ایرانیان مقیم کویت آرای خود را به صندوق انداختند

انتخابات ریاست جمهوری ایران از صبح امروز (جمعه) در حالی آغاز شد که ده ها تن از ایرانیان مقیم کویت برای رای دادن در شعب اخذ رای تعیین شده در این کشور حاضر شدند.

به گزارش مشرق، مراکز رای گیری در کویت از ساعت ۸ صبح شروع به پذیرش رای دهندگان کردند و ایرانیان مقیم کویت اعم از مردان، زنان، جوانان و سالخوردگان در طول روز حضور گسترده ای را در این مراکز داشتند.

«محمد توتونجی» سفیر ایران در کویت با تاکید بر اینکه روند انتخابات ریاست جمهوری ایران در مراکز رای گیری در کویت به خوبی ادامه دارد، افزود: حضور گسترده رای دهندگان ایرانی در مراکز رای گیری نشان دهنده عشق، آگاهی و تمایل آنها به شرکت در این مظهر دموکراتیک است.

توتونجی از همکاری مقامات کویت به ویژه «شیخ فهد الیوسف» معاون اول نخست وزیر، وزیر کشور و وزیر دفاع کویت به خاطر قرار دادن امکانات لازم در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت تسهیل در برگزاری انتخابات تشکر کرد.

وی با بیان اینکه به منظور سرعت بخشیدن در فرآیند رای گیری سه مرکز اخذ رای پیش بینی شده است، افزود: ۱۰۰ نفر از هموطنان ما در کویت زندانی هستند که برای احقاق حق آنها در این انتخابات، مرکز سیار چهارم نیز در نظر گرفته شده است.

سفیر ایران در کویت اشاره کرد که از ۳۰ هزار ایرانی مقیم کویت حدود ۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان رای گیری، شمارش آرا در سفارت انجام می شود، افزود: پس از شمارش آرا، نتایج همراه با همه صندوق ها به وزارت امور خارجه در تهران ارسال خواهد شد.

توتونچی افزود:‌ ۴۰ نفر از کارکنان سفارت و ایرانیان داوطلب، امروز در روند رای گیری در سفارت جمهوری ایران در کویت شرکت دارند.

همچنین «علی اصغر جمشیدی» ‌ سرکنسول سفارت ایران در کویت نیز در گفت و گو با پایگاه خبری القبس، فضای انتخابات را مناسب و حضور اقشار ایرانیان مقیم کویت را پررنگ دانست و افزود: آنها حضور گسترده ای در انتخابات داشتند که نشان دهنده عشق آنها به کشورشان است.

و ذکر أن الاقتراع متواصل حتی العاشرة مساء وقد یتم تمدیده، لافتا إلی أن هناک تیسیرات خاصة لذوی الاحتیاجات الخاصة.

وی با بیان اینکه رای گیری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد، افزود: امکان تمدید این زمان وجود دارد.

سرکنسول سفارت ایران در کویت اشاره کرد که برای حضور افراد نیازمند کمک های ویژه در انتخابات ریاست جمهوری، تسهیلات لازم در نظر گرفته شده است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری، صبح امروز ۸ تیر همزمان در داخل کشور در ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس