کد خبر 1617997
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
سوئیس: استقلال استراتژیک اروپا از ناتو و آمریکا فعلا ممکن نیست

سرویس اطلاعات فدرال سوئیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اتحادیه اروپا در آینده نزدیک نمی‌تواند از ناتو و آمریکا استقلال استراتژیک داشته باشد.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات فدرال سوئیس امروز گفت جهان در یک گذار خطرناک و بی‌ثبات است و اتحادیه اروپا در حال حاضر نمی‌تواند از منظر استراتژیک از ایالات متحده و ناتو مستقل باشد.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد: «این چشم‌انداز برای اتحادیه اروپا که هم از ایالات متحده و ناتو مستقل باشد و هم از نظر استراتژیک خودمختار، در کوتاه‌مدت دست‌یافتنی نیست.»

سازمان اطلاعات فدرال سوئیس همچنین با بیان اینکه این کشور از سال ۲۰۲۲ در محیطی بسیار چندقطبی توسعه یافته و بحران‌ها و درگیری‌های زیادی در اروپا در جریان است، گفت امنیت سوئیس از آن زمان تا امروز کاهش یافته است.

در این بیانیه آمده است که چندقطبی شدن جهان سوئیس را به‌عنوان یک کشور بی‌طرف درگیر فشارهای سیاسی و اقتصادی فراوان و آن را وادار به اتخاذ مواضع سیاسی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سوئیس عضو اتحادیه اروپا و ناتو نیست، اما از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تقریباً به تمام تحریم‌های اروپا علیه روسیه عمل کرده است. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیش‌تر در این باره گفته بود که سوئیس از مدت‌ها قبل جایگاه خود را به‌عنوان یک کشور بی‌طرف در سطح جهان از دست داده است.

سال‌هاست که رهبران اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های خود برای حرکت به‌سوی یک اروپای مستقل‌تر هستند که ارتش مستقل خود را داشته و برای حفاظت از خود به حمایت ایالات متحده نیاز نداشته باشد. بااین‌حال، این هدف تا امروز دست‌نیافتنی به نظر رسیده و جنگ اوکراین نیز بار دیگر ضعف‌های قدرت و صنایع دفاعی اتحادیه اروپا را برجسته کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس