شهدای خدمت

مراسم چهلمین روز درگذشت شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد امروز؛ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ در مصلی تهران و هم‌زمان در همه شهرستان ها و روستاها برگزار شد.

به گزارش مشرق، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد،‌ به شهادت رسید. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی از دیگر شهدای این حادثه بودند.

در مراسم چهلمین روز شهدای خدمت که با تلاوت قرآن، مداحی و سرود آغاز شد.

فیلم:

آغاز مراسم اربعین شهدای خدمت با قرائت قرآن

مراسم چهلمین روز شهدای خدمت آغاز شد +فیلم

فیلم:

حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در مراسم اربعین شهدای خدمت

هم چنین جمیله علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور در این مراسم که قشرهای مختلف مردم و مسئولان در آن حضور دارند سخنرانی کرد.

برنامه دوم هم سه شنبه ۱۲ تیر در مشهد برگزار می‌شود. در تبریز هم امروز از طرف خانواده استاندار و امام جمعه مراسمی روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

هفته دیگر، خانواده شهید رئیسی برای تشکر از مردم و دولتمردان عراق و حضور در مراسم های یادبود رئیس‌جمهور به این کشور خواهند رفت.

مراسم چهلمین روز شهدای خدمت آغاز شد +فیلم

امروز صبح مراسم یادبود شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم با حضور خانواده این شهید برگزار شد.

رونمایی از آثار فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های عکس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روزها بوده است. اقلیت‌های دینی هم برنامه‌های بزرگداشت برگزار کرده‌اند.

وزارت خارجه برنامه ای با حضور مهمانان خارجی برگزار خواهد کرد و ۱۴۰ مهمان از کشورهای منطقه و سایر کشورها در این مراسم شرکت می‌کنند.

در بیش از ۶۰ کشور، برنامه‌های یادبود توسط رایزن‌های فرهنگی برگزار می‌شود که درخواست‌های از کشورهای مختلف برای حضور خانواده شهدا وجود داشته است.

مراسم چهلمین روز شهدای خدمت آغاز شد +فیلم

هم‌چنین در ۲۵ روستایی که رئیس‌جمهور شهید حضور یافته بود، مراسم بزرگداشت برگزار می شود.

۹ هزار کارخانه در دولت سیزدهم به تولید برگشتند که در تعداد زیادی از آنها این مراسم بزرگداشت برگزار می شود.

در شورای فرهنگ عمومی روز ۳۰ اردیبهشت به عنوان روز خدمت مجاهدانه به ثبت رسیده است.

فیلم:

حضور سردار حاجی‌زاده در مراسم اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت

مراسم چهلمین روز شهدای خدمت آغاز شد +فیلم

جمیله علم الهدی در مراسم بزرگداشت اربعین شهادت رئیسی و همراهانش در محل مصلای امام خمینی (ره) افزود: تقاضا دارم عالمان بزرگوار، معلمان دانشگاه، معلمان حوزه و معلمان مدرسه و پدران و مادران مطابق با تعالیم اسلام نسل نو را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: تعالیم اسلام مسئولیت را تقسیم می کند بین مردم و حکمران و حاکم و مردم به اندازه یک مسئولیت دارند بلکه مسئولیت مردم بیشتر است.

وی افزود: باید نسل خود را برای شهروندی و کارگزاری مطابق با تعالیم قرآن کریم تربیت کنیم. پیوند ما با یک پدر است، مقام معظم رهبری پدر همه‌ ماست و شهید رئیسی فرزند این پدر و برادری برای شما بود.

همسر شهید رئیسی یادآورشد: از خداوند تقاضا دارم به سنت چله نشینی در این چهلمین روز پاداش همه ما را عطا بفرمایید.

علم الهدی در ادامه با بیان اینکه عالمان، معلمان حوزه مدرسه پدران و مادران بیایید مطابق با تعالیم اسلام نسل نو را تربیت کنیم، افزود: تعالیم اسلام مسئولیت را بین مردم و حکمران تقسیم می‌کند.

فیلم:

همسر شهید رئیسی: وظیفۀ خودم می‌دانم که از همۀ شما تشکر کنم

سیدحسن نصرالله: تشییع میلیونی شهدای خدمت را جهان شاهد بود/ نخاله: شهید رئیسی با تمام قدرت از ملت فلسطین دفاع کرد +فیلم

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی در چهلمین روز شهادت شهید رئیسی و همراهان بعد از سلام و درود بر رسول خدا و اصحاب گرامیش و خانواده معزز شهید رئیسی و عبدالهیان و شهدا و رئیس‌جمهور موقت و همچنین مردم شریف ایران، گفت: آمده‌ایم به همراه هیاتی از رهبران مقاومت فلسطین تا در این روز غم انگیز کنار شما باشیم تا بگوییم راه شهدا را ادامه خواهیم داد. آمده‌ایم تا یاد رئیس‌جمهور شهید را گرامی بداریم که نقش بزرگی در منطقه داشت و کارهای بزرگی انجام داد که برخی از آنها را می‌دانیم و برخی را نمی‌دانیم.

وی افزود: شهید رئیسی با تمام قدرت به نام ملت ایران از ملت فلسطین دفاع کرد و این سخنان همچنان ادامه دارد و موثر است. ما در طوفان الاقصی از حمایت جمهوری اسلامی ایران یاد می کنیم و مواضع جمهوری اسلامی و رئیس جمهور شهیدش را فراموش نمی‌ کنیم. به این مناسب از ملت ایران و در راس آن رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم. به امید خدا با هم به سمت فلسطین تا قدس و پیروزی این مسیر را ادامه می‌دهیم.

فیلم:

زیاد نخاله:‌شهید رئیسی در عرصه بین‌المللی از فلسطین دفاع کرد

سیدحسن نصرالله: تشییع میلیونی شهدای خدمت را جهان شاهد بود/ نخاله: شهید رئیسی با تمام قدرت از ملت فلسطین دفاع کرد +فیلم

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در چهلمین روز شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش به ملت ایران مجددا تسلیت گفت.

وی در این سخنرانی که در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت پخش شد، اظهار کرد: از طریق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت میکنم از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت همبستگی همدردی و تسلیت خودر ابه محضر آقایمان رهبر معظم انقلاب دام ضله الشریف و حوزه‌های عملیه و مسئولین محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و خانواده‌های گرامی و شریف عرض میکنم.

سید حسن نصرالله با اشاره به ترور دو فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و ابو مهندس آن را خیزش و قیام و زندگی دوباره برای انقلاب اسلامی ایران و مقاومت و همه جنبش‌های منطقه دانست و آن‌ها را به برکت مدیریت حکیمانه رهبر ایران دانست.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی نیز اظهار کرد: الحمدالله ملت ایران با حضور مستقیم و نحوه برخورد با این حادثه و آرامش و ثبات در ایران به الگویی برای همه دنیا تبدیل شد.

وی ادامه داد: دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود آرام باثبات و متحد است.

فیلم:

نصرالله: ملت ایران به الگویی برای تمام جهان تبدیل شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: تشییع میلیونی برای شهید رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگر شهدا را جهان شاهد بود این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود.

وی با بیان اینکه در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها نگرانی‌ها پیامدهای خطرناک در بخش‌های سیاسی اقتصادی و مالی و معنوی منجر شود، تصریح کرد:، اما الحمدلله به برکت رهبری مسئولانه و ملت ایران جمهوری اسلامی ایران مجددا از این حادثه سربلند بیرون آمد و الگویی پیشرفته از این نظام ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و اینکه چگونه بر سختی‌ها فائق می‌آید و پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد، طبیعتا حالا همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور بزرگ آن‌ها در مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان است. حضوری که در انتخابات رئیس جمهوری نمود پیدا خواهد کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما از خداوند مسئلت داریم که ایران ملت عزیز فداکار و کربلایی مجاهد مبارز و دوستدار و پشتیبان همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق کند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امیدها را محقق کند.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی و این نظام فقط مسیر ایران را معین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت مسیر و سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده منطقه و تحولات و رویدادهای آینده جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: تصور کنید اگر مثلا مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مساله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی رضوان الله علیه پیروز نمی‌شد، تصور کنید اسرائیل سال ۱۹۸۲ به لبنان تجاوز می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر ایران دام ضله الشریف وجود نداشت، تمام رویدادهایی که در منطقه افتاد را تصور کنید، طوفان الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد، اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران نبود و ایران دیگری بود؛ نیاز به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان اکتفا می‌کنم.

وی در ادامه ضمن ابراز همدردی و تسلیت دوباره در غم این شهدای بزرگ و گرامی به ملت ایران گفت: مسیر راه و حضور و تحمل شما به کل منطقه و همه ملت‌های منطقه مربوط است، لذا جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان و غارتگران و استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم و فساد و تجاوز پر کرده است.

سید حسن نصرالله افزود: ما بعد از خداوند متعال به این کشور اسلامی و رهبری و ملت و مسئولان و مراجع و حوزه‌های علمیه امیدواری یزرگی داریم و از خداوند متعال تمنا داریم که همه آن‌ها را حفظ کند.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان یک بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت گفته و با آن‌ها ابراز همدردی کرد و گفت: آن‌ها به خوبی می‌دانند که این شهدا برای ما برادر و دوست و نزدیک بودند و ما هم برای آن‌ها همان بودیم. از خداوند مسئلت داریم آن‌ها را با رسول خدا و اهل بیت مطهرشان محشور و درجات عالی در کنار پیامبران و اوصیا و شهدا و صدیقین نصیبشان کند.

ببینید:

فیلم کامل بیانات سید حسن نصرالله در چهلم شهدای خدمت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 5
    احسنت
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 3
    درود
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    1 5
    همه دارن تلاششونو میکنن اهمیت انتخاب درست رو یادآوری کنن. همه رهبران مقاومت. مردم به گزینه سرداران مقاومت حاجی زاده و باقری رای بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس