جبران این داغ بزرگ، به این است که همت کنیم از میان ۶ نامزد انتخابات، فردی خدمتگزار و کارآمدتر انتخاب شود، نه این که در اثر اختلاف ما، ضعیف ترین فرد (با عقبه ای غربگرا) سکان دولت را به دست بگیرد.

طرفدران دو آتشه آقایان قالیباف و جلیلی، هر کدام استدلال هایی برای ترجیح خود دارند که ممکن است دقیق و درست باشد، یا نباشد. اما اغلب آنها می توانند این احتمال را بدهند که در صورت عدم اجماع و ائتلاف، خسارت تشکیل دولت سوم روحانی را (ولو در دور دوم) به جان بخرند.

بدون تنازل و ائتلاف، ممکن است نه تنها آرزوی صد درصدی و حداکثری حامیان هر یک از دو نامزد محقق نشود، بلکه خسارت حداکثری برای همه آنها رقم بخورد. البته روشن است که ائتلاف، شرط لازم برای پیروزی است و بدون موج سازی اجتماعی کامل نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    5 2
    پزشکیان قویا انتخاب خواهد شد تا چشات دربیاد ! مردم دیگه حاضر نیستند با دور زدن تحریمها و صدقه و یارانه و این مزخرفات زندگی کنند جلوی دوربین میایید و وقیحانه و شاید هم ابلهانه وعده هایی میدهید که مرغ پخته درون قابلمه از حیرت زنده میشود نفری ۶ گرم طلا ۲۰۰ گرم زمین رایگان یک میلیارد یارانه به حق چیزهای ندیده و نشنیده !!
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      1 4
      ولی وقاحت امثال تو را ما در ۸ سال سرطان روحانی تکراری که همه ارازل آن در ستاد آقای پزشکیان هست را ما با پوست و گوشتمان احساس کردیم از تحقیر مقابل عربستان تا زانو زدن پیش امیر کویت تا چندی شرکت و... تا ۱۰برابر کردن قیمت مسکن و مرغ و گوشت و سکه و دلار تا.... قطعی برق و آب هر روزه به مدت چند ساعت! وقاحت بعد از تو معنی دیگری در فرهنگ لغت پیدا کرده منافق
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    2 2
    مگه مشارکت نمیخواستید ؟؟ خب مشارکت باید از تعداد نامزدها شروع بشه ، پس شرط رو رعایت کنید و کسی از نامزدها پشت نامزد دیگه در نیاد و به نفع کسی کنار نره تا پزشکیان بیاد بالا و ببینیم چی میشه .
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 1
      فقط قالیباف
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    حرف مزشکیان مثبته نیگه اومدم وندت ایجاد کنم ومن بهش رای میدم اکر ایتلاف نکنید چون موجودی که احمقه حرفی برای گفتن ندارد ....نه شوخی کردم به قالیباف رای میدم ...
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 2
    کاملا روشنه که آقای جلیلی با لجبازی کشور رو به فنا داره میده
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 1
      کاملا روشن تره که تو درپیت داری از طرف خارجی ها زر میزنی
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    1 2
    با کنار رفتن قالیباف همهٔ طرفدارانش به جلیلی رأی نمیدهند اما با کنار رفتن جلیلی طرفدارانش امکان نداره به پزشکیان رأی بدهند پس بهتره جلیلی به نفع قالیباف کنار بره تا پزشکیان رأی نیاره
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 1
    اقای قالیباف شما کوتاه بیا
  • رضا IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    1 5
    گیرم پزشکیان « دولت سوم روحانی غربگرا » باشه که اینطور نیست ، فرض بگیریم همین باشه اگر ملت با اکثریت قاطع یا حتی نسبی انتخابش کنند چه مشکلی داره ؟! آیا این حق رو برای ملت قائلید که به او ابراز تمایل کنند ؟! گویا نویسنده هامون هنوز هم معنی دموکراسی رو نفهمیدند !
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 1
      فقط قالیباف
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    اکر جلیلی کنار نمی کشه کاری کنید ببره تو همین دور دیگه نمیشه ریسک کرد ترو خدادیگه دارم میمرم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس