کد خبر 1618242
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان بازنگری روابط؛ چالش دولت آینده بریتانیا با چین به یادداشت یک تحلیل‌گر از اندیشکده «چتم هاوس» پرداخت:

یک تحلیل‌گر از اندیشکده «چتم هاوس» طی یادداشتی درباره روابط بریتانیا و چین، تأکید می‌کند که برنده انتخابات عمومی بریتانیا باید دولتی را اداره کند که شرایط بهتری را برای معاملات با پکن در دستور کار قرار دهد.

به عقیده نویسنده، در دولت محافظه‌کار بریتانیا، استفاده از «دوسوگرایی» به عنوان راهبرد کلیدی برای مدیریت روابط با پکن تأکید شده است. با این حال، در تلاش برای تعادل بین نگرانی‌های امنیتی، تمایل به همسویی با ایالات متحده و فشار برای تعامل اقتصادی، دولت بریتانیا به یک رویکرد مبهم در روابط با چین متمایل شده است. بنابراین در انتخابات ۴ ژوئیه ، فرصتی برای دولت آینده به وجود آمده تا به روابطی که در سال‌های گذشته به پایین‌ترین سطح خود تنزل کرده، شفافیت بیشتری ببخشد.

بازنگری روابط؛ چالش دولت آینده بریتانیا با چین

نویسنده می افزاید: نخست‌وزیر بریتانیا در حدود شش سال است که به پکن سفر نکرده است و نخست‌وزیر بعدی باید به سرعت این وضعیت را تغییر دهد. این فرصت می‌تواند برای دولت آینده فرصتی باشد تا روابط بریتانیا با دومین اقتصاد بزرگ جهان را بازنگری کند، حتی اگر با اراده چین همخوانی نداشته باشد.

نویسنده همچنین این ادعا را مطرح می کند که یکی از اهداف چین در رابطه با تعامل با اتحادیه اروپا، ایجاد شکاف بین این اتحادیه و ایالات متحده است. بر همین اساس چین با وجود اختلافات تجاری با اتحادیه و مواضع غیر همسو درباره جنگ اوکراین، همچنان به دنبال همکاری اقتصادی با کشورهای اروپایی است.

در نهایت نویسنده چنین نتیجه می گیرد که دولت آینده بریتانیا باید این ناهماهنگی شناختی در دیپلماسی را بهبود بخشد. برای این منظور، این کشور باید بر اساس یک ارزیابی واقع‌بینانه از دیدگاه پکن، تصمیم‌گیری کند و اقدامات خود را بر پایه این ارزیابی به شکلی هماهنگ و موثر طراحی کند، نه بر اساس آنچه که در میان متحدان بریتانیا مورد پذیرش قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس