کد خبر 1618365
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

ایران، به عنوان کشوری پهناور با فرهنگ و تاریخ غنی، طیف وسیعی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را دارد که هر یک به تنهایی برای محبوب شدن یک مقصد گردشگری کافی است. شاید برای ما که در قلب این سرزمین پر از شگفتی زندگی می‌کنیم، شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران نسبتا عادی و تکراری به نظر برسد؛ اما به خاطر داشته باشید که این حجم از تنوع در جاذبه‌های طبیعی، قدمت و کثرت در آثار تاریخی، زیبایی و اصالت در فرهنگ و هنر یک سرزمین، در هر جای دنیا مثال‌زدنی است. انتخاب بهترین شهر برای سفر در ایران، به علایق و سلیقه شما بستگی دارد. اما اگر می‌خواهید نظر گردشگران را درباره ایران بدانید، در این مطلب، به معرفی برخی از محبوب‌ترین شهرهای ایران از نگاه گردشگران می‌پردازیم.

شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران کدامند؟

تهران، بازدید از دیدنی‌های پایتخت

بدون شک تهران به عنوان پایتخت ایران در عصر فعلی و چندین دوره تاریخی پیش از این، جذابیت‌های خاص خودش را برای گردشگران دارد. تنوع جاذبه‌های گردشگری از دیدنی‌های تاریخی گرفته تا جاذبه‌های تفریحی و مراکز خرید مدرن، عاملی موثر برای صدرنشینی تهران در بین شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران است. با سفر به تهران می‌توانید برنامه‌های زیر را در لیست فعالیت‌های خود قرار دهید:

  • از جاذبه‌های تاریخی تهران مانند کاخ گلستان و کاخ نیاوران بازدید کنید.
  • تهران را در مرتفع‌ترین نقطه پایتخت از بالای برج میلاد به نظاره بنشینید.
  • گشت و گذار در ایران مال، بزرگترین مرکز خرید جهان را از دست ندهید.
  • سری به موزه جواهرات ملی بزنید و از محل نگهداری جواهرات سلطنتی ایران دیدن کنید.
  • با رفتن به تجریش و زیارت امامزاده صالح، حس‌وحال متفاوتی از تهران را تجربه کنید.

اگرچه درصد زیادی از مسافران برای سفر کاری به تهران می‌آیند، اما همچنان گردشگران داخلی و خارجی زیادی سفر خود را برای بازدید از دیدنی‌های تهران با رزرو هتل تهران برنامه‌ریزی می‌کنند.

شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران کدامند؟

هتل های تهران، بازه قیمتی بسیار متفاوتی دارند؛ به عبارتی دیگر، هزینه رزرو هتل های تهران اصولا به نسبت خدماتی که ارائه می‌کنند متغیر بوده و برای هر شب ارزش گذاری شده‌اند. تقریبا تمامی هتل‌ها در طهران، صبحانه سرو می‌کنند اما خدماتی مانند استخر، سونا، جکوزی، ماساژ و غیره خدمات لوکس به حساب می‌آیند و به همین دلیل، میزان ارزش گذاری هتل مربوطه را بیشتر می کنند. شما با توجه به بودجه و علت سفرتان می‌توانید نسبت به رزرو هتل تهران اقدام کنید. اگر قصد دارید تنها سفر کنید و سفرتان کاری و یک الی دو روزه است، پیشنهاد ما به شما انتخاب هتل های ارزان تر خواهد بود. اما اگر آسایش و راحتی بیشتری را مدنظر دارید و به دنبالی اقامتی لوکس هستید، هتل های لوکس تهران گزینه‌های بسیار خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ البته خدمات بهتر و بیشتر و همچنین اقامت در منطقه‌های شمالی تهران، هزینه بیشتری برایتان خواهد داشت.

اصفهان، تجلی‌گاه معماری اصیل ایرانی

اصفهان، یکی از شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران است که به سبب پایتخت بودن در دوران صفویه، بناهای تاریخی فرهنگی متعددی در آن به یادگار مانده است. سفر به اصفهان شما را با شاهکارهایی از هنر معماری و مهندسی ایرانیان در طول تاریخ آشنا خواهد کرد. میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام (جامع عتیق)، عمارت عالی‌قاپو، کاخ چهل ستون، پل خواجو، منارجنبان، سی و سه پل، حمام شیخ بهایی ازجمله جاذبه‌های تاریخی و دیدنی اصفهان هستند که هر کدام شکوه و عظمت ایران دوره صفویه را به رخ می‌کشند.

شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران کدامند؟

اصفهان، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی نیز دارد. زاینده رود، که از میان شهر عبور می‌کند، طراوت و شادابی خاصی به اصفهان بخشیده است. جلوه دیگر هنر ایرانی در اصفهان، صنایع دستی این شهر است؛ صنایع دستی مانند قلمدان، خاتم‌کاری، مینیاتور و فرش اصفهان که در سراسر جهان شهرت دارند.

شیراز، مهد شعر و ادب فارسی

شیراز، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی ایران است که به واسطه آب و هوای دل‌انگیز، باغ‌های سرسبز، عمارت‌های تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی متعدد، در میان گردشگران ایرانی و خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

جاذبه‌های دیدنی متنوع در شیراز از جمله باغ ارم، تخت جمشید، پل خواجو، حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، ارگ کریم خان، حمام وکیل، مسجد وکیل و بازار وکیل، این شهر را در لیست شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران قرار داده است. هر کدام از این جاذبه‌ها، زیبایی و شکوه خاص خود را دارند و گویی برگ زرینی از تاریخ و فرهنگ ایران را به تصویر می‌کشند. شیراز، زادگاه شاعران و نویسندگان نامداری مانند حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی است. آرامگاه این شاعران بزرگ در شهر شیراز واقع شده و هر ساله پذیرای خیل عظیمی از دوستداران شعر و ادب فارسی است.

جاذبه‌های طبیعی و تفریحی مانند باغ دلگشا، باغ نارنجستان قوام و باغ عفیف آباد ازجمله مکان‌های ییلاقی و خوش آب و هوای شیراز هستند که در فصول گرم سال، مکانی مناسب برای تفریح و تفرج گردشگران به شمار می‌روند.

مشهد،‌ پایتخت معنوی ایران

مشهد، دومین شهر بزرگ ایران که با وجود حرم مطهر امام رضا(ع) یکی از قطب‌های سفر زیارتی برای مسلمانان سراسر جهان به شمار می‌رود. وجود حرم امام رضا(ع) از یک سو و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی متنوع در مشهد از سوی دیگر، این شهر را به یکی از شهرهای پرطرفدار ایران از نگاه گردشگران تبدیل کرده‌است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مشهد، در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا، گزینه‌های زیر را از دست ندهید:

  • خرید سوغاتی‌های خوراکی و سنگ‌های قیمتی از بازار رضا
  • گشت و گذار در بهترین مراکز خرید مشهد ازجمله آرمیتاژ، الماس شرق و مراکز خرید ۱۷ شهریور
  • بازدید از جاذبه های تاریخی مانند مسجد گوهرشاد، آرامگاه نادر شاه و آرامگاه فردوسی
  • تفریح و رستوران گردی در ییلاق‌های طرقبه و شاندیز

مشهد در تمام ایام سال جزو مقصدهای پرطرفدار سفر است؛ بنابراین، بهتر است برای برنامه‌ریزی سفر به مشهد در اولین قدم، برای رزرو هتل مشهد (https://www.eghamat24.com/MashhadHotels.html) اقدام کنید.

شهر مشهد، به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد سیاحتی و زیارتی ایران، از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌‎های گوناگونی برخوردار است که خدمات متنوعی را به زائرانش ارائه می‌دهد. با اقامت در هتل های مشهد، تجربه‌ای خاطره انگیز از زیبایی‌های این شهر مقدس و حرم مطهر را کسب خواهید کرد. قیمت و امکانات این هتل‌ها باهم متفاوتند و هر یک، خدماتی منحصربه‌فرد را به شما ارائه می‌دهند. امکانات هتل‌های مشهد شامل رستوران‌ها، تفریحات، اینترنت رایگان و خدمات پذیرایی متنوع می‌باشد. هزینه رزرو هتل مشهد نیز بسته به نوع خدمات ارائه شده، می‌تواند متفاوت باشد.

یزد، نگینی درخشان در قلب کویر

شهر کویری و تاریخی یزد با قدمتی چند هزار ساله، ازجمله شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران است که در قلب کویر ایران واقع شده است. این شهر که با معماری منحصربه‌فرد بادگیرها و خانه‌های خشتی خود به شهر بادگیرها شهرت یافته است، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ازجمله جاذبه‌های دیدنی یزد می‌توان به میدان امیر چخماق، مسجد جامع یزد، مجموعه تاریخی امیر چخماق، آب انبار شش بادگیر، دخمه‌های یزد، بازار یزد، باغ دولت آباد و موزه یزد اشاره کرد. گشت‌وگذار در بافت تاریخی شهر یزد، با کوچه‌های باریک و پیچ در پیچ، تجربه‌ای لذت‌بخش است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

راه های ارتباطی برای رزرو آنلاین هتل

برای رزرو هتل در هر یک از شهرهای ایران می‌توانید از طریق سامانه اقامت۲۴ اقدام نمایید. اقامت۲۴ یکی از معتبرترین سامانه‌های رزرو هتل در ایران است که با پوشش حداکثری بیش از ۱۵۰۰ هتل در سراسر ایران و پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان رزرو آنلاین هتل را برای شما فراهم نمود است. راه‌های ارتباط با اقامت۲۴ عبارتنداز:

آدرس وبسایت: eghamat24.com

آدرس: مشهد، خیابان فرهاد، نبش فرهاد ۱۴، پلاک ۱۲۸

تلفن: 1685

پست الکترونیک: info@eghamat24.com

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس