صعود تاریخی گرجستان با شکست پرتغال/ حضور ترکیه در مرحله حذفی

تیم‌های فوتبال پرتغال، ترکیه و گرجستان از گروه F رقابت‌های یورو۲۰۲۴ صعود کردند، اما جمهوری چک در حسرت حضور در مرحله بعدی باقی ماند.

به گزارش مشرق، سومین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ و از گروه F این رقابت‌ها به صورت همزمان از ساعت ۲۲:۳۰چهارشنبه‌شب با جدال تیم‌های گرجستان با پرتغال و جمهوری چک با ترکیه پیگیری شد.

در شرایطی که پرتغال پیش از این بازی با ۶ امتیاز در صدر گروه قرار داشت و گرجستان با یک امتیاز در انتهای جدول بود، شاگردان ویلی سانیول فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و دو بر صفر پرتغال را شکست دادند.

در همان دقایق ابتدایی و در دومین دقیقه بازی، خویچا کواراتسخلیا گرجستان را پیش انداخت تا هواداران پرتغال در شوک فرو بروند، تلاش‌های رونالدو و هم‌تیمی‌هایش در ادامه ثمری نداشت تا بازی در نیمه نخست با همان تک گل گرجستان به پایان برسد.

در نیمه دوم و در شرایطی که شاگردان روبرتو مارتینز به دنبال گل تساوی بودند اشتباه مدافعان این تیم باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. گئورگ میکائوتادزه پشت این توپ ایستاد و در دقیقه ۵۷ دومین گل گرجستان را به ثمر رساند تا یکی از عجیب‌ترین نتایج جام ملت‌های اروپا تا این لحظه رقم بخورد.

در ادامه تلاش پرتغالی‌ها ثمری نداشت تا این بازی در پایان با شکست عجیب و دور از تصور آنها برابر گرجستان رقم بخورد. با این نتیجه پرتغال و ترکیه به عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند و گرجستان به عنوان بهترین تیم سوم راهی مرحله بعدی شد.

در دیگر دیدار همزمان این گروه، جمهوری چک و ترکیه رو در روی هم صف‌آرایی کردند. در فاصله ۹ دقیقه، آنتونین باراک ۲ بار از داور بازی کارت زرد دریافت کرد تا چک در دقیقه ۲۰، یک بازیکن خود را از دست بدهد. این بازی در نیمه نخست بدون گل به پایان رسید تا دو تیم شانس خود را در ۴۵ دقیقه دوم امتحان کنند.

در نیمه دوم و در دقیقه ۵۱، هاکان چالهان اوغلو ترکیه را به گل رساند اما در ادامه و در دقیقه ۶۶ توماس سوچک کار را به تساوی کشاند.

در ادامه و در شرایطی که بازی در وقت‌های اضافه دنبال می‌شد جنک توسون در چهارمین دقیقه وقت‌های اضافه گل دوم ترکیه را به ثمر رساند تا خیال هواداران این تیم از بابت صعود راحت شود. با دمیده شدن سوت پایان بازی درگیری کوچکی میان بازیکنان دو تیم ایجاد شد که داور با کارت زرد و قرمز آنها را جریمه کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    اسم کشور ترکیه یا نوشتنش به انگلیسی عوض شده است Turkiye شده turkey نیست ولی فارسی نه - مهمتر اینه اسم جمهوری چک عوض شده است شده چکیا czechia که فارسی متفاوت میشود گرچه برا رسانه ها گفتن چکیا سخته و جمهوری چک میگن
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    آخر بازی اون حرکات دو سه بازیکن ترک و تحریک تیم بازنده کار زشتی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس