اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه حماس اعلام کرد

اتحادیه اروپا امروز (جمعه) تحریم‌های جدیدی را علیه ۶ فرد و سه شرکت مرتبط با حماس اعلام کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، شورای اتحادیه اروپا تعدادی از افراد مرتبط با حماس و جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار داد.

بر اساس تحریم‌های جدید دارایی‌های این شرکت‌ها و افراد تحریم شده، مسدود شده و این ۶ نفر از سفر به اتحادیه اروپا منع می‌شوند.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: افراد تحریم شده شامل ۶ فرد و سه شرکت است که متهم به تأمین مالی دو گروه حماس و جهاد اسلامی هستند.

بر اساس این بیانیه، جمیل یوسف احمد علیان، احمد شریف عبدالله عوده، زهیر شاملخ، اسماعیل برهوم، علی مرشد شیرازی و ماهر ربحی عبید افراد جدیدی هستند که در لیست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا پیش‌تر (در ماه ژانویه) نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و کسی که رژیم صهیونیستی قصد ترور او را در غزه دارد، به فهرست تروریستی این اتحادیه اضافه شده است.

بر اساس این بیانیه، دارایی‌های السنوار مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با وی ممنوع شدند. وی همچنین حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر او به این کشورها ممنوع است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه دسامبر گفت که پیشنهاد وی برای تحریم حماس مورد حمایت وزرای خارجه این اتحادیه قرار گرفته است اما برخی کشورها بر اهمیت وضع تحریم علیه شهرک‌نشینان افراطی که مرتکب خشونت علیه ساکنان کرانه باختری شده‌اند، تاکید کرده‌اند.

در همین حال ۶۷ قانونگذار عمدتاً از گروه‌های چپ در پارلمان اروپا نیز در ماه می در نامه‌ای سرگشاده به چارلز میشل رئیس شورای اروپا، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و بورل مسئول سیاست خارجی، نوشتند: عملیات نظامی اسرائیل که به تازگی در رفح آغاز شده است، اقدام مقابل اتحادیه اروپا را می‌طلبد. ما از شما می‌خواهیم که در اسرع وقت جلسه شورای اروپا را برای بحث در مورد پیامدهای این حمله و اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه اسرائیل برگزار کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس