کد خبر 1618261
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد مطلبی با عنوان "فروش ترس" به سبک ایالات متحده برای افزایش هزینه های نظامی ناتو منتشر کرد:

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سفر اخیر به ایالات متحده گفت که هزینه های نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو و کانادا در سال جاری ۱۸ درصد افزایش می یابد که بزرگترین افزایش در دهه های اخیر است. هزینه نظامی ۲۳ کشور از ۳۲ کشور عضو ناتو در سال جاری به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) یا بیشتر از آن می رسد.

افزایش هزینه های نظامی ناتو به این دلیل است که ایالات متحده دائماً ضمن بزرگنمایی"نگرانی امنیتی"به متحدان خود می‌کوشد از طریق"بازاریابی ترس"، سودی را برای خود ایجاد کند.

"فروش ترس" به سبک آمریکا

طی دو سال گذشته، دو سوم خریداری نظامی ناتو با شرکت های آمریکایی انجام شد که بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار رسید. استولتنبرگ در جریان سفر خود به آمریکا گفت: ناتو برای امنیت آمریکا و همچنین برای صنعت و اشتغال آمریکا مفید است.

ذهنیت سرسختانه جنگ سرد که توسط "فروش ترس" آمریکا افشا شده است، تنها باعث تشدید درگیری ها بین کشورها، وخامت وضعیت امنیت جهانی، فرو بردن کشورها در مسابقه تسلیحاتی و در نتیجه تهدید صلح و ثبات جهانی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    2 0
    به قول ترومن ترس بزرگترین سرمایه امریکاست
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 0
    ما با یک فصای رادیکال فاشیستی بین مردم علیه کشور و اسلام طرف هستیم ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس