سخنگوی شورای نگهبان: رای‌گیری در هیچ کشوری به پایان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: آمار و ارقامی که به صندوق‌های خارج کشور نسبت داده می‌شود اعتباری ندارد.

به گزارش مشرق، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز جمعه اظهار کرد: فرآیند انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد. همه چیز براساس زمان‌بندی و هماهنگی‌های انجام شده در حال طی شدن است.

وی همچنین گفت: مردم از طریق سامانه «مردم‌ناظر» این امکان را دارند که اگر مشکلی یا تخلفی مشاهده کردند، آن را به ما گزارش بدهند. ۶ کارگروه در این ستاد وظیفه دارند هر گزارشی را که از این سامانه دریافت کردند، مورد پیگیری قرار بدهند.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که تاکنون مورد خاصی نبوده است و موارد جزئی هم که به این کارگروه‌ها ارجاع داده شده، مرتفع شده است.

طحان‌نظیف خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم نامزدها نیز در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات حضور دارند تا از نزدیک در جریان امور باشند. اگر نکته‌ای به آن‌ها منتقل شود و ابهام و مساله‌ای باشد، بدون واسطه و مستقیم با ما در میان خواهند گذاشت و پیگیری خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: هر انتخاباتی بر اساس قانون خاص خودش فرآیندهایش رقم می‌خورد. در کشور ما هر انتخاباتی اعم از انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون خاص خودش را دارد.

وی افزود: در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵ مدرک شناسنامه، کارت ملی، گواهی‌نامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه برای احراز هویت به رسمیت شناخته شده است. اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری تنها دو مدرک شناسنامه و کارت ملی ذکر شده است. البته ایرانیان خارج از کشور برابر قانون می‌توانند با گذرنامه نیز رای بدهند.

طحان‌نظیف گفت: در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، ۸۵ درصد مردم با کارت ملی احراز هویت شدند و رای دادند. حدود ۱۱ درصد نیز با شناسنامه و مابقی با سایر مدارک رای دادند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره صندوق‌های آرای خارج از کشور گفت: فرآیند اخذ رای در خارج از کشور در حال انجام است. با هماهنگی‌هایی که انجام شده با مشکلی مواجه نیستیم.

وی هم‌چنین تاکید کرد: آمار و ارقامی که درباره صندوق‌های خارج از کشور بیان می‌شود، فاقد اعتبار است؛ چراکه تاکنون فرآیند اخذ رای به پایان نرسیده است و همچنان در حال رای‌گیری هستیم. پس از اتمام فرآیند رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و مراحل بعدی آن یعنی تجمیع آرا هم سپری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 1
    بیاد شهید عزیز رئیسی، شهید عبداللهیان عزیز و دیگر یاران شهیدشون رفتیم در فرانکفورت به آقای قالیباف عزیز رای دادیم.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 0
    حتما این ها پزشکیان را رییس جمهور می کنند بنی صدر جدید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس