تظاهرات در تل آویو

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط یک شبکه عبری زبان نشان می دهد که حدود دو سوم اسرائیلی ها از کناره گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر متهم به ارتکاب جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی از عرصه سیاسی حمایت می کنند.

سرویس جهان مشرق - سفر اخیر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل به ایالات متحده پیامد مهمی در پی داشته است. در حالیکه همچنان ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو نتوانسته بر سر یک طرح منسجم و جامع و مانع بر سر آینده نوار غزه به توافق برسد و رئوس چنین طرحی را چه درون سرزمین‌های اشغالی و چه در فضای منطقه و جهان مطرح کند، اما گالانت در سفر اخیر خود به واشنگتن از وجوه اصلی این طرح پرده برداشته است. مبنای این طرح تقسیم غزه به ۲۴ منطقه اداری، تحت نظارت ایالات متحده آمریکا و جلب مشارکت نیروهای عربی از چند کشور منطقه به ویژه در بازه زمانی اولیه است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در این باره می نویسد: گالانت در سفر به آمریکا طرح جدیدی برای آینده غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» ارائه کرده است. «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در سفر گالانت به واشنگتن اولین نگرانی آمریکا را عدم موافقت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با این طرح قلمداد کرده است.

آن چیزی که ارتش اسرائیل و وزارت جنگ این رژیم در این طرح آماده کرده اند پیش از هر چیز موید دو گزاره اساسی است؛ ۱- ارتش اسرائیل توانایی اداره غزه به صورت یکپارچه فعلی را ندارد و تداوم یکپارچگی غزه از منظر ارتش اسرائیل، احتمال تکرار شدن سناریوی بازگشت مقاومت به غزه را افزایش می‌دهد. ۲- ارتش اسرائیل مایل نیست در بلند مدت مسئولیت تأمین امنیت غزه را برعهده گیرد و در این باریکه باقی بماند.

در این طرح یوآو گالانت پیشنهاد کرده غزه به ۲۴ منطقه اداری متفاوت تقسیم شود و در هر منطقه یک شورای اداری و سیاسی در کنار کمیته امنیتی بر برنامه‌های آتی از جمله بازسازی غزه نظارت کند. فعالیت شوراهای مذکور تحت نظارت آمریکایی‌ها و با مشارکت نیروهای بین المللی عربی شامل چهار کشور مصر، اردن و امارات و مراکش خواهد بود.

طبق این طرح اما نیروهای اسرائیلی ۶ ماه دیگر محور فیلادلفیا (نوار مرزی ۱۴ کیلومتری حدفاصل غزه و مصر) را در کنترل خود نگه خواهند داشت. هدف از تداوم حضور نظامیان صهیونیستی در غزه، تعداد بسیار زیاد تونل‌هایی است که در طول سالهای متمادی میان مصر و نوار غزه توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی ساخته شده است. گالانت به آمریکایی‌ها گفته در این مدت اسرائیل موفق به از بین بردن بخشی از تونل‌های این منطقه شده اما همه آنها از بین نرفته است. گالانت با تشبیه این تونل‌ها به «لوله های اکسیژن» برای حماس، خواستار تداوم حضور ارتش اسرائیل در غزه برای تکمیل این هدف شده است.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و شصت و سومین روز جنگ در غزه

اسامه حمدان، از رهبران مقاومت فلسطین: مرگ بر اثر گرسنگی در این باریکه به یک واقعیت تبدیل شده است

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته سه جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۴۰ نفر شهید و ۲۲۴ نفر نیز زخمی شدند. شماره شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۷۸۳۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۶۸۵۸ نفر رسیده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ۳ عامل وجود دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف جنگ علیه غزه و خروج از عرصه سیاست خواهد کرد.

اکثریت صهیونیست‌ها خواهان کناری گیری نتانیاهو هستند/ فرمانده لشکر ۱۲ ارتش اسرائیل: برای نابودی نیروهای حماس تنها در رفح حداقل به دو سال دیگر زمان نیاز است/ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دوباره در کمین نیروهای مقاومت افتادند + عکس و فیلم

دکتر موسی ابومرزوق در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که نخستین عامل پایداری ملت و مقاومت فلسطین و ادامه رویارویی با دشمن و به شکست کشاندن طرح‌ها و برنامه‌های مدنظر آن است. ابومرزوق افزود که عامل دوم این است که آمریکا در آستانه انتخابات در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد، به همین خاطر، ممکن است در وادار کردن نتانیاهو به توقف جنگ مردد باشد.

وی اظهار داشت که عامل سوم هم مرتبط با اوضاع داخلی و شکاف و دودستگی سیاسی شدید بین صهیونیست‌ها است، چه اختلافات بین جامعه "اسرائیل" و نتانیاهو و چه اختلافات بین ارتش و نتانیاهو که به دنبال آن کابینه جنگ هم منحل شد و اوضاع در تل آویو در زمینه‌های بسیاری بی‌ثبات است و این مسئله در نهایت نتانیاهو را وادار به توقف جنگ خواهد کرد.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی برای ۲۶۷مین روز متوالی به جنگ و جنایات علیه مردم غزه ادامه می‌دهد. اسامه حمدان افزود که دشمن صهیونیستی تمامی گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و مرگ بر اثر گرسنگی در این باریکه به یک واقعیت تبدیل شده است. حمدان اظهار داشت که رژیم اشغالگر و فاشیست به جنگ گرسنگی علیه ملت فلسطین در غزه ادامه می‌دهد. وی گفت اوضاع در نوار غزه به ویژه استان‌های غزه و شمال بسیار فاجعه بار است و هزاران نفر در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

اکثریت صهیونیست‌ها خواهان کناری گیری نتانیاهو هستند/ فرمانده لشکر ۱۲ ارتش اسرائیل: برای نابودی نیروهای حماس تنها در رفح حداقل به دو سال دیگر زمان نیاز است/ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دوباره در کمین نیروهای مقاومت افتادند + عکس و فیلم

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد آنچه در روزنامه واشنگتن پست در مورد طرح یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رابطه با روز بعد از جنگ، تقسیم نوار غزه به ۲۴ منطقه اداری، تشکیل کمیته‌ای ویژه به ریاست آمریکا و تشکیل نیروهای بین‌المللی و عربی برای رهبری و مدیریت نیروهای فلسطینی محلیِ مسئول امنیت غزه آمده، صرفا توهمات و رویاهایی است که شکست و ناتوانی دشمن صهیونیستی را می‌رساند.

جبهه خلق در بیانیه‌ای تاکید کرد که اینگونه طرح‌های غیرواقعی دلیل واضحی بر ناتوانی دشمن صهیونیستی در پاسخگویی در مورد روز بعد از جنگ در غزه است.

آخرین تحولات میادین نبرد/ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دوباره در کمین نیروهای مقاومت افتادند

گردان‌های قسام نیز اشغالگران اسرائیلی را در محله شجاعیه در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره ۱۲۰ میلیمتری در هم کوبید که به دنبال آن بالگردهای اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان دشمن در این منطقه به زمین نشستند.

منابع عبری زبان از حمله موشکی از نوار غزه به شهرک کرم ابو سالم در مجاورت این باریکه خبر دادند. این منابع تاکید کردند که دو موشک از نوار غزه شلیک شده و به اطراف این شهرک اصابت کرده است.

گردان‌های مجاهدین نیز اعلام کرد مقر فرماندهی لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک ریعیم هدف حمله موشکی قرار داده است.

حمله موشکی حزب الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

منابع عبری زبان از حمله موشکی به شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو موشک از جنوب لبنان به سمت کریات شمونا شلیک شده است. منبع مذکور مدعی شد که این حمله تلفات و خساراتی در پی نداشته است. در همین حال، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که سه موشک به سمت منطقه اصبع الجلیل شلیک شده است.

گروهان‌های قدس یک خودروی زرهی اسرائیلی از نوع "ببر" را هم در محله شجاعیه با راکت تاندوم هدف قرار داد که در این عملیات همه سرنشینان این خودرو کشته و زخمی شدند.

مجاهدان گردان‌های قسام در کمینی که از قبل آماده شده بود، یک بمب ضدنفر را در میان گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه منفجر کردند که در این عملیات این نیروها کشته و زخمی شدند و بالگردهای اسرائیلی برای انتقال آنها در این منطقه به زمین نشستند.

انهدام تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند دو نظامی اسرائیلی دیگر در نبردهای شمال نوار غزه کشته شده و دو نظامی هم به شدت مجروح شدند. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دو نظامی در محله شجاعیه در شمال نوار غزه کشته شدند. منبع مذکور اشاره کرد که یکی از این نظامیان به ضرب گلوله تک‌تیرانداز مقاومت و دیگری بر اثر انفجار ساختمانی بمب‌گذاری شده کشته شده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد عباس کامل وزیر اطلاعات مصر و ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات ترکیه امروز شنبه تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در رابطه با روند مذاکرات جاری برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و آخرین تحولات در این زمینه گفتگو کردند.

اکثریت صهیونیست‌ها خواهان کناری گیری نتانیاهو هستند/ فرمانده لشکر ۱۲ ارتش اسرائیل: برای نابودی نیروهای حماس تنها در رفح حداقل به دو سال دیگر زمان نیاز است

در حالی که نتانیاهو ادعا می‌کرد بخش عمده نیروهای جنبش حماس را در رفح نابود کرده و تا از بین بردن گردان‌های این جنبش در رفح فاصله زیادی نمانده، فرمانده لشکر ۱۲ ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه تاکید کرد که برای نابودی نیروهای حماس تنها در رفح حداقل به دو سال دیگر زمان نیاز است.

وی گفت هر کس گمان کند آژیرهای خطر در اراضی اشغالی طی یک سال آینده متوقف خواهد شد، در حال گمراه‌سازی است و دروغ می‌گوید. این فرمانده اسرائیلی تاکید کرد که ماموریت نابودی حماس کار آسانی نیست و این امر به زمان و فشار نظامی بسیار بیشتری نیاز دارد.

او گفت نبرد در رفح به شیوه‌ای تدریجی در جریان است و مبارزان حماس از قبل شرایط ما را کاملاً بررسی کرده‌اند. وی همچنین گفت مبارزان حماس در رفح به شیوه‌ای کاملاً مستقل عمل می‌کنند و جنگ چریکی را علیه نیروهای اسرائیلی در دستور کار قرار دادند که همین مسئله تعامل با آنها را بسیار سخت کرده است.

حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهر کنندگان

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط یک شبکه عبری زبان نشان می دهد که حدود دو سوم اسرائیلی ها از کناره گیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر متهم به ارتکاب جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی از عرصه سیاسی حمایت می کنند و مخالف نامزدی مجدد وی برای تصدی سمت نخست وزیری طی یک دوره جدید هستند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که نتایج آن دیروز جمعه منتشر شد، ۶۶ درصد از صهیونیست ها معتقدند که نتانیاهو (۷۴ ساله) باید بازنشسته شود و برای هفتمین بار در انتخابات پارلمانی جدید نامزد نشود.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تنها ۲۷ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که او باید برای یک دوره جدید نامزد شود و به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد و ۷ درصد دیگر در این زمینه اظهار نظر نکرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    12 4
    مشکل اونجاهم اینه که نتانیاهو توهم اکثریت داره
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      4 1
      سرمایه هاش تو ایران هم همینطور
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
      2 1
      با توهم خودت جمعش کن میشه اصلاحاتچی
    • یزدان IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
      0 0
      مشکل اینه که تو توهم اکثریت داری
  • DE ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 5
    شما به فکر خودتون باشین
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 1
    مهم نیست
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 0
    همه صهیونیستها مالیخولیا و سادیسم دارن.نرمال نیستن و از جنایت و کشتن غیر صهیونیست لذت میبرن.الکی پرچم عربستان رو لگد مال میکنن تا امت اسلامی به رابطه صمیمی این دولتها شک نکنن
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 0
    همینهایی هم که علیه نتانیاهو تظاهرات کردن پرچم اسرائیل رو دارن و بدن پوست مسلمونا رو میکنن
  • ابوالفضل IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    مشرق جان در انتخابات ریاست جمهوری از میزان اعتمادام به شما کم شد...
  • US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    به نام نامیِ حیدر کرار علی مرتضی ع که حق همواره پیروز است.
    • یزدان IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
      0 0
      به نام حیدر کرار تا حق که باشد و ناحق که
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 0
    به یک طریقی باید جلوی این بیمار روانی رو گرفت . بهانه است . همین جور داره کشش میده زیرساخت روساخت رو از بین ببره و نسل کشی اش را تکمیل کنه.
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      6 0
      همه صهیونیستها روانی هستن.صهیونیست سالم نداریم
  • زهرا IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    برای ایرانی ها قابل درک نیست
  • DE ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    اشغالگران صهیونیست با هزار دروغ چه آگاهانه و چه نادان همگی یک هدف و آن حذف کامل مردم فلسطین را دنبال می‌کنند. صهیونیستها برای فریب افکار عمومی دنیا قتل عام یا کوچ فلسطینی ها را با اعلام اهداف مصنوعی و دروغین مثل حذف حماس می‌پوشانند.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    چرا قبلا مردم بشتر رای نیداند ؟
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    مرگ براسرائیل کودکش،مرگ بر نتانیاهوسردسته ی موشهای کثیف فاضلاب👊🦵🐀🤮😈
  • نیما IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام وقتتون بخیر. ممنون از اخبار به روز و کاملتون. سایت شما هم مثل سایت ویکیدا خیلی اطلاعات خوبی داره. ممنون از وقتی که گذاشتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس