روایت شکوه حضور از قاب نگاه بانوان کهگیلویه و بویراحمد

بانوان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نیمی از جمعیت این استان حضور مردمان این خطه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور را جلوه ای از جنس عشق به میهن می دانند.

به گزارش مشرق، در حالی که زمان قانونی اخذ رای به پایان رسیده و وزارت کشور به مدت ۲ ساعت جمع آوری آرای مردم در شعب را تمدید کرده لحظه به لحظه بر جمعیت رای دهندگان به ویژه بانوان افزوده می شود و زنان کهگیلویه و بویراحمد هم دوش مردان در این رویداد سرنوشت ساز حضور دارند.

بانوان کهگیلویه وبویراحمد از نسل های گوناگون با دنیای متفاوتی از خواسته ها اما با یک هدف مشترک آن هم سربلندی کشورمان با گام های استوار در این رویداد سرنوشت ساز مشارکت می کنند.

دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور برای بانوان حق و تکلیف است؛بنابراین نقش زنان در مساله مهم انتخابات مانند دیگر رویدادهای کشور دارای اهمیت است.

اهمیت انتخابات از دیدگاه زنان در کهگیلویه وبویراحمد

یک بانوی سالخورده کهگیلویه وبویراحمد روزهای سختی را یادآور می شود که برای تامین غذای رزمندگان کشورمان در دفاع مقدس نان می پخت می گوید: همان طور که آن روزها کشورمان نیازمند پشتیبانی رزمندگان بود و بانوان این دیار عاشقانه فعالیت می کردند امروز هم وظیفه ما حضور در پای صندوق های رای است.

بگم رضایی همسران جانبازان و مادران شهیدان را افتخار جامعه زنان کهگیلویه وبویراحمد دانست و افزود: بانوان استان این روزها هم پرچمداران خدمت برای عزت ایران اسلامی در سنگرهای مختلف به ویژه مشارکت در انتخابات هستند.

یک بانوی فرهنگی که برای شرکت در انتخابات به یکی از شعبه های اخذ رای شهر یاسوج آمده با اشاره به اینکه بسیاری از زنان استان به عنوان یک کُنشگر سیاسی در زمینه های مختلف های مختلف فعالیت می کنند تاکید کرد: بانوان دیار آریوبرزن ضمن مشارکت در انتخابات فرزندان خود را هم برای شرکت در این امر سرنوشت ساز تشویق می کنند.

زینت گودرزی تاکید کرد:زنان کهگیلویه وبویراحمد که همواره در صف نخست خدمت به هموطنان در همه صحنه ها هستند امروز هم با حضور پرشور خود برگی دیگر از وطن دوستی حود را به نمایش گذاشته اند.

وی تعهد، تخصص، امانتداری،دوری از فساد، کارآمدی در مدیریت اجرایی کشور، دانستن نیازهای جامعه و مردم، هوشمندی، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از شاخص های فرد اصلح در انتخابات امروز برشمرد.

یک بانوی کهگیلویه وبویراحمد در اقدامی جالب پس از نگاشتن نام نامزد مورد حمایت خود در برگه اخذ رای آن را به دست دختر ۶ ساله خود داد تا در صندوق رای بیاندازد.

این بانوی خوش ذوق که خود را حمیده معرفی کرد: هدفش از این اقدام را تمرین مشارکت برای فرزندش دانست.

یک دختر رای اولی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مشارکت زنان در مشاغل گوناگون و مدیریت‌های اجتماعی و دولتی مشهود است تاکید کرد: شرکت در انتخابات برای بانوان یک تلکیف ملی است.

حنا بابایی با اشاره به اینکه بانوان کهگیلویه وبویراحمد این روزها بیشتر از گذشته در کنار فعالیت های خانه‌داری و مادری، به کنشگری‌های اجتماعی هم مشغول هستند افزود: از رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود برای این جمعیت در سطح کلان برنامه‌ریزی‌های بهتری صورت گیرد.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید زمینه برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور جدید انجام شود لذا ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرد .

بیش از ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد ولجد شرایط در انتخابات هستند.

اسامی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- کد نامزد ۲۲

مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- کد۳۳ نامزد

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- کد۴۴

محمدباقر قالیباف- فرزند حسین- کد نامزد ۷۷

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس