مشارکت ۳۳ درصدی مردم پایتخت در انتخابات ریاست جمهوری/ ۹۶ درصد آرا صحیح بود

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: این دوره از انتخابات در هشتم تیرماه در پایتخت سه میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای استفاده شد که این موضوع نشان‌دهنده مشارکت ۳۳ درصدی مردم استان است.

به گزارش مشرق، ‌ سیدعباس جوهری شامگاه شنبه در گفت وگویی با موضوع گزارش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران اظهار کرد: برای اولین بار در یک بازه زمانی کوتاه این انتخابات را برگزار کردیم با همه وجود در استان تهران حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای مثبت بود و یک درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته رشد مشارکت داشتیم و از همه مهمتر اینکه در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران افزود: امر برگزاری انتخابات در استان تهران بسیار سخت است و با ۱۸ استان برابری می‌کند به همین دلیل از همه عواملی دخیل در امر انتخابات قدردانی می‌شود.

به گفته وی، در این استان توانستیم در موعد مقرر که وزیر کشور به ما تکلیف کرده بود همه اقدامات مرتبط با انتخابات را برگزار کنیم، وزیر کشور موارد را پیگیری می‌کردند در موعد مقرر تجمیع آرا شد و هیچ مشکلی برای صندوق‌های اخذ رای نداشتیم.

جوهری اضافه کرد: طبیعتا به آمار ادوار گذشته نگاه می‌کردم استان تهران در تمام ادوار کمترین مشارکت را داشته و با میانگین کشوری فاصله داشته اما در این دوره نسبت به انتخابات ریاست جمهوری گذشته یک درصد مشارکت مردم تهران بیشتر شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: اگر چه در حوزه مشارکت نکاتی مطرح می‌شود و عوامل مختلفی وجود دارد که باید این موضوع کنکاش و بررسی شود و رفع نکات و دغدغه‌های مردم را بررسی کرد.

مشارکت ۳۳ درصدی مردم پایتخت در انتخابات ریاست جمهوری/ ۹۶ درصد آرا صحیح بود

۱۰ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات تهران بالای ۶۵ سال داشتند

جوهری همچنین به آمارهایی درباره حضور مردم با مدارک شناسایی اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد رای‌دهندگان با کارت ملی و ۱۳ درصد با شناسنامه رای خود را به صندوق‌های اخذ رای در تهران ریختند.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ رای‌دهندگان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۳۶۱ هزار و ۵۹۳ نفر که رای اولی بودند، در بازه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال ۸۵ هزار نفر رای‌دهنده، سن ۸۵ تا ۹۵ سال نیز تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ رای‌دهنده و بالای ۹۵ سال ۵۵۸ نفر رای دادند که نزدیک به ۱۰ درصد بالای ۶۵ سال سن در انتخابات شرکت کردند.

مشارکت ۳۳ درصدی مردم پایتخت در انتخابات ریاست جمهوری/ ۹۶ درصد آرا صحیح بود

۹۶ درصد آرا در تهران آرای صحیح بود

جوهری تاکید کرد: از جمع رای‌های اخذ شده در استان تهران ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای مصرفی بود که ۹۶ درصد آرا صحیح و کمتر از چهار درصد آرای باطله بوده است.

وی افزود: از جمع آرای مردم در استان تهران مسعود پزشکیان یک میلیون ۴۹۲ هزار و ۱۶۴ رای و ۴۰ درصد آرا، سعید جلیلی یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۵۱۸ رای و ۳۵ درصد، محمدباقر قالیباف ۶۷۳ هزار رای و ۲۰ درصد و مصطفی پورمحمدی ۳۵ هزار و ۵۸۲ رای یک درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

انتخابات در تهران در سلامت و امنیت کامل برگزار شد

جوهری اظهار کرد: در حوزه امنیت ستاد امنیت استان تهران جلسات مکرری را تشکیل داده با وجود تهدیدها براساس ارزیابی‌های انجام شده، هیچ تهدید امنیتی در تهران انجام نشد و در سلامت و امنیت کامل شهروندان آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای ریختند.

وی ادامه داد: در مدت کوتاه مقدمات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران تدارک دیده شد و از آنجا که کار انتخابات در استان تهران بسیار سخت و مقدمات آن بسیار پیچیده است و باید در یک فرایند خاص انجام شود. خوشبختانه با وجود زمان کوتاه اما همه این برنامه‌ها به خوبی انجام شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اگرچه بازه زمانی انتخابات بسیار کم بود اما مجموعه وزارت کشور، استانداری تهران، فرمانداران و بخشداران مقدمات کار را فراهم کردند و ما با بهترین شرایط به عنوان مجریان انتخاباتی کار را پیش بردیم و از باب سلامت انتخابات همه چیز به خوبی دنبال شد و هیچ مشکلی در این عرصه از انتخابات نداشتیم و در سلامت کامل انتخابات برگزار شد.

جوهری اضافه کرد: درباره بحث تبلیغات هم مجموعه بازرسی فعال بودند و شماره تلفن ۴۵۵۰۰ را برای شهروندان اعلام کردیم که اگر تخلفی بود در مجموعه بازرسی رسیدگی می‌شود. در همین راستا کمیته ویژه بازرسی زیر نظر ستاد انتخابات استانداری تهران با حضور ۸۰۰ بازرس و ۸۰ بازرس ویژه برای بررسی فرایند انتخابات فعالیت داشتند.

۴۵۰ گزارش به ستاد انتخابات تهران ارائه شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: همه فعالیت‌ها برای برگزاری این انتخابات دست به دست هم دادند اما نمونه تماس‌های مختلفی داشتیم که ۴۵۰ گزارش در روز انتخابات دریافت کردیم برخی از این درخواست‌ها برای حضور صندوق سیار بود، در خصوص تبلیغات محیطی اطراف شعب برخی افراد تماس داشتند که به موقع بررسی شد.

وی برخی از تماس‌های شهروندان تهرانی را مربوط به تبلیغات غیرقانونی در روز رای‌گیری و تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی در روز هشتم تیرماه اعلام کرد و افزود: البته درباره رفتار مجریان و ناظران انتخاباتی از سوی شهروندان تماس داشتیم که بلافاصله پس از صحت‌سنجی، بررسی شد.

وی ادامه داد: ۴۰ مورد تماس از استان‌های دیگر به این شماره اعلامی داده شد که به استان‌ها ارجاع داده شد. با همه دقت‌ها و مجموعه اقدامات صورت گرفته با تلاش مجریان و عوامل انتخابات این دوره از انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

جوهری افزود: برای اولین بار در تمام ادوار گذشته همه صندوق‌ها راس ساعت هشت روز هشتم تیرماه شروع به کارکرد این برای فرایند انتخابات یک حُسن بود، مجریان انتخابات از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت داشتند که پس از آن نیز فرایند شمارش آرا شروع شد.

مشارکت ۳۳ درصدی مردم پایتخت در انتخابات ریاست جمهوری/ ۹۶ درصد آرا صحیح بود

تمهیداتی برای دور دوم انتخابات

ریبس ستاد انتخابات استان تهران درباره تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: این مرحله در مدت زمان کوتاه بسیار زمان‌بر است اما از امروز (شنبه نهم تیرماه) همه مقدمات، فعالیت‌های اجرایی و نظارتی و تعرفه‌های جدید طراحی شده است زیرا اکنون دو نامزد انتخاباتی داریم هرچند کار سخت است اما به صورت شبانه‌روزی کار را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: به مردم قول می‌هیم همانند فعالیت در چهار ماه گذشته، چهارمین دوره انتخابات در این استان را انجام خواهیم داد.

به گفته وی، مناظره انتخاباتی برگزار خواهد شد البته در مجموعه استان پیشنهاداتی داده شده که از ظرفیت روسای ستاد انتخاباتی برای مشارکت و تبلیغات استفاده شود.

وی یادآور شد: تبلیغات نامزدهای انتخابات تا ساعت هشت صبح روز پنجشتبه ۱۴ تیرماه پایان می‌یابد و امیدواریم یک فضای خوبی را در این مرحله تجربه کنیم.

تنشی در انتخابات نداشتیم

جوهری همچنین از روسای ستادهای نامزدهای انتخاباتی قدردانی کرد و گفت: در یک تعامل دوطرفه، همدلی و هم‌افزایی با همدیگر فعالیت می‌کنند و برای اینکه اخلاق رعایت شود و تنش بین ستادها صورت نگیرد همه این افراد همراهی کردند.

وی افزود: تنشی در دور اول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران نداشتیم و توقع داریم در این دو ستاد در دور دوم انتخابات نیز اخلاق رعایت شود و از تنش جلوگیری کنند، امیدواریم فضای گرم تبلیغاتی ر ا در استان داشته باشیم و شاهد حضور خوب مردم باشیم.

وی اضافه کرد: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ نیز می‌توانند مشارکت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    63 7
    حماسه حضور 60درصد بقیه چی
    • بهرام IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      حماسه شون ماسیده. درضمن اینهایی که رای دادند اولاً که مبارکشون باشه. دوماً اینکه دیگه هر اتفاقی هم بیفته حق اعتراض ندارند. یعنی به بنزین 50 هزار تومنی و نان 50 هزار تومنی هم نباید اعتراضی کنند. چون رای دادند
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      27 77
      8.55 چپر چلاغ حرف میزنی اونی که رای داده میتونه اعتراض کنه یا تشکر کنه اونی که رای نداده اصلا وجود خارجی نداره که نظرش مهم باشه یا نباشه
    • هموطن IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      8 7
      در جواب به 9:19 باید گفت. بدبخت فلک زده رای دادنت یا ندادنت هیچ تاثیری تو زندگی مردم نداره ؟
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      10 9
      بهرام اونایی که رای ندادن حق اعتراض ندارن.ما رای دادیم انتطار داریم.اونایی که رای ندادن یعنی برامون مهم نیست بنزین 20 تومن بشه
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      11 7
      ۰۹:۱۹ ما نیستیم و اعتراضی نداریم شما با بهشتی که برای مردم درست کردید خوش باشید
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      9 5
      ه هم رای میدی وهم اعتراض میکنی!
    • ایرانی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      9 2
      آقا بهرام چه رای بدی و چه غایب باشی گرانی با این دست فرمان مهار شدنی نیست ...
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      4 8
      کسی که رأی و نظرش رو در یک مقطع حساس نداده، باید دهنش رو چسب بزنه تا انتخابات بعدی. اونی هم که بد انتخاب میکنه باید مسئولیت انتخابش رو بپذیره و انتقامش رو از خدا و پیغمبر نخواد بگیره
    • ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      6 4
      شرکت نکن بنزین 25 هزار تومنی و تورم 1000 درصد مبارکت باشه عزیز
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      6 1
      بهرام جان چرا برعکس فکر میکنی،برعکس مینویسی، همه حق رای دارن،هرکسی از حقش استفاده نکنه حق اعتراض هم نداره،اونی که رای میده حق داره بره و با رای خودش مطالبه و اعتراض کنه،
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      4 1
      اصلا براشون هیچی مهم نیست.فقط زندگی خودشون ادمای خودخواهی که نه سرنوشت مردم براشون مهمه ونه هیچی حماسه دارند؟؟؟ باید خجالت بکشن از ابن حجم بی مسئو لیتی
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      3 4
      تازه رسیدیم به نرخ خضور غربی ها
    • DE ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      3 2
      "مشارکت ۳۳ درصدی"، تحریم 67 درصدی! این روند تازه آغاز کار است!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    46 8
    نه ۶۷ درصدی
    • عباسعلی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      5 5
      خفته را میشود از خواب بیدار کرد
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      7 5
      ایرانی بودن لیاقت می خواهد و...
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      5 6
      تقلید از دشمن و وطن فروشی افتخار نیست رذالت است
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    6 3
    استان تهران با پایتخت فرق می کنه / به شعور مردم احترام بزارین تا در انتخابات ها ضایع نشین
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    10 4
    برید دعاگوی پزشکیان باشید
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    مشارکت کل کشور
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 3
    اونایی ک رای دادن ینی راضین
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 0
    خوب بلدی مشرق .
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 0
    چقدر رو دارید شماها!!!!
  • رانتجویان ناراضی !! IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    10 34
    بسیاری تهران نشینها : رانتجویان حرفه ای چه بازاری و چه اداری .... فرصت طلب .... نق زن و ناراضی .... بخور و بنال !! ....
    • بهزاد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      0 2
      حضرت آقا همیشه می فرمودند جذب حداکثری و دفع حد اقلی . آیا ادبیات مورد استفاده شما در همین راستاست ؟
    • مسعود IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      3 2
      چقدر واقعا مودب و با شعور اجتماعی بالا واقعا حرف زدی،همین شماها عامل تفرقه بین مردمید ، بسیاری از تهرانی ها از اقوام مختلف هستن که اکر همین ها نبودند گوشه گوشه مملکت رو فقر و فلاکت برمیداشت،بسیاری از تهرانی ها باعث آبادانی شهرهای دیگه کشور شدند
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      4 3
      تهرانی ها اصیل ریشه دار مذهبی و انقلابی هستند بسیاری از ساکنین تهران مهاجران جدا شده از فرهنگ و اصالت و ریشه خوب محل خود هستند که در تهران روزگار می گذرانند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    درود به شرفشون
  • هادی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 0
    منظق در قاموس شما نیست ؟
  • یزدان US ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 1
    تو بگو ۳۳ درصد
  • حمید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    املا نانوشته غلط ندارد،
  • حمید DE ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 2
    بیشترین امکانات مال تهرانه و کمترین امار مشارکت هم مال تهران
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    6 1
    از بورس چه خبر بازم قرمزه
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 1
    نگید ۳۳ درصد تهران بگید چرا کل ایران ۴۰ درصد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 4
    حتما باید شعب اخذ رای گیری شهر تهران رو دوبرابر کنید ، چرا؟ چون رفتن به رای گیری علاوه بر مسافت نیاز صف ایستادن طولانیه و مردم فراری از انتظار و وقت طلاست.
  • سعید IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 1
    اونی که مثل من رای نداده
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 3
    جالبه تهران علی الخصوص شمال تهران خودش نقش پررنگی توانتخاب روحانی داشته کاش بپذیرید که اشتباه انتخاباتی شما باعث این وضع اقتصاد شده والان باید جبران کنید شرکت پایین وضع رو بدتر خواهد کرد🤔😔
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 5
    مفت میخورن و یک رأی مفت هم نمیدن!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 1
    به مطالبات مردم پاسخ دهید
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 1
    تاوان دوباره حذف محمود احمدی نژاد دست از سر آن شورا بر نمی دارد...
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 5
    دور اول شرکت نکردیم دور دوم ما۶۰% به پزشکیان رای میدهیم
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 3
    باید پایتخت از پایتخت نشینان گرفته بشه...
  • زن زندگی آزادی RU ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 1
    ۱۱ درصد صحیح است الکی حکومت میزان مشارکت را ضربدری کرده.
  • سامان IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 1
    مشارکت شهر تهران به 10 درصد هم نمیرسه بعید میدونم آمار درست باشه.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    آنهایی که برای کشور تحریم ایجاد کردند با FATF مخالفند و زمیته را برای رانت خواران و کاسبات تحریم فراهم کردند باید پاسخکو قهر بیش از ۶۰ درصد مردم با انتخابات باشند
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    5 0
    چرا روزنامه کیهان در مورد عدم شرکت ۴۰میلیون نفر در انتخابات نظری ندارد؟
  • احد. یاحقی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    مردم شمال تهران کاخ نشین و سرمایه دارد که به اندازه هفت پشت خودشان از جمهوری ایران چپانده اند و یک پایش در اروپا و آمریکا است و یک پایشان در ایران اینها فقط فکر خوشگذرانی هستند برای آنها چه فرق دارد کی رئیس شود
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    ۲۳ درصد امار رسمی هست
  • FR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 1
    هر چند درصد!!! مهم آن است که مسئولین امنیتی عمق فاجعه و آسیب پذیری را فهمیدند.
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    مشارکت بالا نشان میده که همچنان همه چی گل وبلبل هست
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      0 0
      بنظر من هیچ تعقیری در این مملکت بوجود نمیاد چه رای بدیم چه ندیم ما که تا دیدیم همین بوده غیر خاتمی واحمدی به هرحال هنوز نیامده از گرونی بنزین میگن و مالیات و... ما که فکر تعقیر را از سرمون بیرون کردیم
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    6 0
    تازه این با ضریب و آرای باطله است. واقعیش خیلی کمتر
  • محمود IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    عجب طنز تلخی دارد این تاریخ بشریت روی سخن با این هموطنان ساکن تهران هست که در انتخابات شرکت نکردند واقعا خجالت نمی کشید این همه امکانات و خدمات عالی در تهران دارید و بیشترین بودجه کشور را شماها می بلعید اونوقت موقع جواب پس دادن و زمان به رخ کشیدن قدرت ایران در پای صندوقهای رای به خواب خرگوشی فرو می روید.فردای قیامت جواب خون شهدای انقلاب اسلامی را چگونه می دهید,؟
  • شاهین کرد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام خدمت دوستان به نظر من رای ندادن مردم بعد از اراجیف وچرندیات یارو زاگانی از خدا بیخبر رانتی همه چیز خواه ضد ایرانی ضد بشر نمایان شد با اون همه دروغ اراجیف خدعه نیرنگ فریب وحیله مردم رو دلسرد کرد ورای ندادن باید این خبیث محاکمه بشه
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 5
    (( انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود . )) عملکرد 8 ساله این آقایون رو در دولت های 11 و 12 دیدیم ؛ این بار اداره کشور را به فرد جدیدی می سپاریم ؛ به امید پیروزی آقای جلیلی و فردایی بهتر .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    جون بابات راست میگی؟ خ خ خ خ خ.
  • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 3
    کسانی که رای نمیدن و در سرنوشت سیاسی اجتماعی کشور دخالت ندارند باید از برخی (برخی ) خدمات اجتماعی محروم شوند. این منطق و آموزه قرآن کریم و نظر خداست که آنان که می دانند با آنان که نمی دانند برابر نیستند. یا این که مخالف نظام اسلامی هستند و نباید سر سفره نظام اسلامی بنشینند. در این میان کسانی را بیمارند و یا به نحو موجه موفق به رای دادن نشده اند را استثنا باید کرد. هیچ دلیل موجهی دبرای رای ندادن وجود دندارد واقعا وجود ندارد. این نظر من است و نظر دیگران هم محترم است. در هر دو صورت مشارکت اجتماعی نداره و به ئنظرم باید از برخی خدمات اجتماعی محروم بشن.
    • علی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      نظام اسلامی نوکر مردم است نه سرور آنها، سفره نظام نیست بلکه سفره ایران است و مال همه ایرانیان.
  • متین IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 2
    محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که بالاترین نرخ ثبت شده برای فلاکت ۳۳.۶ درصد بوده است در حالی که در دولت مرحوم رئیسی بالاترین نرخ فلاکت ۵۶.۲ درصد بوده است. کمترین نرخ فلاکت در دولت خاتمی نیز ۲۵.۶ درصد و در دولت مرحوم رئیسی ۴۹.۳ درصد ثبت شده است.
  • س س IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 4
    تهران همه گونه کانون فساد و انتشار فساد به کل کشور است !!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 7
    اون بی خردهایی که به پ رای دادن مدیون همه مردم ومقصر فلاکت وبدبختی مردم هستن بنزین ۵۰ تومنی یعنی انفجار قیمتا وبد بخت شدن قشر ضعیف
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    5 4
    با این روند این ۶۰ درصد که فهمیدند اهمیتی ندارند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 1
    ۵درصدرای دادن کلا تهران
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    تهران بخاطر وجود اکثر ادارت و وزارتخانه ها شغل بیشتر مردم کارمندی هست و اونها هم از ترس حراست سازمانها خودشون رو مجبور به رای دادن میدونن. شاید اگر این ترس وجود نداشت مشارکت در تهران به 20% هم نمیرسید.
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 0
    نادیده گرفتن افرادی که رای ندادن یعنی توهین 60درصد ملت ایران
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 2
    پزشکیان هنوز رئیس جمهور نشده می خواهد قیمت بنزین و حامل های انرژی رو بالا ببره ومثل حسن فریدون فتنه بنزینی راه بندازه واز مردم انتقام بگیره، مردم خودشون رو با آمدن پزشکیان برای دلار ۳۰۰ هزار تومانی آماده کنند. اصلاح طلبها مادر تورم وگرانی هستند ولی در کمال تعجب باز هم د۰ میلیون به پزشکیان رای دادند.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    چه افتخاری
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    گرمه بابا کی حال داره صندوق می‌آوردین دم خونه من رای میدادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس